Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Ge mig köpråd tack =)

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    31

    Ge mig köpråd tack =)

    Jag har fastnat i saab turbo träsket har alltid åkt volvo innan & jag tänkte fråga er om den här är ett bra köp? http://www.blocket.se/vi/7825367.htm?ca=10_s Vill gärna ha svar om för & nackdelar med bilen. Mvh Stefan
    Saab 9-3 1.9 ttid -09

  2. #2
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 273

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Falkenberg/Halmstad
    Inlägg
    2 520
    Det verkar ju onekligen vara en originalare.
    Generellt sett brukas det varnas för rost på dörrar, under skärmkanter och på baklucka. Dessutom, bilen är Imolaröd - kolla hur den ser ut i lacken när det gäller nyansskillnader. En bild säger så lite.
    Annars är det ju låga mil för bilen, och det är ju bra - kolla så servicarna är gjorda bara, iallafall första stora.

    Bilen går i original hyggligt bra, en ketchupbil fast med ett chassi som lämnar mer att önska när du gasar på .. den beter sig lite som en otämjd häst kan man väl säga Jag hoppas du kan vänja dig med att köra med två bestämda händer på ratten. Men det finns åtgärder till det här originalbeteendet om man skulle vilja det på eftermarknad..
    Motormässigt så är det bara till att lyssna om motor låter kry, med turbo och allt .. man får känna sig fram och göra en personlig uppfattning. Eftersom det är en originalbil så kan det vara idé på att kolla under bilen på bakre slutdämparen ... de rostar intill förbannelse och ligger i tiden att oftast behöva bytas. Ser typ ut som knäckebröd ofta

    Andra grejer som brukar vara vanligt, kolla bromsarna .. vissa beg.bilar har bromsar som biter dåligt och långt ned. Kopplingen är i regel stenhård - men det är fullt normalt, och även avståndet mellan gaspedalen till mittkonsolväggen .. som är kort, jag hoppas du inte planerar på att köra bil i breda finskor från Bianco Footwear eller whatever utan snarare i nåt mer ledigt
    Ratten är dock i världsklass, skönare greppergonomi får man leta efter.
    Handbroms är en typisk modell-grej som brukar ta jävligt dåligt eller långt upp. Kolla i revor på stolar, är plyschen noppig/skinnet ärrat.

    Typ.
    Det är min uppfattning ivarjefall.
    mvh Johan Kullberg

  4. #4
    Steg 2 Saabens avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Hagfors
    Inlägg
    2 077
    kan inte annat än hålla med Favst. mycket bra förklarat !

Liknande ämnen

  1. Ytteligare ett köpråd, tack.
    Av TT-95 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-22, 10:27
  2. Köpråd och tipps tack: Saab 9000 AERO.
    Av VengO i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-09-25, 22:10
  3. Ska köpa en saab 93 -03 vector. köpråd tack!!
    Av greed i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 18:53
  4. Lite köpråd tack
    Av Redman i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-08-04, 09:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •