Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Motorn går väldigt dåligt / inte alls, efter växellådsbyte

  1. #1

    Motorn går väldigt dåligt / inte alls, efter växellådsbyte

    Bil: 0g900 T8 -83:a

    Har i dagarna bytt växellåda på denna bil och skulle nu ikväll starta den för första gången.

    Första som händer är att startmotorn inte funkar, Den får inte 12v "styrström" då man vrider på nyckeln men jag drog då en separat + kabel via en brytare för att kunna starta den.

    Bilen startade direkt och gick så fint. For då ut och provkörde men den ville inte alls gå som den skulle utan bluddrade och hade sig, och nån tomgång hade jag inte heller.

    Skulle då köra tillbaka till garaget men han inte komma dit så dog bilen och den gick inte att få igång heller. Det luktade även bränt och den kändes ovanligt varm.

    Kopplade om mellan startspridare och knacksensor och se, då startade den igen men den fick ohyggligt för mycket bränsle och bluddrade och hade sig samt att tomgången var rejält mycket högre än tidigare. Kopplade man då ur startspridaren så sänktes tomgången för att efter ett par sec så dog bilen och den gick sen inte att starta föränn jag kopplade in startspridaren igen.

    Bilen går som sagt riktig riktigt varmt, får för mycket bränsle och går riktigt uselt alternativt då man kopplar ur startspridaren så dör den efter ett tag och går ej att starta igen föränn man kopplat in startspridaren igen.

    Så, vad göra. Det enda som är bytt är växellåda, tändkaben från spole och fördelarlock och urtrampningslager.

    Att jag sen tyckte den slirade på kopplingen och att ja inte fick i 5an, ja det är nog mindre bekymmer nu.

    Är planerat att jag skall köra till mariestad på fredag och jag är borta fram till torsdag kväll så hoppas nån kan komma med ett snabbt svar.
    Viktor Forsell, Gimo
    Msn: saabtori[at]hotmail[dot]com
    Proffs Sound Only 2005 i sammarbete med /////ALPINE http://www.garaget.org/?car=6679

  2. #2
    Ingen ?
    Viktor Forsell, Gimo
    Msn: saabtori[at]hotmail[dot]com
    Proffs Sound Only 2005 i sammarbete med /////ALPINE http://www.garaget.org/?car=6679

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Långaryd
    Inlägg
    315
    Har du glömt jordkabeln mellan kaross och växellådan? går skumt som fan utan den.
    SAAB 900 cab-87,99t16 samt 9000 a50-97

Liknande ämnen

  1. [LÖST] ACC felkod 22, kyler dåligt/inte alls, OG9-5
    Av Wigglo i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-07-27, 21:37
  2. Farthållare fungerar inte efter växellådsbyte???
    Av Pelleturbo i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 16:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •