Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: ljudkrångel 9000 cs -92

  1. #1

    ljudkrångel 9000 cs -92

    Stereon la av igår.. blev måttligt road..
    stereon går kanon på båda radio och cd men inte ett pip hörs i högtalarna..

    Lösning: köpa ny stereo! Gjort!
    Funkade? INTE!

    Sitter det någon orginalförstärkare på en 9000 cs -92'a som kan ha kollapsat?

    Konstaterade även förut när ja vickade o kollade om iso'n var glapp att om man bara plockar ur högtalarkontakten och sätter i den igen när tändningen är på så funkar skiten ungefär 50% av gångerna..


    skumt..

    please help..

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Köping
    Inlägg
    425
    Har du kollat så att ISO-kontakten sitter ordentligt i från original kablaget? Dvs Saab original --->ISO kontakten

    Har du provat att dra egen seperat kabel till en högtalare?

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    738
    jag vet att i vissa 9000 sitter det förstärkare. min polare hade en -94 med förstärkare och den satt gömd en bit under stereon i hans bil men jag har ingen aning om det är orginal platsen.
    9000 CS 2,3T -93 200 hk SÅLD!
    #5935

  4. #4
    h20: Har kollat och även bytt iso'n.. tyfligen inte den som krånglar..

    Provade sätta dit högtalar direkt efter stereon.. funkade.. därför antog jag att det satt någon form av förstärkare eller annat tjafs mellan stereon o högtalarna som avvikit till dom sälla jaktmarkerna..

    sukke: mhm.. vet att de inte sitter någon förstärkare varken någonstans i närheten av stereon eller under passagerarstolen iaf..


    Idag bytte jag hela instrumentpanelen från svart till beige, och passade naturligtvis på att inspektera bakom efter misstänkta fel...

    inget spec. fick igång stereon igen nu innan jag åkte hemöver.. den gick i hela 45min.. sen la försvann ljudet snabbare än snabbast..

    skumt skumt...


    snälla hjälp, håller på o bli galen..

  5. #5
    idag drog ja om egna kablar till högtalarna, funkade finfint!

    Men.. det måste sitta någon typ av förstärkare mellan orginalkontakten och högtalarna orginal.. för effekten är inte den samma nu... även fast jag drog om med minst dubbelt så grova kablar..

    hmm..

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Köping
    Inlägg
    425
    Citat Ursprungligen postat av 90002.3power
    idag drog ja om egna kablar till högtalarna, funkade finfint!

    Men.. det måste sitta någon typ av förstärkare mellan orginalkontakten och högtalarna orginal.. för effekten är inte den samma nu... även fast jag drog om med minst dubbelt så grova kablar..

    hmm..
    Låtera mera som jordfel isf. För jag antar att du inte använder saabs original stereo? För har du dragit egna högtalarkablar så kopplar du förbi ev förstärkare till högtalare. Vad jag kunde se på min -93 CSE 9000 var att det satt ett litet kretskort bak på 6x9:orna, fram hittade jag inget och använder original kablage både bak och fram med bra ljud.

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    6
    Skumt som *** men skriv om du hittar vad som krånglade
    kör just nu:
    Saab 9-3 Aero SS

  8. #8
    happ, som sagt.. drog ju egna nya högtalarkablar för ca en vecka sen.

    funkat fint fram tills i förrgår, drog på rejält med bettan.. och vips, bara dunkandet från baslådan hördes.. suck..

    samma probs denna gång, tar man ur högtalariso'n och glappar den i kontakten så den bara får kontakt med en alt två högtalare så funkar de.. men sätter man i kontakten helt så är det dödstyst..

    ställde bilen och morgonen efter när ja skulle åka till arbetet så funkade allt fint och funkar fortfarande fint.. men något står ju inte rätt till och man vill ju helst ha klarhet idetta.

    tack på förhand!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •