Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Byte slangar från magnetventilen.

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    85
    Medlem#
    3301

    Byte slangar från magnetventilen.

    Som rubriken lyder tänkte jag byta slangarna från magnetventilen och även slangarna från insuget till dumpventilen plus lite andra vakumslangar.

    Frågan jag hade är om det funkar med Festos vanliga luftslang från magnetventilen ner till turbinhuset? Lite osäker på om det blir för varmt.

    Någon som har erfarenhet av detta eller som kan hjäpla mig med min fundering?

    Vore gött om det funkade med "vanlig" luftslang så jag har tillgång till det på jobbet i diverse grovlekar.

    Ha det gött!

    // Jocke

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Inlägg
    185
    Jag kör med vanlig bränsleslang funkar fint..

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873
    Ja, är festoslangen verkligen bensintålig? Menar du vanlig luftslang som man har till pneumatik?

    Jag har kostat på mig att köpa riktig slang även om jag också har tillgång till slang av den kvalitet jag tror du beskriver.
    Har för mig att riktig 4mm slang kostar kring 25:-/meter så det handlar inte om några större summor.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    85
    Medlem#
    3301
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Ja, är festoslangen verkligen bensintålig? Menar du vanlig luftslang som man har till pneumatik?

    Jag har kostat på mig att köpa riktig slang även om jag också har tillgång till slang av den kvalitet jag tror du beskriver.
    Har för mig att riktig 4mm slang kostar kring 25:-/meter så det handlar inte om några större summor.
    Jajjamen, det är pneumatikslang, vanlig blå.
    Är ju dock inte hundra på om den är bensintålig. Kanske torkar ur och spricker efter ett tag?

    Ska kolla upp på jobbet ikväll om den är beständig mot bensin/kem.
    Tål ju visserligen rengöringsmedlen vi dränker alla slangar med varje natt..

    Vart har du fått tag på den "riktiga" slangen? Bildelsaffär a lá Mekonomen typ eller?

    Ha det!

    // Jocke

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873
    Citat Ursprungligen postat av kidsten

    Vart har du fått tag på den "riktiga" slangen? Bildelsaffär a lá Mekonomen typ eller?
    Jag köpte slang på Mekonomen då jag ändå köpte en ny PCV-ventil där. Svart och blank, lite silikonslangstuk över den, för ca 30:-/m. Tyvärr fick jag 5 mm men det ska vara 4 så jag fick strippa fast den runt nippeln på insuget sen den lossnat i den änden.
    Finns bra slang på de flesta bensinmackar också på metervara.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Borås men bor i Linköping
    Inlägg
    754
    Slog på stort och köpte lite svart 4mm från Maptun, den till AV är helt slut.
    Ska byta Magnetventil i morgon, vad är det för slangstorlek till den? Dom ser iof ganska fräsha ut, fortfarande blanka.

    /Henke
    9-3 SS Vector-11 TX 1,9 TTiD4 Maptun steg1 http://www.garaget.org/?car=230051
    9-3 Aero-01 Maptun Steg 3 http://www.garaget.org/?car=67361 SÅLD
    BE20-86 2*850hk/3083Nm ren turbinkraft.

Liknande ämnen

  1. Byte av magnetventilen T7
    Av perchen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-07-06, 18:30
  2. Byte av vaccum slangar
    Av Lillakillen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-26, 20:07
  3. Vilka årsmodeller passar magnetventilen från till min 9000
    Av Pajjon i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 02:05
  4. Vilka slangar vid IC-byte på NG900
    Av Molla i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 23:49
  5. Storlek på slangarna från magnetventilen ?
    Av negative i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 16:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •