Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Tidrelä till innerbelysning og900

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Tomelilla, Skåne
    Inlägg
    46

    Tidrelä till innerbelysning og900

    Hej på er

    Letar med ljus och lykta efter ett tidrelä till min innerbelysning. Trodde först det var det relä som skall sitta precis under baksätet men ack så fel jag hade, det var iofs till elhissarna som väntar på att få komma i kärran så det var inte fel att få tag på det stackars lilla reläet ändå

    Enligt EPC så verkar detta tidrelä sitta på balken som förarstolen vilar på i framkant, men inte kan jag hitta någonstans där relät kan sitta. Blir ytterst förvirrad av detta.

    Kan nämna att bilen är en og900i16 -90 men är reggad och utrustad som en -89. Tacksam för snabbt svar då jag förmodligen ska till skrotaren imorgon bitti igen!
    Saab 9000 CSE 3.0 -96 :: vardagsglidaren/bruksbilen
    Opel Combo 1.3 CDTI -08 :: firmabilen

    Alltid öppen för nya projekt

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    783

    Re: Tidrelä till innerbelysning og900

    Citat Ursprungligen postat av Muzze
    Hej på er

    Letar med ljus och lykta efter ett tidrelä till min innerbelysning. Trodde först det var det relä som skall sitta precis under baksätet men ack så fel jag hade, det var iofs till elhissarna som väntar på att få komma i kärran så det var inte fel att få tag på det stackars lilla reläet ändå

    Enligt EPC så verkar detta tidrelä sitta på balken som förarstolen vilar på i framkant, men inte kan jag hitta någonstans där relät kan sitta. Blir ytterst förvirrad av detta.

    Kan nämna att bilen är en og900i16 -90 men är reggad och utrustad som en -89. Tacksam för snabbt svar då jag förmodligen ska till skrotaren imorgon bitti igen!
    På min -90:a så satt reläet till innerbelysningen under baksätet. Det var en 4-dörrars om nu det har någon betydelse. Om jag inte minns fel så var det ett orange relä.
    Saab 900 i-16
    Saab 99 GL
    Saab 9-3SS

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 669
    På min cab så sitter den under baksätet på vänstra sidan om jag minns rätt, har inte pillat på den men jag hör hur den klickar när jag är i bilen och mekar.

  4. #4
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ljusdal
    Inlägg
    4 735
    Samma på alla turbo från 85 tor jag under baksätet
    Massa saab turbo på gården
    STCS#1409

Liknande ämnen

  1. vad kallas "dimmern" till innerbelysning?
    Av Pumba i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 13:30
  2. Innerbelysning
    Av Jocke Prahl i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-02, 12:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •