Sidan 3 av 46 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 915

Ämne: PerfectPolish / Bilvård

  1. #41

    Re: Perfekt Polish / Bilvård

    Citat Ursprungligen postat av NiX
    Citat Ursprungligen postat av PerfectPolishPatrik
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Gillar flera av Smartabs produkter oxå, har även deras maskin.
    Finns att köpa på Micro samt många OKQ8.
    Hejsan!

    Angående maskinen(tuttemaskin) den hos Micro är inte helt lika som den hos Smartab.
    Smartab bygger om(tuttemaskin) sina maskiner lite där har du skillnaden .

    Men du ser inte skillnaden med ögat eftersom skillnaden är inuti maskinen .

    Mvh / Perfect Polish Patrik
    Maskinen är identisk har smartab själva sagt till mig. Blev inte micro nyligen spärrade att sälja dessa?
    Förstår att smartab blev rasande och tillomed gick ut med en förklaring på hemsidan ang. detta för ett tag sen.
    När dem spärra försäljningen för Micro.

    JA har själv läst papper på varför dem spärra försäljningen för Micro .

    Maskinen är identisk men inte samma maskin byggs ju inte ens i samma(land) fabrik .

    Sen så bygger Smartab om maskinerna(innehållet) lite innan dem säljs , där har du skillnaden ..

    Sen att dem ser lika ut det är en helt annan sak ..

    Tro mig ja har säkra källor .

    Men men skit samma ..

    Nu går det inte å köpa den identiska maskine på Micro i varje fall ..

    Så kan det gå , när man försöker sälja kopior .

    Å bara för att det är kopior så är det inte alltid att det är lika innehåll m.m om du/ni förstår vad ja menar ..

    Mvh / Perfect Polish Patrik

  2. #42

  3. #43

    Perfect Polish / Bilvård

    Gott Nytt -04

    Mvh / Perfect Polish Patrik

  4. #44
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Höör / Skåne
    Inlägg
    1 070
    Säljer inte micro denna maskinen längre?

    995:- måste ju vara ett bra pris..

    min granne har smartabs maskin och betalde säkert 4500-5000:- för den, är nog 3:;e gången den är inlämnad för reperation. Några lager som har skurit samt att hållarna till trissorna ramlar av. Den maskinen är inte mycket använd för den delen heller.

    Angående smartabs bilvårdsmedel kan jag bara hålla med att de är super!

    PerfectPolishPatrik

    Jag har röd bil och har blivit rekomenderad att testa Smartabs "Buffer 2000" som ska vara gjord för röda lacker, är det något du har testat?

    Annars är ju mirror image perfekt, R3 har ju en viss tendens att damma!

  5. #45

    Perfect Polish / Bilvård

    Citat Ursprungligen postat av Aero-Micke
    Säljer inte micro denna maskinen längre?

    995:- måste ju vara ett bra pris..

    min granne har smartabs maskin och betalde säkert 4500-5000:- för den, är nog 3:;e gången den är inlämnad för reperation. Några lager som har skurit samt att hållarna till trissorna ramlar av. Den maskinen är inte mycket använd för den delen heller.

    Angående smartabs bilvårdsmedel kan jag bara hålla med att de är super!

    PerfectPolishPatrik

    Jag har röd bil och har blivit rekomenderad att testa Smartabs "Buffer 2000" som ska vara gjord för röda lacker, är det något du har testat?

    Annars är ju mirror image perfekt, R3 har ju en viss tendens att damma!
    Angående polermaskinen Smartab säljer .
    Även bra grejer kan gå sönder , även enstaka maskiner med fel kan ju komma ut på marknaden .
    Se bara på Saab & Volvo m.m
    Så man skall inte döma dem för det finns så många som det har funkat bra för .

    Men Smartab har en väldigt bra service känsla gentemot kunderna måste jag säga enligt mina egna erfarenheter TOPPENSERVICE .

    Men visst äre tråkigt när det inte vill fungera som det skall .

    Angående din röda bil :

    Nu vet ja ju inte exakt skicket på din bil .

    Men du hade tydligen recondat den en sväng eftersom den var matt & oxiderad i lacken .
    Så nu borde du ju ha en bra lyster,glans,djup i lacken .

    Å då behöver du ju inte gå över bilen med Buffer 2000 .

    Det finns ju många medel som funkar till just din röda bil , nu kan du ju lätt sköta den med mirror image + att du kan återvaxa med Platinum vaxet . (Som är väldigt prisvärt plus att det hänger med länge med rätt skötsel .)

    Tvätta gärna bilen med Duett vax shampo med äkta Carnubavax väldigt bra för det motverkar oxidation plus att det återvaxar din bil .

    Mvh / Perfect Polish Patrik

  6. #46
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Höör / Skåne
    Inlägg
    1 070

    Re: Perfect Polish / Bilvård

    Citat Ursprungligen postat av PerfectPolishPatrik
    Citat Ursprungligen postat av Aero-Micke
    Säljer inte micro denna maskinen längre?

    995:- måste ju vara ett bra pris..

    min granne har smartabs maskin och betalde säkert 4500-5000:- för den, är nog 3:;e gången den är inlämnad för reperation. Några lager som har skurit samt att hållarna till trissorna ramlar av. Den maskinen är inte mycket använd för den delen heller.

    Angående smartabs bilvårdsmedel kan jag bara hålla med att de är super!

    PerfectPolishPatrik

    Jag har röd bil och har blivit rekomenderad att testa Smartabs "Buffer 2000" som ska vara gjord för röda lacker, är det något du har testat?

    Annars är ju mirror image perfekt, R3 har ju en viss tendens att damma!
    Angående polermaskinen Smartab säljer .
    Även bra grejer kan gå sönder , även enstaka maskiner med fel kan ju komma ut på marknaden .
    Se bara på Saab & Volvo m.m
    Så man skall inte döma dem för det finns så många som det har funkat bra för .

    Men Smartab har en väldigt bra service känsla gentemot kunderna måste jag säga enligt mina egna erfarenheter TOPPENSERVICE .

    Men visst äre tråkigt när det inte vill fungera som det skall .

    Angående din röda bil :

    Nu vet ja ju inte exakt skicket på din bil .

    Men du hade tydligen recondat den en sväng eftersom den var matt & oxiderad i lacken .
    Så nu borde du ju ha en bra lyster,glans,djup i lacken .

    Å då behöver du ju inte gå över bilen med Buffer 2000 .

    Det finns ju många medel som funkar till just din röda bil , nu kan du ju lätt sköta den med mirror image + att du kan återvaxa med Platinum vaxet . (Som är väldigt prisvärt plus att det hänger med länge med rätt skötsel .)

    Tvätta gärna bilen med Duett vax shampo med äkta Carnubavax väldigt bra för det motverkar oxidation plus att det återvaxar din bil .

    Mvh / Perfect Polish Patrik
    Det är 7 månader sedan bilen blev rekondad så den är ordentligt kass i lacken igen. Då är det kanske lämpligt att använda Buffer 2000? och sen lägga på en omgång Platinum?

    Om man vill underhålla lacken lite då och få upp lite extra glans, vad är lämpligt då? förutom att tvätta med Duett shampo, platinum?


    Angående smartabs service kan jag väl hålla med. . .

    / Micke

  7. #47
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    769

    Re: Perfect Polish / Bilvård

    Citat Ursprungligen postat av Aero-Micke

    Det är 7 månader sedan bilen blev rekondad så den är ordentligt kass i lacken igen. Då är det kanske lämpligt att använda Buffer 2000? och sen lägga på en omgång Platinum?

    Om man vill underhålla lacken lite då och få upp lite extra glans, vad är lämpligt då? förutom att tvätta med Duett shampo, platinum?


    Angående smartabs service kan jag väl hålla med. . .

    / Micke
    Rekomenderar helt klart complete som polish i ditt fall med röd bil då buffer2000 är för torr och svårkörd menas completen är lite fetare och dammar ej som buffer gör.
    Saab 9³ SC Aero 2.8 V6 TX XWD eLSD Aut. MapTun 1 på den.
    Garaget

  8. #48
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    213

    Håller med Patrik!!!

    Vill bara säga att jag är en petig F*N.

    Och jag har provat de mästa.

    Har inte hittat nått bättre än Smartab!!
    Nya tider nya projekt...

  9. #49
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    STOCKHOLM
    Inlägg
    2 283
    Aero-Micke->

    Vad har du gjort för att lacken skall bli kass på 7 månader??? Står bilen i starkt solljus eller vad??

    //Jesper #1873
    Saab 9-5 SC 2,3t Biopower Vector Griffin -09
    Volvo V50 D5 2008 - vinteredition
    TLX801 du är saknad...

  10. #50
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Höör / Skåne
    Inlägg
    1 070
    Jadu, säg de..! bilen har väl stått ute mycket, men tycker också det är lite konstigt at den redan är så pass matt som den är. Jag har för mig vi använde R3, och sen platinum, men är ej säker!

    Det får väl bli en runda igen snart, funderar på Buffer 2000 eller Complete, får väl se. Har ju fått en del tips!

    Men det bästa är väl att avsluta med platinum?

  11. #51

    Perfect Polish / Bilvård

    Citat Ursprungligen postat av Aero-Micke
    Jadu, säg de..! bilen har väl stått ute mycket, men tycker också det är lite konstigt at den redan är så pass matt som den är. Jag har för mig vi använde R3, och sen platinum, men är ej säker!

    Det får väl bli en runda igen snart, funderar på Buffer 2000 eller Complete, får väl se. Har ju fått en del tips!

    Men det bästa är väl att avsluta med platinum?
    Efter en recondning vad använder du för produkter för å hålla den ren å fin ???
    Smartabs Duet shampo med äkta carnuba vax är helt rätt , eftersom det återvaxar plus att det motverkar oxidation.

    Å deras avfettningar som ej tar bort lackskyddet suveränt .

    När du gjorde recondningen ( nu säger ja inte att du slarva eller nåt sådant ) så är ju grund arbetet det viktigaste för hållbarhet m.m plus att man då får ett lyckat slut resultat .

    Avsluta med Platinum är helt ok å vill du ha steget värre så ta å lägg på
    Silver Seal (dyrare ca : 1000 kr litern )

    Platinum är helt klart prisvärt så kör på det , du kan ju lägga på nya lager Platinum ett par gånger per år istället så blir det inte så dyrt för dig .

    Mvh / Patrik

  12. #52
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Höör / Skåne
    Inlägg
    1 070
    Jag har tvättat med Autosmarts "Vax tvätt" i stort sett en gång i veckan sommaras och sen varannan/ var tredje vecka frammåt hösten.

    Patrik, vad anser du om buffer 2000?

  13. #53
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2003
    Inlägg
    42
    Hej på er!
    OM bilen var väldigt "oxiderad" när ni polerade o vaxade så är risken väldigt stor att oxiderna kommer tillbaka.Även om man sköter bilen rätt så finns det oxider kvar som kommer fram med tiden. Solen mycket "miljöavfettning"och luft föroreningar sabbar lacken. Om du ska ta bort asfallt så använd petroliumbaserade avfettningar eller Smartabs power som funkar väldigt bra.Buffer2000 tar oxider väldigt bra medans Compliten är mer för repor och blankhet.Completen är framtagen för mörka lacker då risken för flammighet är mindre än med Take off.

  14. #54
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Höör / Skåne
    Inlägg
    1 070
    Jag har mycket fläckar i lacken som kommit under hösten, enligt en kille på autosmart så kunde det helt enkelt varit lite "surt regn" som skulle kunna ha gjort de.

    IKUZUS, bilen var väldigt matt och oxiderad första gången och det är nog mycket troligt att oxiderna har kommit tillbaka.

    Så då är det antingen buffer 2000 eller completen som bör användas!

  15. #55
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2003
    Inlägg
    42
    Ursäkta om det tog lite tid innan jag svarade. Men jag har ingen egen dator. Ja du bör använda Buffer 2000 igen. Jag utgår ifrån att du har tillgång till polermaskin. Tänk på att om du polerar för varmt så förseglar du ytan innan oxiderna är "urlyft" ur lacken. Var är prickarna?

  16. #56
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Höör / Skåne
    Inlägg
    1 070
    Ja tror jag testar buffer 2000, men jag har inte gjort de innan! Första gången använde jag R3!

    Fläckarna finns b.la på vingen där bak och är stora som en nagel!
    Även lite här och var kan man hitta sånna fläckar och "missfärgningar"

  17. #57

    Perfect Polish / Bilvård

    Citat Ursprungligen postat av Aero-Micke
    Ja tror jag testar buffer 2000, men jag har inte gjort de innan! Första gången använde jag R3!

    Fläckarna finns b.la på vingen där bak och är stora som en nagel!
    Även lite här och var kan man hitta sånna fläckar och "missfärgningar"
    Hejsan !

    Kör du med Buffer 2000 igen så skall du se att de ordnar sig .
    Din granne kanske kan hjälpa dig ? För han hade hjälpt dig första gången eller ?

    VAd använder du / ni för maskin vid recondningen ?
    En maskin med dubbla trissor eller en med enkel?

    Angående dina fläckar på lacken , står bilen under nåt träd eller liknande ???

    Bilar som börjat oxidera i lacken , röda å mörka lacker är känsligare därför är det extra viktigt att dem inte står ute i solen m.m så har du garage så kör in den där så ofta du kan .

    Fast har det väl gått så långt att det oxiderat å blitt matt i lacken så lär man få reconda sin röda / mörka bil lite oftare för å hålla den fin .

    Lycka till .

    Mvh / Patrik

  18. #58
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Höör / Skåne
    Inlägg
    1 070
    Ja, det var min granne som hjälpte mig, har har autosmarts maskin med dubbla trissor!

    I höstas så stog bilen ute ganska mycket, och vi har mycket björk träd runt om kring. Det blir ju väldigt klistrit av björkens blad/häng.

    Jag tackar så mycket för hjälpen!

  19. #59
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    93
    Mkt goda tips här.

    Om man som jag är lite slö och hellre bara tvättar än lägger tid med polermaskiner rekommenderas en bra lackbehandling.

    Min gamla, bitvis repiga, Miata fick en behandling förra våren och det blev över förväntan. Så repfritt och högglansigt hade jag nog inte fått på egen hand.
    Är fortf nöjd. Lättvättat som få, det mesta försvinner med högtrycken och resten med hink och svamp.

    /N
    "Starka arbetare måste hafva godt öl om de skola uthärda, ty utaf vatten, thé och coffé bliva de utmärglade"

    - Carl von Linné

  20. #60
    STCS Racecrew
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    691
    Medlem#
    1014
    Tycker också om smartabs prudukter men till att köra upp oxiderade bilar använder jag mequiers medel fungerar kanon och är väldigt lätt arbetade.Se min gammla ng900 på hemsidan
    9-3 Aero-08

Liknande ämnen

  1. skinn/ bilvård.
    Av MaCCe i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 14:58
  2. Bilvård...
    Av WipeClean i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-08-06, 20:46
  3. Bilvård.
    Av stammler i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-21, 10:07
  4. Bilvård
    Av Nicke_25 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-10-10, 21:19
  5. Bilvård?
    Av Källén i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-04-26, 00:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •