Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Borrad luftburk

Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005

Borrad luftburk

En kompis har precis trimmat sin 9-3:a hos nordic, och där hade de sågat upp hans luftburk underifrån så filtret ligger helt öppet! När jag såg detta åkte jag hem direkt och gjorde likadant, men det ända som hände var att det blev lite mer insugsljud och bilen dricker helt plötsligt 3 liter/mil!
    Kan detta vara dåligt för motorn, eller tar det bara tid för luftmassemätaren att ställa om sig? Hans bil har t5 och min t7!
    Jonas Jeppsson
    Cooper S -02
    Saab 9³ Aero -01 -Såld-

Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Hur långt har du kört efter att du moddade burken?
    9-5 Aero -01 / 9-3 -99 cab / 9-3 -99 / 900 T16 S -93 (Aero) /#11 605 http://www.garaget.org/mps

Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003

Re: Borrad luftburk

Citat Ursprungligen postat av jonte_j
    En kompis har precis trimmat sin 9-3:a hos nordic, och där hade de sågat upp hans luftburk underifrån så filtret ligger helt öppet! När jag såg detta åkte jag hem direkt och gjorde likadant, men det ända som hände var att det blev lite mer insugsljud och bilen dricker helt plötsligt 3 liter/mil!
    Kan detta vara dåligt för motorn, eller tar det bara tid för luftmassemätaren att ställa om sig? Hans bil har t5 och min t7!
    Med 100%ig säkerhet så har inte hålet i burken något med den skyhöga förbrukningen att göra. Kolla så du inte råkat rycka ut någon slang eller kabel när du meckade med luftburken.

Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Har kört med den så i 2 dagar! struntsamma, ringde sdcc i morse och beställde en beggad! 250 spänn plus frakt för att man vill ha lite goare ljud!
    Jonas Jeppsson
    Cooper S -02
    Saab 9³ Aero -01 -Såld-

Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Citat Ursprungligen postat av jonte_j
    Har kört med den så i 2 dagar! struntsamma, ringde sdcc i morse och beställde en beggad! 250 spänn plus frakt för att man vill ha lite goare ljud!

Testa o nolla boxen(Ta bort pluspolen) och kolla om den forfarande drar mycket sås.

Liknande ämnen

1. Luftburk
    Av oskar_2000 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-08, 18:07
  2. luftburken borrad ?????
    Av patron i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-11-01, 11:14
  3. Samma luftburk 9-5
    Av Botte i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1