Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: 9000: Problem med stereo och ljusbrytaren - jordfel?

  1. #1

    9000: Problem med stereo och ljusbrytaren - jordfel?

    Hej,

    har ett smärre elproblem med min 9000 Aero -95. Det är så att innan jag köpte den bytte ägaren ut den stereo som han använt mot originalstereon och cd-enheten. Problemet är att så fort man slår på bilen - eller slår på parkeringsljuset med ljusströmbrytaren, så tjuter ett ganska lågfrekvent ljud i samtliga högtalare.

    Tidigare ägaren har dragit egna jordkablar till den stereo han hade inkopplad, men även originalstereon fungerade fint för honom när han köpte bilen.

    Dessutom går det inte att skriva in säkerhetskoden på stereon, knapparna reagerar inte.

    Kan det vara så enkelt att stereon inte har kontakt med jord, eller är det något svårare? Jag kan inte se några skador på kablarna som man trycker in i stereon, däremot tog jag en bild av hur det ser ut på baksidan av ljusströmbrytaren (om det kan vara den som är problemet).



    Vore kul med lite tankar/funderingar/hjälp om detta elfel!

    Mvh
    Johan

  2. #2
    Ingen intresserad alltså..

    Var ute och pillade igår och hittade på en kabel som jag glömt koppla in . För er som vet hur det ser ut bakpå stereon så sitter det ju tre st kontakter längst ut på kanten. Den mellersta (bruna) av dem skulle tydligen kopplas in i en annan brun hona som letat sig ner på golvet...

    Nu brummar det inte, men radion känner fortfarande inte av om man trycker på någon av knapparna.

    Kan det vara något jag missat, har inte instruktionsboken till hands. Är det något man måste göra innan man kan trycka in koden (förutom att sätta knappsatsen på plats alltså... )

    Snälla, hjälp mig

    // Johan

  3. #3
    Problemet löst efter en sökning. Var tvungen att hålla inne BAND-knappen i 3-4 sekunder för att få ett nytt försök.

    Case closed.

Liknande ämnen

  1. Jordfel?
    Av /J i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 11:25
  2. Jordfel?
    Av varaderon i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-08, 15:40
  3. Problem: Original stereo Saab 9000
    Av T200 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 23:03
  4. Jordfel 9000 CS 2.3 -94?
    Av Micke.N i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-24, 08:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •