Sidan 7 av 7 FörstaFörsta ... 567
Resultat 121 till 126 av 126

Ämne: 9000 -97 aeroX

  1. #121

    Jäkligt Märkligt

    jag kan inte längre logga in på mitt gamla inloggnamn largeazz???
    det säger bara att jag skriver fel kod

    och eftersom jag flyttat och bytt email kan jag inte göra ett smack......suck

    men men

    Ialafall en update:

    jag instalerade en catch tank i höger hjulhus där kolkanistern normalt sitter och matas av 040:in i tanken sen 2st 968:or som matar ifrån catchen till fuelrailen med 8mm plaströr. en ingång orginal på railen och en mitt på. (bilder kommer)

    efter denna operation blev det möjligt att gå upp på 1,7bar i ladd och motorn börjar vakna lite mera

    jag provade på 1,9 men då hängde spridarna inte med mer än till 0.94 i lambda /lite risky...

    så nu är 1600cc spridare beställda

    extra problem på vägen nu är att toppen vill inte stanna på plats så jag har inhandlat 12/9 bult att dra fast skiten och en modifierad 9-5 packning ska på under vintern. så till våren mappar jag om den med dom nya spridarna och förhoppningsvis kan jag ladda ur turbon fullt
    Drive it like u Stole it!

  2. #122
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    626
    Medlem#
    6922
    ser fint ut, keep it goin'!

    MvH
    -FaeN

  3. #123
    Citat Ursprungligen postat av FaeN
    ser fint ut, keep it goin'!

    MvH
    -FaeN
    man tackar
    Drive it like u Stole it!

  4. #124
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Husum
    Inlägg
    1 026
    Medlem#
    6874

    Re: Jäkligt Märkligt

    Citat Ursprungligen postat av largeazz2
    jag kan inte längre logga in på mitt gamla inloggnamn largeazz???
    det säger bara att jag skriver fel kod

    och eftersom jag flyttat och bytt email kan jag inte göra ett smack......suck

    men men

    Ialafall en update:

    jag instalerade en catch tank i höger hjulhus där kolkanistern normalt sitter och matas av 040:in i tanken sen 2st 968:or som matar ifrån catchen till fuelrailen med 8mm plaströr. en ingång orginal på railen och en mitt på. (bilder kommer)

    efter denna operation blev det möjligt att gå upp på 1,7bar i ladd och motorn börjar vakna lite mera

    jag provade på 1,9 men då hängde spridarna inte med mer än till 0.94 i lambda /lite risky...

    så nu är 1600cc spridare beställda

    extra problem på vägen nu är att toppen vill inte stanna på plats så jag har inhandlat 12/9 bult att dra fast skiten och en modifierad 9-5 packning ska på under vintern. så till våren mappar jag om den med dom nya spridarna och förhoppningsvis kan jag ladda ur turbon fullt
    2st 968or som matar te fuelrailen, vad är det? är det nån sorts bränsle pump eller, eller är de dom gröna spridarna?

    Mvh/Roberth

  5. #125
    ja det är ju självklart bränslepumpar det kanske ska vara 986?? det är en inline pump från bosch. ser ut som en volvo740 pump ungefär

    blider kommer!!
    Drive it like u Stole it!

  6. #126
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Husum
    Inlägg
    1 026
    Medlem#
    6874
    Hehe, jag tänkte väl!

    Mvh/Roberth

Liknande ämnen

  1. 9-3 M08- demontera frontspoiler Vector -> AeroX
    Av turbo4ever i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 17:57
  2. AeroX, Saabs bilmuseum.
    Av T200 i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 13:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •