Jag vet att det diskuterats tidigare. Hur kan man göra det och hur räknar man?
Jag vet att det diskuterats tidigare. Hur kan man göra det och hur räknar man?
-|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
Veteranaren: BMW 525 E12 -75
Sök på nätet efter "et calculator" och du får massor med svar.
Du måste även räkna om vikten med kg / 0,454. Och hastigheten med kmh / 1,609
MVH Tony
Sierra 2,3 Aero
Gör ett exempel på min bil!
1420kg + mig 85kg
14,45 på 402m målhastighet ca 169.
-|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
Veteranaren: BMW 525 E12 -75
Jag leker med denna i bland:
http://www.smokemup.com/auto_math/hp_mph.php
Mvh Marko
Ca 290-300hk på hjulen
Mvh Sasse
Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience
Fan vad mycket erat steg III ger..... inte konstigt att man var nöjd!Ursprungligen postat av Sasse
-|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
Veteranaren: BMW 525 E12 -75
9-3 Mike
Du kan väl räkna själv?? Eller är du för lat...?
MVH Tony
Sierra 2,3 Aero
Vehicle Weight - 3311 (lbs)Ursprungligen postat av Sasse
Trap Speed - 105.625 (mph)
Drivetrain Loss - 10 (%)
Results:
Rear Wheel HP - 264.9
Crankshaft HP - 294.3
Mvh Marko
Tycker inte det verkar stämma alls..
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Är transmissionförlusten 10% eller höftade Du till med det bara?Ursprungligen postat av Marko 1880
Jag har "hört" att den brukar ligga på 12-13% SAABar.
Gixxer 1000 @ 180 hk
SAAB 9-5 2.0 lpt
Jo, men jag ville bara vara säker på att jag fattade din uträkning rätt.. då är ett exempel lättast! Sen är jag ganksa lat..Ursprungligen postat av Tony 418
-|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
Veteranaren: BMW 525 E12 -75
Ursprungligen postat av Switch
Jag brukar alltid knappa in 10% , de är väl bara o prova med 13% om du känner för det.
Mvh Marko
Att få till en matematisk modell som beskriver "moder natur" är svårt - oftast blir det en förenklad variant som visar sig stämma hyffsat.Ursprungligen postat av Andreas Plars
Dock har de hållt på ett tag o filat på dem - ang effekt kurvor mm så tror jag de är baserat på hyffsat linjära dvs "sugmotor" karaktär.
På en turbovariant får du större effektarea pga det oftast högre vridet "i början" på registret du drar på.
Därav i vissa fall missvisande resultat ang toppeffekt?
Mvh Marko
Man måste tydligen logga in?Ursprungligen postat av Marko 1880
Bli medlem?
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
[quote=Andreas Plars]Man måste tydligen logga in?Ursprungligen postat av "Marko 1880":295no5lp
Bli medlem?
M.V.H.[/quote:295no5lp]
Tar ungefär lika lång tid att fixa "user" som det tog för mig att skriva detta meningslösa inlägg
Mvh Marko
Snälla hjälp mig besvara "ricot83" på saablink. Vi diskuterar just nu det som jag tog upp här med att räkna ut ca effekter baserat på tiderna.
http://www.saablink.net/TSL/saabforum/v ... 4664#24664
Han tror dessutom att han ska nå 300bhp @ the crank på sin Trionic 7 UTAN att byta programvara. Bara genom att porta och avgas och sånt... herregud..
-|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
Veteranaren: BMW 525 E12 -75
ja det kanske är det han är, därför det går serruUrsprungligen postat av 9-3 Mike