Hur mycket vågar man varva en B202 med standard kammar och hydrauliska ventillyftare?
Hur mycket vågar man varva en B202 med standard kammar och hydrauliska ventillyftare?
Johan Carlsson#2661
Saab 99 Turbo16 Instagram: 99turbo16
Saab 9-3 SportCombi VectorActive 2.0t BioPower-08
Tech2 med Candi finnes
6500.Ursprungligen postat av Johan-99T16
Efter det är det bara riskabelt.
Med mekaniska tryckare och bättre kamaxlar, 7500-8200.
Med bättre vevstakar, kolvar och ventiler/fjädrar: 9000
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
Men har jag ju varvat 7500 med std-kammar å std-tryckare... Å det höll, fast inte lådan.
Åk så från Stockholm till SkåneUrsprungligen postat av Schäfer
Håller det då?
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
Liknande uppgifter ser man ganska ofta och det jag undrar är det verkligen någon som provat detta i verkligheten?Ursprungligen postat av 900 Power
Tänker främs på den senare, 150varv/sek är MYCKET.
Bara nyfiken
Har själv testat att ligga på 8500 rpm kortta stunder med original motor, och det gick, men itne skriver jag att man ska göra det härUrsprungligen postat av jonTe
Sunt förnuft bara, osäkert om de går att varva mer än 8500, ingen vill väl testa
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
Okej, då är det nog bäst att stanna vid 6500-7000rpm då.....vill ju inte fresta på onödigt mycket....
Johan Carlsson#2661
Saab 99 Turbo16 Instagram: 99turbo16
Saab 9-3 SportCombi VectorActive 2.0t BioPower-08
Tech2 med Candi finnes