Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Ström kabel till subwoofern

  1. #1

    Ström kabel till subwoofern

    Hur får jag in + kabeln från batteriet till kupén? Måste man göra som det står i haynes boken? Montera ner närapå hela mitttkonsollen för att komma åt skydden över och jämte pedalerna?
    Saab 9-5 01

  2. #2
    Ledsen för de dubbla trådarna, kunde inte hitta den tråd jag själv startat så jag trodde att det blivit någe fel, sorry.
    Saab 9-5 01

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 405
    Själv tog jag bara bort skyddet ovanför pedalerna och sen drog kabeln i samma hål som röret mellan huvudcylindern till slaccylindern för kopplingen.
    Funkar kanon!

    MVH

    F
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  4. #4
    Hur todg du bort skyddet?
    Vet du hur jag lättast kan dra lågnivåkabeln, hur jag kommerin och åt stereon? Skall väl dras på andra sidan?
    Saab 9-5 01

  5. #5
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156
    Citat Ursprungligen postat av DEsmond_Viez
    Hur todg du bort skyddet?
    Läs din andra tråd...

    Citat Ursprungligen postat av DEsmond_Viez
    Vet du hur jag lättast kan dra lågnivåkabeln, hur jag kommerin och åt stereon? Skall väl dras på andra sidan?
    Lågnivå under höger tröskel, alternativt i mitten på bilen. Högertröskeln är enklast.

    Hur du får ut stereon... Jaa. Beror ju på vilken stereo du har. Vissa har hål på sidan som man ska stoppa in två krokar, andra apparater har ett handtag, andra har byglar etc, etc.

    Att dra kablarna till stereon når du genom hålet till stereon samt om skydden ovanför fötterna är borta. Det kan hjälpa också om handskfacket (om du inte har airbag) är demonterat, men försök först utan att demontera det. Du borde kunna lirka igenom kablarna även om det är trångt och jävligt.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  6. #6
    Låt mig få omformulera mig.
    Klart som fan jag vet hur jag får ut stereon! Satte ju själv dit den
    Men som sagt frågan som var dum. Menade om jag kunde skicka ut kablarna utan att behöva riva dän hela sidan på mittkonsollen, men det skall ju tydligen gå. Får ut å pilla lite vidare och återkomma med resultat
    Saab 9-5 01

  7. #7
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156
    Citat Ursprungligen postat av DEsmond_Viez
    Låt mig få omformulera mig.
    Klart som fan jag vet hur jag får ut stereon! Satte ju själv dit den
    Men som sagt frågan som var dum. Menade om jag kunde skicka ut kablarna utan att behöva riva dän hela sidan på mittkonsollen, men det skall ju tydligen gå. Får ut å pilla lite vidare och återkomma med resultat
    Aja. I så fall är det lungt.

    Som sagt, trångt som fan, men du bör kunna trassla igenom kablarna ändå.

    Har du någon typ sån tunn metallsprial som man kan hänga upp gardiner och sånt med, eller en klädlina med metallspiral i mitten, som du kan tejpa fast kablarna på och sedan dra igenom, så är det ypperligt hjälpmedel att komma fram igenom trånga passager och sånt.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  8. #8
    Så! Alla kablar dragna, återstår nu bara att koppla och sätta tillbaks klädseln i bagaget. Stort tack för hjälpen!
    Saab 9-5 01

Liknande ämnen

  1. ström kabel 9-5
    Av sudda i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 09:10
  2. dra lågnivå och ström kabel till slusteg i en 9-5
    Av klimpan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 08:27
  3. ström kabel igenom torpedväggen
    Av korda i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-12, 01:34
  4. vilken kabel ta ström från till america-blinkers?
    Av peps9_3 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 22:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •