Hej,
När ska man byta kamkedja på en ng900 Turbo 1997?
Mvh
Chrisse
Hej,
När ska man byta kamkedja på en ng900 Turbo 1997?
Mvh
Chrisse
När de börjar låta från den och de kan gå väldigt långt innan de blir dags för byte.
MVH
F
Okej. Vad säger saab om detta? Menar de att den bör bytas vid ett givet miltal för säkerhetsskull? Nån som vet?
Finns inga bytes intervaller för kamkedjan!
MVH
F
Okej, tack för svaren!Ursprungligen postat av Fredrik.j
Mvh
Chrisse
Lånar tråden lite. Hur vet man att det låter från kamkedjan, på min ng900 så skramlar det i framvagnen vid låga varv, 1000 - 2000 rpm. kan det va kedjan?
SAAB 900 turbo -95
Låter mer som ett rassel än skrammel, kamkedjan sitter på höger sida (vänster sida om man står och kollar ner i motorrummet) om det rasslar från den sidan så kan det nog vara kamkedjan ja.Ursprungligen postat av djelof
Eller nästan mer troligt att det är balansaxelkedjan som låter.
SaablösFD OG900 "Aero" Cab & NG900 E85 421 hk
Impreza STI Type R -00 370 hk 460 Nm @ 1320 kg Vevlagerras!
BMW 525i Touring -95 Mit sperrdifferential
BMW 740iA -00 Highline Carbon / Individual
Får åka till saab så får dom lyssna ordentligt. Är det balanskedjan som är så besvärlig att byta?
SAAB 900 turbo -95
Djelof jag kan kolla åt dig
Balansaxelkejdan är lika bra o ta bort![]()
9-3SS Vector 2,2TiD
Vad fyller balansaxelkedjan för funktion? När en polare köpte sin så var den borttagen, varför tar man bort den? Måste juh vara någon mening med den![]()
Audi A4 allroad