Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Lasrevarnare???

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Inlägg
    119

    Lasrevarnare???

    Tänkte kolla vart man får tag på laservarnare och vilken som är den effektivaste... Alltså med störst söknings radie runt bilen... Vet att det finns de som söker upp till 3km runt bilen.

    ///M

  2. #2

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    värmland
    Inlägg
    169
    Gå med i http://www.tagen.se/ istället. Åker du dit betlar dom. Kostar endast 349kr/år, funderar själv på det. Är ju billigare än en laservarnare för minst 1000 lappen..
    9000 CSE 2.3T -94

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Inlägg
    119
    Citat Ursprungligen postat av wolfpack
    Gå med i http://www.tagen.se/ istället. Åker du dit betlar dom. Kostar endast 349kr/år, funderar själv på det. Är ju billigare än en laservarnare för minst 1000 lappen..

    Hmmm kan detta stämma finns det verkligen några som betalar för att man kör för fort??? Måste vara många som blivit medlemmar annars lär ju inte detta koncept hålla...

    ///M

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    589
    Citat Ursprungligen postat av MR_M
    Citat Ursprungligen postat av wolfpack
    Gå med i http://www.tagen.se/ istället. Åker du dit betlar dom. Kostar endast 349kr/år, funderar själv på det. Är ju billigare än en laservarnare för minst 1000 lappen..

    Hmmm kan detta stämma finns det verkligen några som betalar för att man kör för fort??? Måste vara många som blivit medlemmar annars lär ju inte detta koncept hålla...

    ///M
    "Avtalet täcker endast hastighetsöverträdelser 1-30km/h på gällande svenska 70-120 vägar. Har du inte bilbälte eller bryter mot några trafikregler i samband med din ev. fortkörning betalas inte dina böter ut för varken hastighetsöverträdelsen eller de andra brott du gjort dig skyldig till."

    Ett av vilkoren. Sen finns det nog dom som är medlemmar men inte åker fast någon gång eller på sådan sätt att det stämmer med deras vilkor.
    En annan sida såg jag att man max fick få böter 3 gånger under ett år också.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Det där med laservarnare alltså.. Jag tror inte på att dom kan fungera, hur ska den kunna detektera signalen innan det är för sent? Okej för störare (som känns väldigt fel att använda), men varnare kan väl ändå inte fungera?

    Om någon kan ge mig en riktigt bra förklaring så kan jag kanske köpa det, men för mig känns det omöjligt att upptäcka "läck-laser" ifrån några kilometers avstånd.
    9-3 ss -03 Arc.

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    589
    Citat Ursprungligen postat av Noddan
    Det där med laservarnare alltså.. Jag tror inte på att dom kan fungera, hur ska den kunna detektera signalen innan det är för sent? Okej för störare (som känns väldigt fel att använda), men varnare kan väl ändå inte fungera?

    Om någon kan ge mig en riktigt bra förklaring så kan jag kanske köpa det, men för mig känns det omöjligt att upptäcka "läck-laser" ifrån några kilometers avstånd.
    Jag förstår det inte heller. Eftersom om nu polisens laser skulle skickas ut över ett för stort område måste dom ju mäta både på bilen (som är rätt) men även allt annat som står stilla och bilar bakom. Det är ingen höjdare

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Inlägg
    119
    Citat Ursprungligen postat av Purre84
    Citat Ursprungligen postat av Noddan
    Det där med laservarnare alltså.. Jag tror inte på att dom kan fungera, hur ska den kunna detektera signalen innan det är för sent? Okej för störare (som känns väldigt fel att använda), men varnare kan väl ändå inte fungera?

    Om någon kan ge mig en riktigt bra förklaring så kan jag kanske köpa det, men för mig känns det omöjligt att upptäcka "läck-laser" ifrån några kilometers avstånd.
    Jag förstår det inte heller. Eftersom om nu polisens laser skulle skickas ut över ett för stort område måste dom ju mäta både på bilen (som är rätt) men även allt annat som står stilla och bilar bakom. Det är ingen höjdare
    En polares farsa har det i sin s60 t5r och det funkar kanon... När man kommer i närheten av en polis bil så börjar denna apparat pipa.. Gjorde det när vi åkte i stan med denna bil , heltplötsligt började denna apparat pipa och efter någon minut så kom det en polis bil uppsvängandes på våran gata...

    ///M

  9. #9
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 108
    Medlem#
    1941
    Citat Ursprungligen postat av MR_M
    En polares farsa har det i sin s60 t5r och det funkar kanon... När man kommer i närheten av en polis bil så börjar denna apparat pipa.. Gjorde det när vi åkte i stan med denna bil , heltplötsligt började denna apparat pipa och efter någon minut så kom det en polis bil uppsvängandes på våran gata...

    ///M
    ÖöÖÖÖöÖÖöÖhhhhh......nä! Så funkar det inte med vare sig laservarnare eller radarvarnare.

    För det första finns det ingen "Polisbil i närheten" detektering. Sen så varnar en radarvarnare för en massa olika saker förutom den radar som Poilsen använder, som finns på samma frekvensband, så som dörröppnare, vissa trafikljus, m.m.
    Så det var troligen något annat som störde & gav ett falkslarm & ren tillfällighet att det kom en Polis.

  10. #10
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378

    Re: Lasrevarnare???

    Citat Ursprungligen postat av MR_M
    Tänkte kolla vart man får tag på laservarnare och vilken som är den effektivaste... Alltså med störst söknings radie runt bilen... Vet att det finns de som söker upp till 3km runt bilen.

    ///M
    En laservarnare kan inte söka av ett område. Den kan heller inte detektera en laser som befinner sig bakom ett krön osv. Det du tänker på är nog en kombinationsapparat med radar och laservarnare. Kameraskåp använder radar för att mäta hastigheten på de bilar som närmar sig.

    Eftersom polisen måste mäta hastigheten under flera sekunder för att mätningen ska vara godkänd så hinner man ofta sänka farten lite när varnaren piper. I kombination med en störare så vore det perfekt. När varnaren märker av en laser startar den automatiskt en störare som stänger av sig självt efter några sekunder när man hunnit sänka farten.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •