Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Saab 9000 vs Honda Civic Type R

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    338

    Saab 9000 vs Honda Civic Type R

    I helgen har det blivit lite åka av. I fredags så körde jag mot en Honda civic Type R från stillastående. Jag undra vad han hade då sa han sportsystem och öppetfilter ca 210-220hk sa han. Då tänkte jag att det borde jag fixa. jag har cirka 245 hk. Så vi körde jag såg hur typ R sakta föll bakåt så jag vann väll med en billängd. Vi körde om 2ggr till och min turbo blev ju glödhet måste fixa bättre avgasrör nu sitter standard på. det blev lika resultat alla gångerna.
    Går verkligen civic så jäkla bra..

    I lördags va jag också ute lite och körde mot en 9000 Aero som jag spöade det trodde jag aldrig att jag skulle göra. Sen fick jag se 2st civic typ r göra upp och dom går ju så ruskigt skit bra

    mvh Jonas
    Saab 9000 a50 -97 2,3t

  2. #2
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 174
    Jag är nog lika förvånad som dig, fast åt andra hållet

    Dvs att du vann!

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    329
    9-3 Aero ´00 med Steg 3
    Volvo S40N T5 AWD

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Upplands Väsby
    Inlägg
    1 196
    Amen skillnad på flera hundra kilo till Hondans fördel alltså. Kan gissa att han inte behöver överanstränga bilen lika mycket som du gjorde.
    Har inte viktuppgifter på era bilar, men för mig att Hondan väger max 1000 kg mens våra ligger mellan 1400-1500 kg, om den inte e lättad ordentligt förstås.
    Försökte räkna ut skillnaden i kg/hk mellan Aeron o ungarnas harv. Räkna jag rätt så e Aerokombin 1 hekto tyngre per hk visa en 9k 2,3T med ALL utrustning inkl. dragkrok.
    Lite off ämnet men tänk på att japsar har inte lika mycket plåt å släpa runt på. Så ska du ha nån chans i framtiden, lägg ner lite mer på både in och utandningssidan.

    Eller bara bättre utblås, så du får råd med lite god glass oxå.
    9-5AEROkombi -02/ 9-3SS 1,8t-03( 9K 2,3T-200 -91SÅLD)

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 738
    Citat Ursprungligen postat av glassguran
    Amen skillnad på flera hundra kilo till Hondans fördel alltså. Kan gissa att han inte behöver överanstränga bilen lika mycket som du gjorde.
    Har inte viktuppgifter på era bilar, men för mig att Hondan väger max 1000 kg mens våra ligger mellan 1400-1500 kg, om den inte e lättad ordentligt förstås.
    Försökte räkna ut skillnaden i kg/hk mellan Aeron o ungarnas harv. Räkna jag rätt så e Aerokombin 1 hekto tyngre per hk visa en 9k 2,3T med ALL utrustning inkl. dragkrok.
    Lite off ämnet men tänk på att japsar har inte lika mycket plåt å släpa runt på. Så ska du ha nån chans i framtiden, lägg ner lite mer på både in och utandningssidan.

    Eller bara bättre utblås, så du får råd med lite god glass oxå.
    Mja, läser du tråden som Madmaz länkade till, så ser du att Hondan inte väger några 1000kg. Snarare drygt 1200kg


    Mvh

  6. #6

Liknande ämnen

  1. Bye Bye Saab - det bidde en honda istället.
    Av anze i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2009-02-01, 04:41
  2. Saab 9-3 aero vs Honda Type-r / Integra
    Av Gerling i forum Allmänt
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 10:58
  3. Saab 9-5 Aero steg 3 vs. Jaguar S-Type R?
    Av ByggareB i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 00:02
  4. Saab 9-5 Aero Vs Honda Civic Type R
    Av Aero++ i forum Allmänt
    Svar: 134
    Senaste inlägg: 2006-05-10, 21:59
  5. Honda VTEC vs SAAB :)
    Av Presho i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 81
    Senaste inlägg: 2004-11-15, 11:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •