Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: laddtryck ökat efter kolvbyte

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    åtvidaberg
    Inlägg
    39

    laddtryck ökat efter kolvbyte

    Hej har en en fråga har bytt till smidda kolvar märke je nu när jag kört in kolvar o lager så har jag börjat att köra normalt igen den laddar bra mycket mer än innan men kör ju med samma program som förut hur kommer det sig någon som vet kör nu med steg 4 bilen går bra som bara den. ska mappa den i slutet av månaden så den kommer nog inte gå sämre då hur kommer det sig någon som vet ????. Eller är det som dogge säger cykel på köpet mvh roland
    Rökning kan skada sperman ock minskar fruktsamhet.

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 542
    Vad är det för bil? Jag skulle gissa att det är en med T7-motorstyrning, för de har ingen vanlig laddtrycksmapp utan kör med rörliga parametrar för att uppnå ett visst vridmoment. Och då kan det finnas logiska förklaringar.
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    åtvidaberg
    Inlägg
    39
    ja 93 aero 01 förklara gärna i fall du vill
    Rökning kan skada sperman ock minskar fruktsamhet.

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 542
    Citat Ursprungligen postat av RolandPalinski
    ja 93 aero 01 förklara gärna i fall du vill
    Jag gissar att du får en sämre verkningsgrad på förbränningen så den måste kompensera det med mer ladd för att uppnå begärt vridmoment. Detta torde t ex bli fallet om kolvtopparna är platta och gaserna inte rör sig som tänkt straxt före förbränninen när gasen "slutkomprimeras"/"kläms".
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

Liknande ämnen

  1. Ökat laddtryck
    Av Arc i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 09:13
  2. KALLT = Ökat laddtryck?
    Av kIM0h i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-11-19, 03:20
  3. Ökat laddtryck på vintern?
    Av occe i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-30, 18:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •