Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Förbättra ljudet 9-3 ss 150W

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2

    Förbättra ljudet 9-3 ss 150W

    Hej! Första inlägget för min del här. Min far har köpt en 9-3a men tycker inte ljudet är något vidare så jag tänkte hjälpa honom lite. Har kollat runt i lite gamla trådar angående detta men är dock några saker jag skulle vilja ha bekräftade så hoppas det är ok att jag drar igång en ny tråd.

    Först frontarna. Om man läser här på forumet verkar Infinity Reference 3002cf 3,5" högtalare var ett bra alternativ. Verkar dessutom som dom sänkt priset ännu mer på dessa, nu 490 kr. För det är dessa som tidigare disskuterats som då kostade 690 kr?

    http://www.nardik.se/billjud/infinity/r ... 002cf.html

    När det gäller centern är det alternativet jag sett Kenwood KFC-PSR107C. Har sökt efter denna utan att hitta nått? Är det en modell som gått ut och isånt fall vad finns det annars man kan köra på som center. Har sett att Kenwwod kommit med lite nya modeller.

    Sist till bakhögtalarna. Är det nån idé att byta ut dessa överhuvudtaget?Vad jag läst är det lite delad mening om detta. Om man skall byta ut dem ska man då byta ut till nya 4"are eller köra på 6x9?

    Tacksam för svar
    Johannes

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Vettet (Helsingborg)
    Inlägg
    2 121
    Medlem#
    6101
    Jag hade nog börjat med att byta vänster och höger fram, och väntat med centrn.
    Tror inte att den gör någon större skillnad.
    Hjälpte en polare att sätta Infinitys Kappa i framsystemet, och det blev ett rejält lyft.
    Har själv bytat till dessa, men eftersom jag har 300 systemet, så gjorde det ingen superskillnad.

    Kompisen är helnöjd med sina två och har förkastat planerna på att byta ut dom andra.

    Förresten....Välkommen
    Målet med resan är just.....Resan
    9³SC M-08. Gamla bilen http://www.garaget.org/?car=17692

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2
    Ok, är det Infinity KAPPA 32.5cf som han satt in då eller? Är det pilligt att sätta in dem? Har dom löst delningsfilter?

    Så det är ingen ide att köpa ett par nya 4" och byta ut dem därbak samtidigt också då?

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Vettet (Helsingborg)
    Inlägg
    2 121
    Medlem#
    6101
    Citat Ursprungligen postat av quota
    Ok, är det Infinity KAPPA 32.5cf som han satt in då eller? Är det pilligt att sätta in dem? Har dom löst delningsfilter?

    Så det är ingen ide att köpa ett par nya 4" och byta ut dem därbak samtidigt också då?
    Dom här på forumet som uppgraderat sitt 150-system har använt sig BÅDE av Reference och Kappa. Kappa har löst delningsfilter.
    Jag har inte fått någon uppfattning om Kappa skulle vara värt prisskillnaden,


    Lite pilleri var det allt, men problemet var att få plats med händerna. Jag var tvungen att lämna två torx mellan vindrutan och panelen efter det att jag tappat dom.
    Högtalatgallret går inte ner hundra igen. Jag låter mina sticka upp en aning, och mig stör det inte.

    Som jag sa tidigare, börja med två framhögtalare, och se om du nöjer dig med dom.
    Målet med resan är just.....Resan
    9³SC M-08. Gamla bilen http://www.garaget.org/?car=17692

Liknande ämnen

  1. Porsche 911 GT3 Rally - Ljudet...ljudet!
    Av Bagarn i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-30, 21:13
  2. Evighetsprojekt nr 3 - Förbättra ljudet i min 9000 CSE.
    Av Brandten i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 11:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •