Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Bagageluckeknappen..

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    värmland
    Inlägg
    169

    Bagageluckeknappen..

    .. är ur funtion. Har nyss köpt bilen å har endast haft lös den för att se så kontakten satt i. Hade även i lite 5-56 i den för att få bättre kontakt. Att öppna manuellt emd nyckel fungerar prima. Men eftersom elen fungerar så måste de väl vara nåt brått på kabeln eller?
    9000 CSE 2.3T -94

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 405
    Kolla först så de inte är brott på kabeln vid bakluckan.
    Inte ovanligt att den är de.
    Annars kolla i dörren för kabel brott.
    Kontrolera även så att knappen funkar som den ska.

    MVH

    F
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    värmland
    Inlägg
    169
    ok. Ligger kabeln i luckan eller nere i lasttröskeln?
    9000 CSE 2.3T -94

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    värmland
    Inlägg
    169
    ingen som vet?
    9000 CSE 2.3T -94

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Härnösand
    Inlägg
    84
    den ligger i luckan, ta bort panelen. kolla även kontakten till dörren så den inte har ärgat sönder, det har min gjort, då funkar det inge vidare :P
    Alla bilar utan turbo suger.
    Saab 9000 Aero -93
    http://www.garaget.org/?car=46693

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    värmland
    Inlägg
    169
    ok! Har prova med en annan kontakt så den kan jag utesluta. Får väl kolla de nån dag när man inte smälter bort i solen
    9000 CSE 2.3T -94

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    värmland
    Inlägg
    169
    Rev ut inredningen för bakluckan nyss å kollade lite men allt verkade va i sin ordning där.. Jag tryckte i kontakterna lite extra men de kändes som de inte fanns så mkt mer att göra. Förresten, de borde va kabeln som går på vänster sida va (iaf mest logiskt)?

    Eftersom jag inte fan någor dirket fel där så tänkte jag riva dörrsidan men fick inte till det. Tog bort skruven i dörhandtaget och dom 2 nere vid dörrfacket samt knappen till bageluckan. Är det nåt mer man ska ha bort Det gick ju att böja ut panelen i nederkant men sitter stummt som fan uppe..
    9000 CSE 2.3T -94

  8. #8
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156
    Citat Ursprungligen postat av wolfpack
    Rev ut inredningen för bakluckan nyss å kollade lite men allt verkade va i sin ordning där.. Jag tryckte i kontakterna lite extra men de kändes som de inte fanns så mkt mer att göra. Förresten, de borde va kabeln som går på vänster sida va (iaf mest logiskt)?

    Eftersom jag inte fan någor dirket fel där så tänkte jag riva dörrsidan men fick inte till det. Tog bort skruven i dörhandtaget och dom 2 nere vid dörrfacket samt knappen till bageluckan. Är det nåt mer man ska ha bort Det gick ju att böja ut panelen i nederkant men sitter stummt som fan uppe..

    Du har en skruv bakom locket där elspegelknappen sitter under öppningshandtaget, två skruvar sitter bakom gummiplopparna i dörrhandtaget, två skruvar på varsin sida om kartfacket samt en skruv bakom glaset till instegsbelysningen.

    När alla skruvar är borta är det bara att dra ut dörrsidan i nederkant och när den hoppat lös där nere trycka den upp mot rutan så ska den lossna.


    Men du har kollat säkringen för bagageöppningen, så det inte är en sån sak?
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    värmland
    Inlägg
    169
    Säkringen va de första jag kollade men jag fan ingen som verkade finnas till den..

    Nu vet jag iaf med förrsidan
    9000 CSE 2.3T -94

Liknande ämnen

  1. Bagageluckeknappen och tändning
    Av Macke K i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 22:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •