Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Kvalitét på Earthquake högtalare?

  1. #1
    nejo
    Guest

    Kvalitét på Earthquake högtalare?

    Tjena

    ska köpa nya högtalare till bilen, så fick jag syn på Earthquake, men har inte hört så mycke om dem, så undrar nu hur de är?


    //nejo

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Borås
    Inlägg
    629
    vet att de gör riktigt DYRA högtalare till hemmet !!
    antar att de är bra också men de kan juh lika gärna göra en bra och en dålig serie ... ?

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    738
    det enda jag vet om dom är att dom gjorde en serie som hette cp-serien (?!) och den ska ha spelat utav bara h-vete. Men ett säkert kort är ju annars dls om man inte vill chansa
    9000 CS 2,3T -93 200 hk SÅLD!
    #5935

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    101
    Citat Ursprungligen postat av albertsson
    vet att de gör riktigt DYRA högtalare till hemmet !!
    Ja och så låter dom som dom heter och kan riva ner mindre villaområde... vill ha
    SAAB 9-3 Aero Coupé -02 Silver <----Såld
    "Lightspeed Performance by SAAB Aero"
    Beställt en ny SAAB 9-3 SC Vector 2.0t BioPower, Active+Pilotpaket 2011

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    589
    Vet att Moreton & Kerr sålde sådana däremot har det gått i konkurs nu. De hade med en Bmw 328 touring (tror jag det var) med Earthquake högtalare och ja dom klarar en del Var med på Elmia 2004 (tror det var det året)

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 669
    Var inte Earthquake ett sunkmärke som såldes i Hobbex när man var liten (80-talet)?

  7. #7
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 275
    Citat Ursprungligen postat av Purre84
    Vet att Moreton & Kerr sålde sådana däremot har det gått i konkurs nu. De hade med en Bmw 328 touring (tror jag det var) med Earthquake högtalare och ja dom klarar en del Var med på Elmia 2004 (tror det var det året)
    Earthquake körs numera via Svenskt Billjud AB. De verkar ha maffiga basar, 50 kg! Det är ju bara 13 kg mindre än vad jag väger!

    Det verkar inte vara speciellt dåliga saker de säljer, har dock inte hört någon.

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    157

    Re: Kvalitét på Earthquake?

    Citat Ursprungligen postat av nejo
    ska köpa nya högtalare till bilen, så fick jag syn på Earthquake, men har inte hört så mycke om dem, så undrar nu hur de är?
    I det läget är det bara en sak som gäller: LYSSNA! Låter de bra så är de också bra (för dig). Kan du inte provlyssna så låt bli att köpa dem...
    // Mikael

    Mitt EMMA-bygge | Nöjd kund hos Ljudbyggaren i Helsingborg

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    589
    Citat Ursprungligen postat av EXD
    Citat Ursprungligen postat av Purre84
    Vet att Moreton & Kerr sålde sådana däremot har det gått i konkurs nu. De hade med en Bmw 328 touring (tror jag det var) med Earthquake högtalare och ja dom klarar en del Var med på Elmia 2004 (tror det var det året)
    Earthquake körs numera via Svenskt Billjud AB. De verkar ha maffiga basar, 50 kg! Det är ju bara 13 kg mindre än vad jag väger!

    Det verkar inte vara speciellt dåliga saker de säljer, har dock inte hört någon.
    Jo jag såg genom Sasca´s hemsida att Svenskt Billjud AB säljer Eartquake högtalare



    Det var dom bilderna jag hade på Bmw:n från Elmia 2004. Numera är det en invandrare som har den dock plockades allt billjud ut innan den såldes. Moreton & Kerr ställde även ut en Toyota Supra MKIV med fyra stycken Vibe basar i bagaget minns inte storleken men tror dom var på 12" styck. Annars var det 15"

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    228
    När jag var med i gamet och höll på som bäst med billjud så hade jag en 12" Eartquake, kommer inte ihåg beteckningen men magneten var nästa lika stor som membranet och den vägde BLY. Den korde jag med ett DLS genesis 4x50W klass A-steg och den spelade något grymt... Enkel 12:a bak och ett 6" system fram så lirade jag 146db som mest och det var grymt på den tiden....(7-8 år sen). Jag kan varmt rekommendera dem...


    //Martini
    I´m on a seafood diet - whenever I see food I eat it.
    9-5 BioAero 2004
    http://www.garaget.org/?car=97191

Liknande ämnen

  1. Svar: 31
    Senaste inlägg: 2010-12-11, 20:17
  2. Kvalitet på hjullager
    Av Martin H i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 22:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •