Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Kamkedja ng900T?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Nyköping/Uppsala
    Inlägg
    754

    Kamkedja ng900T?

    Hej,

    När ska man byta kamkedja på en ng900 Turbo 1997?

    Mvh
    Chrisse

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 341
    När de börjar låta från den och de kan gå väldigt långt innan de blir dags för byte.

    MVH

    F
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Nyköping/Uppsala
    Inlägg
    754
    Okej. Vad säger saab om detta? Menar de att den bör bytas vid ett givet miltal för säkerhetsskull? Nån som vet?

  4. #4
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 341
    Finns inga bytes intervaller för kamkedjan!

    MVH

    F
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Nyköping/Uppsala
    Inlägg
    754
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik.j
    Finns inga bytes intervaller för kamkedjan!

    MVH

    F
    Okej, tack för svaren!

    Mvh
    Chrisse

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Skara
    Inlägg
    69
    Lånar tråden lite. Hur vet man att det låter från kamkedjan, på min ng900 så skramlar det i framvagnen vid låga varv, 1000 - 2000 rpm. kan det va kedjan?
    SAAB 900 turbo -95

  7. #7
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 259
    Citat Ursprungligen postat av djelof
    Lånar tråden lite. Hur vet man att det låter från kamkedjan, på min ng900 så skramlar det i framvagnen vid låga varv, 1000 - 2000 rpm. kan det va kedjan?
    Låter mer som ett rassel än skrammel, kamkedjan sitter på höger sida (vänster sida om man står och kollar ner i motorrummet) om det rasslar från den sidan så kan det nog vara kamkedjan ja.

  8. #8
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    2 781
    Eller nästan mer troligt att det är balansaxelkedjan som låter.
    Saablös FD OG900 "Aero" Cab & NG900 E85 421 hk
    Impreza STI Type R -00 370 hk 460 Nm @ 1320 kg Vevlagerras!
    BMW 525i Touring -95 Mit sperrdifferential
    BMW 740iA -00 Highline Carbon / Individual

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Skara
    Inlägg
    69
    Får åka till saab så får dom lyssna ordentligt. Är det balanskedjan som är så besvärlig att byta?
    SAAB 900 turbo -95

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Skara
    Inlägg
    596
    Djelof jag kan kolla åt dig

    Balansaxelkejdan är lika bra o ta bort
    9-3SS Vector 2,2TiD

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    254
    Vad fyller balansaxelkedjan för funktion? När en polare köpte sin så var den borttagen, varför tar man bort den? Måste juh vara någon mening med den
    Audi A4 allroad

Liknande ämnen

  1. Bromsproblem på NG900T
    Av Molla i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-14, 07:09
  2. 0-100 ng900T
    Av Viom i forum Allmänt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-25, 17:50
  3. Sensonic i ng900T -95
    Av Pelle_J i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-10-14, 22:19
  4. Växellådsproblem NG900T
    Av kaZmur i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-08-12, 09:58
  5. Problem med NG900T
    Av NORLUND i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-05, 17:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •