Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Tips att göra när jag har ur motorn.

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Sangis (10mil ifrån Luleå)
    Inlägg
    2 055

    Tips att göra när jag har ur motorn.

    Hej !

    Nu har jag införskaffat ett motorstativ så nu blir det snart att lyfta ur motorn ur min CC Aero -91. Tänkte höra om jag kan få lite tips om vad jag kan göra med motorn när jag ändå har ur den.

    Detta är vad som kommer göras iaf: Byta alla packningar, lager, packboxar och kolvringar.

    Blocket ska hornas, veven ska balanseras, viktade stakar och kolvar, grönisar ska inhandlas, dubbla 9000ic, chip från mats, 3" främre rör (har bara från katen bakåt), lintec öppet luftfilter, original AV tills vidare. orörd topp

    Vilken turbo skulle ni rekommendera som klarar uppåt 400hk? helst en som har en normal spoolup

    300hk är ett mål iaf. säg nu inte att viktningen av stakarna och kolvarna att det är onödigt eller nåt sånt till denna effekt. tänker att ska man göra nåt ska man göra det ordentligt, för jag har inte planerat att lyfta ur den nåt mer om nu inte skiten rasar. vill ha en bra grundmotor då jag tror att jag inte kommer sluta när jag nåt mittt mål på 300hk.

    Problemet är ju det förbannade LH systemet. tror ni det kan bli en begränsning för moderata 300hk?

    har ju nu 220hk/334nm så JAG tycker då att 300hk borde kunna nås relativt enkelt, men vad anser ni?

    sen får ni gärna skippa kommentarerna om att förstöra en cc aero

    Koppling, låda osv kommer sen. lådan är nästan spikad att bli en jörgenlåda med en massa godis, men det får vänta tills nästa höst kanske.

    tacksam för svar

    mvh // Isak

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 626
    Kan ju alltid köra med dubbla LH.... då kan får du soppa så du klarar dig iaf...
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    5 756
    Citat Ursprungligen postat av Airflow
    Kan ju alltid köra med dubbla LH.... då kan får du soppa så du klarar dig iaf...
    Eller ta en LMM från någon BMW, så gör volvokillarna med LH och det funkar..
    9-5 Aero -02
    900 RWD - evighets projektet

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Sangis (10mil ifrån Luleå)
    Inlägg
    2 055
    upp..

    Vad är skillnaderna mellan en BMW LMM och en från saab? större anslutning?

    Tror inte det behövs då tex "Nr 877 har bromsat över 300hk med original LMM..

    Men kan ni svara på mina andra frågor? som turboval tex?

    mvh // Isak

Liknande ämnen

  1. Vad göra med för mycke olja i motorn??
    Av puttep i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 17:38
  2. Vad göra med motorn urplockad? (ng900)
    Av Davvva i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 19:51
  3. Motorn tickar (9000), vad göra?
    Av -= Marcus =- i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 01:07
  4. Lyfter motorn, Hur göra med AC kompressor?
    Av stefan2 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 21:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •