Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: AC dör/starat om...? 9-5 -00

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    536

    AC dör/starat om...? 9-5 -00

    Hej, har märkt nått lurt på min 9-5a, mest på morgonen så startar AC:n om som om det vore en windows maskin Den blinkar till lite, stänger av sig, släcker ner display och allt, väntar nån sekund och sen startar den igen och fungerar som vanligt (?)

    en gång har den varit död tills jag staratde om bilen sen funka den som den skulle igen... lite lusting beteende tycker jag, nån som har nån aning om vad det kan vara?

    AC:funkar fin fint annars, det sker inte när man är ute och kör liksom, utan mest på morgonen när den stått hela natten som den får "hicka" ibland.

    har kalibrerat den och får en 0 i displayen så det är inga fel på den (öhh..) och säkringare etc är ok...

  2. #2
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156
    Gissar på att batterispänningen är för låg när den gör så.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2 599
    Citat Ursprungligen postat av Kongo
    Gissar på att batterispänningen är för låg när den gör så.
    Eller att acc panelen inte är som den skall.
    Hinner inte med allt.....

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    536
    Citat Ursprungligen postat av Kongo
    Gissar på att batterispänningen är för låg när den gör så.
    Jag saknar spänningsmätaren på 9-5an som finns på färddatorn i 9000

    Men det låter iofs troligast kanske då det bara sker när blien stått över natten och oftast i samband med mer elelr mindre kalla nätter...

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 122
    Citat Ursprungligen postat av foffen
    Jag saknar spänningsmätaren på 9-5an som finns på färddatorn i 9000

    Men det låter iofs troligast kanske då det bara sker när blien stått över natten och oftast i samband med mer elelr mindre kalla nätter...
    Har haft samma "problem". Blev riktigt orolig för att det var något dyrt som spökade. Dock är det bara ACCn som gör en kalibrering då troligen spänningen blir för låg när du startar bilen och således tror ACCn att bilen varit strömlös.

    Men din gör alltså ingen automatiskt kalibrering?

    Mvh

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Borås
    Inlägg
    1 199
    hade samma problem, men ja bytte batteri och då blev allt bättre då mitt batteri var väldigt dåligt i 9-5:an.

    //Rikard

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Inlägg
    48
    Det finns en programuppdatering som kan lösa problem med att acc'n "kalibrerar sig väldigt ofta"

    Saabarne
    99EMS-72 900i-84 900S-90 90002,0t-96
    9-3SS-05....

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    536
    Bah. Nu har den funkat kanon utan problem egentligen men idag till jobbet så började den hellt plötsligt lysa starkare, vissade
    "00_______________00"
    i displayen och stängde sedan av sig helt.
    Startade om bilen vid ett rödljus men den är stendöd fortfarande

    gah! någon som hört/sett nått liknande? kylningen har varit superb hela tiden

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •