ska ha den som allround bil...ska kunna ocka ner till ica och handla samtidigt som jag gärna busar i hög motorvägsfart och strippkörningar..
ska ha den som allround bil...ska kunna ocka ner till ica och handla samtidigt som jag gärna busar i hög motorvägsfart och strippkörningar..
Reality beats fiction.
Vardagsbil: BMW 120D M-Sport.
Finbilar: Saab 9000 Aero . BMW M3 Kompressor.
Skräm upp din 15T istället då.Ursprungligen postat av PhiLLe
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
känns som att jag verkligen tagit ur max ur min 15t nu..Ursprungligen postat av RZ
Reality beats fiction.
Vardagsbil: BMW 120D M-Sport.
Finbilar: Saab 9000 Aero . BMW M3 Kompressor.
Det blir inte så mycket mer med 18T tycker jag, GTBB gäller... heheUrsprungligen postat av PhiLLe
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
du kommer knappt märka någon skillnad med 18T o 6# avgashus..
Saablös.
BMW 335iA Coupé DKG
GTBB agg ställer enorma krav på oljans renlighet annars kommer turbon inte hålla länge.. många rekommenderar separat olja för turbo vilket är lagom krånligt..
Saablös.
BMW 335iA Coupé DKG
jaha kul som fasiken detta då jue..eller inte..vad fan ska man göra..
Reality beats fiction.
Vardagsbil: BMW 120D M-Sport.
Finbilar: Saab 9000 Aero . BMW M3 Kompressor.
hehe.. har du en väl underhållen motor utan vv problem borde du som många andra kunna klara dig bra. gt agg finns ju utan dubbel kullagrat vilket kan vara bra men du förlorar lite i responsen ifall du hoppar bb delen..
Saablös.
BMW 335iA Coupé DKG
Bra kammar så snurrar det på rätt bra direkt.Ursprungligen postat av Lotus
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
sant sant. mats har en kam med 9,45 i lyft samt 265graders duration. civil o ändå bättre flöde.
Saablös.
BMW 335iA Coupé DKG
Ursprungligen postat av Lotus
okidoki...hmm ska köra med matskammar...sen får vi se vad resten blir...har inga problem med min maskin..inte vad jag kan märka av efter 2000mil@1,5 bar.
Reality beats fiction.
Vardagsbil: BMW 120D M-Sport.
Finbilar: Saab 9000 Aero . BMW M3 Kompressor.
hur ska man ta reda på vilken kam som passar ens bil bäst, finns det något speciellt man ska räkna på, annan hårdvara osv ?
http://www.900aero.com har alla kammar listade med deras tech. håll till godo för det fina arbetet som redan är gjort
Saablös.
BMW 335iA Coupé DKG
dankeUrsprungligen postat av Lotus
Har 268/9.6 i min just nu, drar bra.
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
och 15T ?Ursprungligen postat av RZ
Ja.Ursprungligen postat av albertsson
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
va?! Mr GTBB 30/35 53,5/56,5 på avgas, 53/71 på kompressor läser jag på garaget... fin bil f.ö.Ursprungligen postat av RZ
Saablös.
BMW 335iA Coupé DKG
Haha... roligt och roligt. Bara för att man inte får 400 pållar (eller ens 350) med 18T-vinklat behöver det inte va blåtråkigt.Ursprungligen postat av PhiLLe
Snarare så att med T3-rör/18T/grönisar/2,5-Map är man i rolighetstaket för ganska rimliga pengar. Resten av originalprylarna hänger med hyfsat har jag tänkt mig. Ska man klämma 350 på riktigt börjar det också rinna iväg pengar på riktigt, plus att man aldrig är säker på att man har växellåda när det ska åkas till ICA..
Från en som just håller på med downpipen.
/J
Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje
det där med växelådor håller iaf inte.
Reality beats fiction.
Vardagsbil: BMW 120D M-Sport.
Finbilar: Saab 9000 Aero . BMW M3 Kompressor.