Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Maxvarv B202?

  1. #1
    Steg 3 Johan-99T16s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bäckefors
    Inlägg
    3 069
    Medlem#
    2661

    Maxvarv B202?

    Hur mycket vågar man varva en B202 med standard kammar och hydrauliska ventillyftare?
    Johan Carlsson#2661
    Saab 99 Turbo16 Instagram: 99turbo16
    Saab 9-3 SportCombi VectorActive 2.0t BioPower-08
    Tech2 med Candi finnes

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    5 785

    Re: Maxvarv B202?

    Citat Ursprungligen postat av Johan-99T16
    Hur mycket vågar man varva en B202 med standard kammar och hydrauliska ventillyftare?
    6500.

    Efter det är det bara riskabelt.
    Med mekaniska tryckare och bättre kamaxlar, 7500-8200.

    Med bättre vevstakar, kolvar och ventiler/fjädrar: 9000
    9-5 Aero -02
    900 RWD - evighets projektet

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Gällö/Östersund
    Inlägg
    1 794
    Men har jag ju varvat 7500 med std-kammar å std-tryckare... Å det höll, fast inte lådan.
    Två flygplan - en bil
    Lowbudgetrides
    #stcs@quakenet

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    5 785
    Citat Ursprungligen postat av Schäfer
    Men har jag ju varvat 7500 med std-kammar å std-tryckare... Å det höll, fast inte lådan.
    Åk så från Stockholm till Skåne

    Håller det då?
    9-5 Aero -02
    900 RWD - evighets projektet

  5. #5
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 776

    Re: Maxvarv B202?

    Citat Ursprungligen postat av 900 Power
    Med mekaniska tryckare och bättre kamaxlar, 7500-8200.

    Med bättre vevstakar, kolvar och ventiler/fjädrar: 9000
    Liknande uppgifter ser man ganska ofta och det jag undrar är det verkligen någon som provat detta i verkligheten?
    Tänker främs på den senare, 150varv/sek är MYCKET.

    Bara nyfiken

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    5 785

    Re: Maxvarv B202?

    Citat Ursprungligen postat av jonTe
    Citat Ursprungligen postat av 900 Power
    Med mekaniska tryckare och bättre kamaxlar, 7500-8200.

    Med bättre vevstakar, kolvar och ventiler/fjädrar: 9000
    Liknande uppgifter ser man ganska ofta och det jag undrar är det verkligen någon som provat detta i verkligheten?
    Tänker främs på den senare, 150varv/sek är MYCKET.

    Bara nyfiken
    Har själv testat att ligga på 8500 rpm kortta stunder med original motor, och det gick, men itne skriver jag att man ska göra det här

    Sunt förnuft bara, osäkert om de går att varva mer än 8500, ingen vill väl testa
    9-5 Aero -02
    900 RWD - evighets projektet

  7. #7
    Steg 3 Johan-99T16s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bäckefors
    Inlägg
    3 069
    Medlem#
    2661
    Okej, då är det nog bäst att stanna vid 6500-7000rpm då.....vill ju inte fresta på onödigt mycket....
    Johan Carlsson#2661
    Saab 99 Turbo16 Instagram: 99turbo16
    Saab 9-3 SportCombi VectorActive 2.0t BioPower-08
    Tech2 med Candi finnes

Liknande ämnen

  1. Varvar lågt maxvarv 4-4500 Saab 900 T16 Trionic T5.5
    Av Fireztorm i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-17, 15:24
  2. 2.3L B202?
    Av beepbeep i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-07-12, 00:11
  3. B202= 87 vs 88b ->
    Av Muskedunder i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-04, 04:44
  4. maxvarv/varvspärr ng900 ?
    Av Juultomten i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-09-16, 17:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •