Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Problem med display på Infotainment (SS -03)

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    67

    Problem med display på Infotainment (SS -03)

    Har lite problem med displayen, det är ett antal rader som har sloknat, typ 5-10stycken rätt högt upp och 2st i mitten, visste att det händer på 9-5ans SID, men har sökt en massa på forumet, men ingen som har haft problem med den displayen i SS, bara SID:en.

    Kan man göra samma sak på 9-3an? Fixa till kontaktytorna dvs, och hur får man ut den? Har hittat hur man får loss ACC och CD-läsaren.

    Bilen ska in till Svenska Bil på tisdag å fixa hyralpumpen, om det är nått enkelt kanske dom kan fixa den. Vill dom byta hela skiten så känns det som det kostar endel dock. Tur att man har radion i SIDen också.

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 687
    Det är inga tryckkontakter längre. Så att meka isär den och tro att man kan fixa den är nog tyvärr kört.

    Har du monokrom eller färg-skärm?
    Man lär så länge man lever.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    67
    Det är den monokroma, Infotainment Prestige 150.

    Men nått glapp är det ju, annars hade inte endast 25% av displayen blivit svart. För när display-kontrollerna går sönder brukar det bli värre änn så...

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    67
    Är det någon som kan förklara hur man får loss panelen som displayen sitter i?

    Jag hittade en guide för att få ut cd-spelaren och acc:n, men inte själva infotainmentpanelen. Skall försöka fixa det själv, farsan tycker inte det är värt att byta panelen för 2000kr på saab när man endå har cd/radio i SIDen också. Vilket jag håller med om, hade det vart min bil hade jag inte heller gjort det utan satt i en carpc :P

    Systemmenyn kan man lätt navigera igenom med handboken, så man klarar sig med en display med trasiga linjer, men det är lite tråkigt endå.

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 280
    Citat Ursprungligen postat av Krille-R
    Är det någon som kan förklara hur man får loss panelen som displayen sitter i?

    Jag hittade en guide för att få ut cd-spelaren och acc:n, men inte själva infotainmentpanelen. Skall försöka fixa det själv, farsan tycker inte det är värt att byta panelen för 2000kr på saab när man endå har cd/radio i SIDen också. Vilket jag håller med om, hade det vart min bil hade jag inte heller gjort det utan satt i en carpc :P

    Systemmenyn kan man lätt navigera igenom med handboken, så man klarar sig med en display med trasiga linjer, men det är lite tråkigt endå.

    Du måste ta loss luftrastret ovanför enheten, sitter sex plasthakar, tre upp och tre nere som du måste trycka in för att sedan dra gallret rakt ut, sedan sitter det två torxskruv bakom som du lossar för att få ut enheten..

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    67
    Vart sitter dessa plasthakar? Kan se 6st rektangulära hål, har försökt att sticka in i dom men känenr inga plasthakar.

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 014
    Vad säger Saab-verkstan om denna usla kvalitet?
    Fredrik J

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 280
    Citat Ursprungligen postat av Krille-R
    Vart sitter dessa plasthakar? Kan se 6st rektangulära hål, har försökt att sticka in i dom men känenr inga plasthakar.

    Det är i dem hålen hakarna sitter, de kluriga är att du måste trycka in alla samtidigt för att få ut den..

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    67
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Vad säger Saab-verkstan om denna usla kvalitet?
    "nybilsgaratin har gått ut, så du får betala själv" sa samma sak om lacksläppet vid backspeglarna :/

    93t: Får testa dett imorrn, hur sitter själva haken? Går det att trycka på dom med spik eller dyrlikt?

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 280
    [quote=Krille-R]
    Citat Ursprungligen postat av "Fredrik J":2zwm9rnc
    Vad säger Saab-verkstan om denna usla kvalitet?
    "nybilsgaratin har gått ut, så du får betala själv" sa samma sak om lacksläppet vid backspeglarna :/

    93t: Får testa dett imorrn, hur sitter själva haken? Går det att trycka på dom med spik eller dyrlikt?[/quote:2zwm9rnc]


    En eller flera flata skruvmejslar krävs, sen behöver du en flacktång med mjuka käftar för att använda när du drar ut den.
    Hela processen är rejält bökig, har du nån som kan hjälpa dig är det en klar fördel.

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 687
    Om man anser att det är bökigt så skall man inte fortsätta in i ICM´n.
    Man lär så länge man lever.

  12. #12
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 280
    vad ska han in i ICM.en att göra?, försöker bara förklara hur han ska få ut luftrastret

  13. #13
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 014
    [quote=Krille-R]
    Citat Ursprungligen postat av "Fredrik J":3jfe4ise
    Vad säger Saab-verkstan om denna usla kvalitet?
    "nybilsgaratin har gått ut, så du får betala själv" sa samma sak om lacksläppet vid backspeglarna :/
    [/quote:3jfe4ise]

    Man ska tydligen välja sin saabhandlare med omsorg...
    En icke slitagedel som går sönder efter bara 3 år uppfyller helt klart inte tänkt livslängd. Rodnar försäljaren som sålt bilen till dig?
    Fredrik J

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 687
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    vad ska han in i ICM.en att göra?, försöker bara förklara hur han ska få ut luftrastret
    Det var inte riktat emot dig 93t.
    Jag fattade det som om han skulle in i ICM´n o försöka laga den.
    Man lär så länge man lever.

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    216
    Är det någon som vet om det går att fixa till displayen på den
    9000 2,3t a50 -97 // 9-3 aero cab -00

  16. #16
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22
    bumpar tråden

    Någon som lyckats fixa pixelfel på sin SS?
    SAAB 9-3 AERO SS - 03

Liknande ämnen

  1. Hjälp, Infotainment plus display,enhet helt död.
    Av swefin i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-28, 18:52
  2. 9-3 SS Display problem
    Av Nick99 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 21:23
  3. problem med byte av ACC display.
    Av StigA i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-28, 23:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •