Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Problem med larmet.

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Gôtlaborg
    Inlägg
    788

    Problem med larmet.

    Tjena.

    Har ett litet problem med larmet i min 9-5:a. Igår så slutade det att fungera så nu går det inte att låsa eller låsa upp med fjärr-kontrollerna. Har testat alla tre nycklar men ingen fungerar. Däremot kan man låsa alla dörrar om man använder nyckeln i förar-dörren så centrallåset fungerar överallt.
    Någon som varit med om något liknande och vet vad det kan bero på? Tänkte på batteri-backup'en först men då slutar ju inte larmet att fungera eller? Har stått "Service Stöldlarm" i SID'en en gång som jag sett.
    Har haft så mycket problem med den så jag orkar inte med den längre. O bilfirman jag köpt den på verkar inte vilja lösa problemen eftersom 6-månaders regeln fortfarande gäller.

    Tacksam för svar.

    /Daniel

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Fors, Dalarna
    Inlägg
    627
    Medlem#
    5772
    Det skulle kunna vara fjärr mottagaren i bilen som pajjat. Vet inte var den sitter på 9-5an men på og9-3 sitter den i bakre delen av golvkonsollen bakom bakre askkoppen.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Gôtlaborg
    Inlägg
    788
    Går den på säkring? Det har jag faktiskt inte kollat än. Men jag får leta efter mottagaren och se hur det ser ut. Återkommer ikväll.

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Fors, Dalarna
    Inlägg
    627
    Medlem#
    5772
    Så här ser den ut i allafall en liten plastbit bara... http://hem.bredband.net/b356073/Bild006.jpg

  5. #5
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 112
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Mr.P
    Så här ser den ut i allafall en liten plastbit bara... http://hem.bredband.net/b356073/Bild006.jpg
    Den sitter bakom askoppanelen ibak på mittkonsolen.. Kan fixa en på jobbet om du vill ha... Jobbar ju där dom sätts i ...
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Gôtlaborg
    Inlägg
    788
    Jag hittar den inte. Sitter den under mattan o grejer då? Ett par dagar efter så började larmet fungera igen, för att lägga av igen i eftermiddags. Verkar väldigt skumt. Vet inte vart man ska felsöka. Trodde först att insynsskyddet från bagaget låg ivägen för mottagaren framför baksätet, men då det inte ligger i nu och larmet ändå inte fungerar så är jag "lost".

  7. #7
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 112
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av WannabeeGBG
    Jag hittar den inte. Sitter den under mattan o grejer då? Ett par dagar efter så började larmet fungera igen, för att lägga av igen i eftermiddags. Verkar väldigt skumt. Vet inte vart man ska felsöka. Trodde först att insynsskyddet från bagaget låg ivägen för mottagaren framför baksätet, men då det inte ligger i nu och larmet ändå inte fungerar så är jag "lost".
    Du får ta loss hela bakrekåpan på mittkonsolen. Sen så ser du den på vänstersidan på mittkonsolen... Lite svårt att förklara utan bild. Men hoppas du förstår lite iaf..

    Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Gôtlaborg
    Inlägg
    788
    Tror jag ska förstå de.. Annars skyller jag på dig..

    Men jag är fortfarande konfunderad kring varför det lägger av, sen börjar fungera för att lägga av igen. Kanske e glapp bara.. Får kolla mottagaren som sagt och fixa lite kontakt-spray.

Liknande ämnen

  1. Problem med larmet 9-5
    Av lucille i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 22:37
  2. [LÖST] Problem med larmet 9000
    Av Ekilainen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 10:16
  3. problem med larmet??? saab 9000!!!
    Av LarssonR i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 17:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •