Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: tcs 9000 91:a 2.3t

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    109

    tcs 9000 91:a 2.3t

    har bytt mitt spjällhus det andra va trasigt men har kvar mitt fel i bilen tcs strl lyser sen är bilen i limp home till min fråga måste jag ta bort felet med instrument alltså nolla om igen eller ? åka till saab då ? tack för snabbt svar måste ha bilen till jobbet =)
    mattias

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 682
    Nolla kan du göra genom att lossa batteripolen. Men däremot så måste du göra en kalibrering av ditt nya spjällhus. Detta görs med ISAT.
    Man lär så länge man lever.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    109
    ok så jag måste göra en kalibrering med isat då .. då ska tomgången och den mjuka lena gaspedalen komma tillbax ?
    mattias

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    109
    skadligt att köra med bilen i limp home läge och inget ladd ? fall jag ska till saab 5mil ca
    mattias

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Grums
    Inlägg
    119
    Min bil gick i Limp home till o från i 1,5mån i min ägo o två månader med tidigare ägare så skadligt behöver du inte oroa dig för.

    Angående problemet så ska bilen "hoppa ur" limp home om du byter spjällhus o allt annat är som det ska.. även utan att kalibrera! Givetvis ska det ju kalibreras om snarast möjligt ändå.

    Mvh:Patrik

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    109
    aha den har inte hoppat ur limp home =( ska åka 402m med den på lördag så vill ju ha igång skiten har varit och mätt på ventilerna som sitter 1 på skärmen 1 på torpedväggen och det är 28.5 ohm i båda så det ska inte va farligt me dom men får testa med isat fall det löser sig annars så ska jag skrota saaben och ta avstånd från denna club !
    mattias

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Grums
    Inlägg
    119
    Citat Ursprungligen postat av mattiasG
    men får testa med isat fall det löser sig annars så ska jag skrota saaben och ta avstånd från denna club !
    okey....?

    eller så kostar du på dig en riktig felsökning.....

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •