Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Trimma en 9-3 SC Aero? Bra eller dåligt.

  1. #1

    Trimma en 9-3 SC Aero? Bra eller dåligt.

    Jag har en Saab 9-3 SC Aero. I de sitter det ju numera 6or. Kan man få mera gas i dem? Anledningen till att jag frågar är därför att jag hört merparten av de jag frågat säga att jag ska akta mig för det eftersom motorn är så pass "ny" i saab sammanhang. Skulle något hända med den skulle jag nog inte få stöd från saab. Har någon några tips som är mera insatta i ämnet? Vad bör man och inte?

    En annan sak som gäckar mig är att det inte går att få motorvärmare till 9-3orna som har V6'a som motoralternativ eftersom det inte finns något utrymme kvar. Känns det långsökt o gå o vänta på att en sådan ska dyka upp?

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    96
    Har inte Hirsch fixat trimsats till dom? Dom brukar ju förlänga garantin iaf.

  3. #3
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 544
    Medlem#
    4936
    Hirsch har steg 1 trim ger 275 hk/400 nm. Marknadsförs visserligen inte i Sverige men finns i Danmark, Norge och Tyskland hos auktoriserade Saab verkstäder. Trimmar man med Hirsch-trim så gäller garantierna. Även om bilen är registrerad i ett land där Saab nationellt inte godkänt trimmet.

    www.bsrab.se har steg 1 som ger 285 hk / 480 nm
    Finns för närvarande bara i Växjö hos BSR men skall säljas "på postorder" med deras programeringsverktyg PPC.

    Övriga Saab-tuners säger sig ha "något på gång" men nämner ingen tid för när det kan bli verklighet.

    På frågan bra eller dåligt är mitt svar BRA

Liknande ämnen

  1. Trimma 2,0t eller 2,3t
    Av Saab9000Aero.... i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-10-16, 22:56
  2. Trimma 2,0t eller 2,3t
    Av Saab9000Aero.... i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-16, 21:32
  3. Trimma 9000 2.3t -95 till orginal Aero eller..? (Trim boxar)
    Av 9000 CSE i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-10-03, 09:22
  4. Trimma eller inte trimma? NG900
    Av Turbo Tompa i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-01-22, 02:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •