Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 56

Ämne: Klubbträffar, nu med stora leenden!

  1. #1
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 807

    Klubbträffar, nu med stora leenden!

    Hej!

    Tänker skriva några raden som säkert kommer att uppröra men nu är det dax.
    Körde inte i år men fick därför mycket tid för att reflektera lite om hur träffarna fungerar.

    Kan börja vid insläppet:
    Står i kön och väntar med glatt humör och vi närmar oss insläppet och har bara en bil framför oss innan grindarna.
    Någon kommer fram och frågar:
    -Har du iskriven lapp?
    -Nej, skall inte köra idag då bilen inte riktigt är färdig, säger jag och ler.
    -Det spelar ingen roll, utan lapp kommer du inte in utan får stå utanför grindarna säger han och slänger till mig en lapp och går vidare.
    Jag stressar ihop lappen och ger över den till den i insläppet och jag får mitt medlemsnr på bilen.

    Reflektion:
    Varför står ingen och delar ut lapparna 10 bilar innan insläppet?
    Och vad kostar det att istället säga:
    -Hej och välkommna till årets 1:a klubbträff, har du vart här förut så du vet hur det fungerar?....bla bla bla här har du en lapp som du skall skriva i bla bla.....ha en trevlig dag på banan
    Det kostar så lite att bjuda på ett glatt humör och det känns sååå mycket trevligare och man känner sig mera välkommen.


    Vidare...
    Tyckte årets första träff var allmänt rörig....dålig ordning i uplinekön till bankörningen och tiderna hölls lite halvdant.
    Vet efter ett ANTAL år på träffar att det inte vill mycket till för att rucka på hålltider med avkörningar osv men jag tyckte det var mer väntetider än vad det brukar.
    Exempel: över en timme väntandes i kön till familjekörning....
    Någon körde av på bankörningen och därför fortsatte bankörningen och det drog ut på tiden.
    Folk visste inte om de stod rätt och ingen visste vad som skulle ske härnäst.

    Reflektion:
    En "caféskylt" vid insläppet till kön som berättar vart du skall stå beroende på vad du skall köra.
    Bankörning vänster
    Familjekörning höger
    Funkar på de flesta banor och det blir självklart vart man skall stå, nu får man ta det ur minnet....

    Berätta vad som händer har någon kört av så det måste bogseras eller är det olja/grus/vatten på banan?
    INFORMERA om läget! Låt det sprida sig i ledet framifrån eller ta till en megafon eller en tavla som man kan hålla upp eller vadsom.
    Nu står man i kön och ingen fattar inte något och man får vänta, gå i o ur bilen, på av med hjälm osv osv.
    __________________________________________________ __________

    Håller ni med mig eller är jag bara gnällig? skriv gärna en rad.

    Hoppas detta inte tas jätte fel nu, vill inte klaga utan bara informera om hur jag tycker det är och ge lite tips om hur det kan bli bättre.
    Ni gör ju ett jätte jobb och dessutom helt gratis MEN vart är era glada ansikten?

  2. #2
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 396
    Citat Ursprungligen postat av jonTe
    Håller ni med mig eller är jag bara gnällig? skriv gärna en rad.
    Det var säkert olika under insläppets gång, men när jag hade ca 10 bilar kvar till grinden fick jag dels visa medlemskort och fick pappret i handen så jag kunde skriva under i förväg. Funkade förhållandevis smidigt trots tokmycket bilar men glest med "personal".

    Angående körningarna på banan: Jag körde inte själv i år men håller med om att väntetiderna var väldigt låååånga, särskilt om ingen tycks veta varför.

    Men så fort jag känner en gnutta irritation får jag dåligt samvete över att jag själv inte engagerar mig - jag tror att de negativa sidorna av en träff handlar om att för lite folk hjälper till (?).

    /J
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Staffanstorp i Skåne!
    Inlägg
    809
    Håller med om det mesta,var över det hela en rörig träff.Dåligt med information,bara välkommstalet sen inget mera.Det sattes aldrig upp ett dagsschema med hålltider mm.Klubbshoppen öppnade mycket senare än vanligt.Sen har jag förståelse för att de som ordnar dessa träffar gör ett jättearbete och säkert gör sitt yttersta.Att sen Johan Sonesson tagit timeout är kanske en bidragande orsak,han har nog hållit i en hel del på träffarna.Men om Johan har hållit så mycket i träffarna förstår jag att han kan behöva lite vila,men då får ju övriga be om mera hjälp för vi är trots allt många medlemmar.Jag vill Tacka de som anorndnar träffarna för deras jättearbete,men var inte rädda för att be om hjälp finns säkert många som gärna hjälper till.
    SAAB 9-5 2,3 Biopower!

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 273
    Jag var där, men jag kan inte hålla med om att man blev "illa" bemött vid grinden, kom en söt tjej och delade ut lapparna c.a 5 bilar innan och frågade om man behövde låna penna etc.
    Hade god tid på mig att skriva lappen och väl framme blev jag tillfrågad om gul eller röd?, sade "gul eftersom jag är lite mesig" fick fram ett gott skratt hos medlemsnummermålarna och sedan var det bara att åka in..

    Men väl inne känner man ju dock av bristen på information, en bra grej hade kanske varit om alla i crew haft tex gula kepsar eller whatever för att man ska kunna hugga nån och fråga ..

    En megafon och speakerröst som gav lite allmän info hade kanske inte heller skadat, men nu är jag väl medveten om att crew är eldsjälar som sköter detta i stort sett ideellt, dessutom kan det inte vara lätt att sköta ett sådant arrangemangmed såpass lite personal, men jag tycker det fungerade över förväntan trots en del väntan i köer..

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 123
    Jag har glömt säkerhetsblanketten två år irad så i år kom jag ihåg det och skrev ut 5 ex som jag delade ut till lite diverse tankspridda människor som hade glömt :P

    Har dock också märkt lite sura miner när jag glömt lappen (med all rätt?) så i år la jag lappen fram på instrumentpanelen ifylld och klar. Den som gick runt och delade ut lappar såg jätteglad ut och var trevlig.

    Tror det är VÄLDIGT många som glömmer denna lapp och därför är det nog ganska tröttsamt.

    mvh

  6. #6
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 880
    ända negativa jag tycker om träffen är att det tar förlång tid att få ut bilar på banan förstår inte problemet kan ju va för att ingen säger nått iofs



    sen så kan det va bra om det finns sop borstar nära till hands när det är sanerings dags jag hitta en halv men efter en studn så kom det ju fler men det gäller att allt flytter på så att alla får köra så mycket som möjligt det är många bilar på plats


    annars va det en skit kul träff dock så råka jag aldrig ut för några sura miner utan bara glada och jag fick min lapp när jag va 8 man i kön så där finns det inget att klaga på från min sida

    tycker alla är kanon trevliga (och tack för lånet av pennan rikard )

  7. #7
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 911
    Medlem#
    2959
    Jag är beredd att hålla med i en del av det som jonTe skrev, men inte allt. Beträffande minerna så var det individuellt. Lillemor sken som en söt sol när hon kollade säkerhetsblanketten ett tiotal bilar ner i kön.

    Jag förstår om det är svårt att hålla humöret uppe när var och varannan man passerar ska fråga något som man nyss förklarat, men om informationsflödet hade blivit lite bättre hade de stackarna som håller i allt sluppit många enformiga frågor och vi andra hade sluppit ställa dom.
    Killarna som skötte påsläppet på banan gjorde ett hästjobb och hade ständigt glada miner trots alla frågor. Ett stort tack till dom!

    Precis som jonTe efterlyste så kan jag inte annat än hålla med om informationsflödet. Kafétavlor var ju en jättebra idé. Man kan snabbt springa ur bilen och kolla vad som gäller om man står långt ner i kön.
    Dela upp depån i ett banracing- och en familjekörningsled med TYDLIGA uppmärkningar så slipper vi allt backande och alla frågetecken. Bara köra rakt in och ställa sig på rätt plats direkt. Inget krångel.
    Mot slutet av dagen fungerade det faktiskt på detta vis (förutom uppmärkningen) och det flöt på otroligt bra!

    Ibland blir det väntetider och det kommer vi inte ifrån. Däremot kan man göra några enkla organisatoriska förändringar för att minska dessa och därmed folks irriation. T ex föreslår jag att man antingen har en förargenomgång vid 9 - direkt efter välkomst talet och sen en till vid lunch. På så vis kan de som var med första gången få köra mycket tidigare och de långa köerna minskas radikalt.
    Eller så skippar man genomgång för de erfarna förarna som Sonesson gjorde på Mantorp förra året och kan återigen köra mycket tidigare.
    Som jag ser det så har vi inte haft några större problem med buskörning, eller olyckor under alla de år vi haft bankörning och därför finns heller ingen anledning att överdriva antalet genomgångar. Kolla körkort vid insläpp istället så har vi det avklarat också. De flesta vet precis vad som gäller och behöver INTE ta upp plats och tid när de nya/osäkra förarna ska få en introduktion.
    Mindre antal personer vid genomgångarna kan också leda till att fler vågar ställa frågor, något som kanske i sin tur också kan löna sig i längden, framförallt för säkerheten.

    För att ytterligare förtydliga bör man peka på regler, flaggning, tider, mm i turbotrycket, på hemsidan och framförallt på forumet i GOD tid innan banträff. Dessutom se till att informationen är KORREKT och UPPDATERAD!

    Det är sånt som de styrande bör fundera över, men även vi besökare får fan ta mig skärpa till oss! De flesta har varit på flertalet banträffar men ändå kommer så många UTAN säkerhetsblankett, medlems- och körkort. Vi vet ju så väl vad som gäller. Hur kan vi förvänta oss att saker ska gå snabbt, smidigt och glatt om inte vi kan se till att uppfylla de FÅ saker som krävs av oss?!

    Missförstå mig rätt nu allihopa. De styrande gör ett hästjobb och bör absolut premieras för det! Men genom att ta till sig av kritiken kan de förenkla, inte bara för oss, utan även för sig själva.
    På detta vis kan vi fortsätta vara märkesklubb nummer ett i detta land och se medlemsantalet öka.

    Jag hade flera personer med mig på träffen som inte är medlemmar, men efter alla väntetider och den i många fall knapphändiga informationen så är det tveksamt om de väljer att bli medlemmar heller och så ska det INTE vara.

    ...och sist men inte minst, vad är det för trams att vi inte ska få hålla mer än 100 knyck på målrakan? Vad spelar det för roll att man håller 150-160 så länge man ser till att ha bra avstånd till framförvarande? Vi har alltid gjort så innan och det har funkat utmärkt. Ska man inte få bjuda vänner och familj på en vettig acceleration ens på en bred, lång och jämn målraka, så när ska man isf kunna göra det?
    Ska man hålla sig under 100 även där ser jag ingen större anledning att köra på familjekörningen. Vad skiljer isf mot vardagstrafiken? Farmor skjutsar ju familjen till kyrkan i 120 på motorvägen.



    Trots mina synpunkter är det otroligt roligt att komma iväg på träff. Speciellt när vädret är så härligt. Stort tack till alla som gjort detta möjligt och som offrar sin tid för oss!

    Mvh Stoffe

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    635
    Jag var med nere på träffen,har varit på många träffar
    tidigare.
    Det enda som jag tyckte var/är knepigt är att om man
    inte ska köra varken slalom eller acc.
    Varför fylla i en lapp överhuvudtaget?
    Kolla bara medlems kort,inget nummer på bilen= ingen körning.

    Men dom som ställer upp gör ett jävla jobb,tack ska ni ha/Magnus

  9. #9
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 807
    Citat Ursprungligen postat av cedete

    Men så fort jag känner en gnutta irritation får jag dåligt samvete över att jag själv inte engagerar mig - jag tror att de negativa sidorna av en träff handlar om att för lite folk hjälper till (?).

    /J
    Jag VET att det finns folk som vill hjälpa till.
    Jag har själv erbjudit mig vid 2 tillfällen att hjälpa till, en gång i Norge där vi var där dagen innan och hade all tid i värden att hjälpa till då jag dessutom inte körde.
    Erbjöd mig men.......tack det behövs nog inte.
    Andra tillfället var vid en samträff där det fanns en lista vid besiktningen som man kunde skriva upp sig på om man ville vara flaggvakt.
    Skrev upp mitt namn och telefonnummer på listan och fick en ungerfärlig tid på när det skulle vara dax.
    Körde själv denna gången men tänkte att jag kunde offra lite tid på att hjälpa till.
    Gick ned till "utsläppet" i god tid och sa:
    -Hej jag är en av de frivillig flaggvakterna.
    och fick till svar:
    -Vi är redan så många så det behövs inte...

    Känns det då motiverat att erbjuda sig igen.....?

    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    Beträffande minerna så var det individuellt. Lillemor sken som en söt sol när hon kollade säkerhetsblanketten ett tiotal bilar ner i kön
    Visst är det individuellt och naturligtvis menar inte jag att alla är sura och hela tiden men det är inte helt ovanligt att men ser lite "stone faces" på de ansvariga.
    Visst det är allvarlig tillställning man åker på och noga med säkerheten och att allt skall gå rätt till osv men man behörer inte se ut som en säkerhetsvakt för det.
    Lite "tjo o tjim" med bus och mycket skratt skadar inte utan gör ju att klubbmedlemmarna känner sig hemma och som "en i gänget"
    O ja, lillemor är en glá skit

    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    Ibland blir det väntetider och det kommer vi inte ifrån. Däremot kan man göra några enkla organisatoriska förändringar för att minska dessa och därmed folks irriation. T ex föreslår jag att man antingen har en förargenomgång vid 9 - direkt efter välkomst talet och sen en till vid lunch. På så vis kan de som var med första gången få köra mycket tidigare och de långa köerna minskas radikalt.
    Eller så skippar man genomgång för de erfarna förarna som Sonesson gjorde på Mantorp förra året och kan återigen köra mycket tidigare.
    Som jag ser det så har vi inte haft några större problem med buskörning, eller olyckor under alla de år vi haft bankörning och därför finns heller ingen anledning att överdriva antalet genomgångar. Kolla körkort vid insläpp istället så har vi det avklarat också. De flesta vet precis vad som gäller och behöver INTE ta upp plats och tid när de nya/osäkra förarna ska få en introduktion.
    Mindre antal personer vid genomgångarna kan också leda till att fler vågar ställa frågor, något som kanske i sin tur också kan löna sig i längden, framförallt för säkerheten
    Instämmer till fullo
    Förresten välkomstalet, var det något i år?

    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    Det är sånt som de styrande bör fundera över, men även vi besökare får fan ta mig skärpa till oss! De flesta har varit på flertalet banträffar men ändå kommer så många UTAN säkerhetsblankett, medlems- och körkort. Vi vet ju så väl vad som gäller. Hur kan vi förvänta oss att saker ska gå snabbt, smidigt och glatt om inte vi kan se till att uppfylla de FÅ saker som krävs av oss?!
    Visst är det så och jag har alltid med mig en ifylld blankett när jag skall köra, hade däremot ingen aning om (precis som Magnuss 99?) att man var tvungen att skriva en bara för att få komma in på området med bilen?

    Trevligt var det i allafall och man börjar ju få lite rutin på hur saker o ting går till så för min del är det ingen fara förutom lite irritation.
    Men det är bara hoppas att förstagångsdeltagarna inte hade samma känsla som jag för då är vi nog lite farligt ute.

    Det får ju inte bli "klubben för inbördes beundran" ......

  10. #10
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    2 947
    >>Stoffe

    Jag tycker tvärt om att 100-gränsen är helt OK just för att tydligt peka på att det inte är fråga om bankörning... Om du vill bjuda dina polare på en acceleration rakt fram så tror jag att du hittar möjligheter till detta lite varstans på allmänna vägar - däremot är ju 100 km/h mer än nog för att visa upp väghållningen (eller bristen på den - åkte med i den gula V4:an på familjekörningen ) utan att riskera möte som på allmänna vägar.

    Jag tyckte själv förra året att familjekörningen mer och mer liknade bankörning och jag tror att många är för rädda att ta ut "pärlan" på bankörningspassen och istället väljer att ge järnet under det "säkrare" familjekörningspasset. "Kör man utan hjälm och har bilen full av polare och videokameror måste det ju vara ofarligt".

    Visst man hade väl kunnat höja gränsen till 120 på rakan - men själva grejen med hastighetsbegränsning under familjekörning tycker jag är bra!
    Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
    Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 683
    Jag kan bara hålla med Jonas angående de eftersökta leendena...

    Var själv inte på Knutan denna gång, tyvärr.
    Däremot har jag varit där flera gånger förr, samt på andra orter..
    Har de flesta gånger erbjudit mig att hjälpa till, men svaret är i stil med "Nä, det är redan fixat", så tydligen är det tillräckligt med folk som är villiga att ställa upp. Man känner sig mest ivägen... Sist lät jag bli att fråga. Om det nu är så gott om folk, varför inte två insläpp?
    Jag hade glatt ställt upp med vad som i arbetskraft, men man kan inte gärna tvinga sig på heller.

    Skulle man kunna ha flertalet RaceCrews, beroende på vart träffen är planerad i geografin? Är kanske ute och trampar vatten på för tung cykel, men är det inte så att flertalet inblandade i racecrew är långt söderifrån? Om man ska ha träff på ex. Mantorp så bör det väl spara allas tid och kraft att några mer "lokala eldsjälar" löser ut förberedelserna?
    Har ett svagt minne av att Sonesson var uppe rätt tidigt förra Mantorp..

    Upplever inte att man "tillhör en klubb" i samband med träffarna, skulle likväl kunna varit en Bilsport träff

    Är säkert lätt för en på "läktarn" att sitta här och messa, men detta är mina reflektioner efter flertalet träffar.

    DETTA HAR INGET MED MISSNÖJE ATT GÖRA, utan förslag på förbättringar för alla inblandade

    Utan onda avsikter/Johan
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  12. #12
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 169
    Det första jag reagerade på vid insläpper va när de frågade om jag skulle ha röd eller gul, gul svarade jag, då jag vill köra bana men ändå ta det lite lungt.
    De flinade och sade -"du får röd"
    Redan där hade de bestämt sig för att jag minsann hade erfarenhet sedan innan, men likförbannat va jag tvungen att vara med på genomgången.

    Killen som satte stämplarna stod längst bak precis där jag stod. Jag visade mitt körkort efter halva genomgången för jag tänkte spara lite tid innan det blev rusning, men där fick jag en sur min och en tillrättavisning om att jag minsann var tvungen att vara med på hela genomgången först. Vilket jag givetvis hade tänkt!

    Till vilken nytta? Det va absolut ingen som kolla efter min stämpel på handen innan jag körde ut på banan.

    Håller med om att man saknade information. Vet man varför man måste vänta så länge känns det lite lättare och man kan planera annat. T.ex var jag rekordpissnödig och på gränsen till att få insulinkänning då jag satt i depån och väntade. Hade jag vetat vad som var i görningarna hade jag hunnit pissa och äta något snabbt

    Sedan har det ju tidigare varit så på Knutstorp att det har varit skyltat vilket som gällde. Röd, Gul eller Famljekörning. Varför inte i år?

    Acc och Konbanan fungerade helt klanderfritt enligt mig.

  13. #13
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 911
    Medlem#
    2959
    Citat Ursprungligen postat av Mats 2720
    >>Stoffe

    Jag tycker tvärt om att 100-gränsen är helt OK just för att tydligt peka på att det inte är fråga om bankörning... Om du vill bjuda dina polare på en acceleration rakt fram så tror jag att du hittar möjligheter till detta lite varstans på allmänna vägar - däremot är ju 100 km/h mer än nog för att visa upp väghållningen (eller bristen på den - åkte med i den gula V4:an på familjekörningen ) utan att riskera möte som på allmänna vägar.

    Jag tyckte själv förra året att familjekörningen mer och mer liknade bankörning och jag tror att många är för rädda att ta ut "pärlan" på bankörningspassen och istället väljer att ge järnet under det "säkrare" familjekörningspasset. "Kör man utan hjälm och har bilen full av polare och videokameror måste det ju vara ofarligt".

    Visst man hade väl kunnat höja gränsen till 120 på rakan - men själva grejen med hastighetsbegränsning under familjekörning tycker jag är bra!
    Amen hallå?
    Se till att avstånden hålls istället. Det är väl inget konstigt i att köra snabbt på en lång, fin raka. Det klarar ju vem som helst. Jag menar inte att vi ska tvinga folk att köra fort på rakan, men att det ska vara tillåtet. Alla vet att det inte är okej att hålla stumt från början till slut på rakan (som på bankörningen) och det har väl knappast förekommit heller, men 140-160 har det kanske blivit, vilket jag inte ser som något märkvärdigt.
    Men känner man att man inte vill eller kan så ska man inte göra det heller.

    Men att sätta en absolutgräns på 100 blås är bara mossigt. Kändes som att få en predikan från trafikpolisen. Jag blev grymt besviken på det. Men i övrigt var det ett informativt förarmöte.

    Jag fick iaf intrycket att man hellre hade sett åldersgruppen 40+ med veteranbilar runt banan för lätt luftning. Kändes inte alls som att den, vanligtvis, ungdomliga förälskelsen av snabba bilar och höga hastigheter var välkommet. Inse att de flesta i klubben gillar att köra fort, inte lufta veteranaren. Självklart ska man ta hänsyn till alla, men någonstans får man ju dra gränsen.
    Jag tar hellre en predikan från en trafikpolis när jag råkat "momsa" hastigheten på våra vägar än att få den från ledningen i min högt älskade klubb, som jag faktiskt BETALAR för att vara med i.

    Jag ser inte det kloka i ditt resonemang Mats. Inte fan ska vi uppmana folk att skjutsa vänner och bekanta i höga hastigheter på våra allmäna vägar när vi hyr banor för dyra pengar. Det är ju verkligen att gå emot allt säkerhetstänkande.

    Det stod ju faktiskt nybörjarkvarten på ett av programmen (ja, det fanns olika, alltför många olika dessutom). Hade man följt det så hade de som verkligen vill ta det lugnt fått sin möjlighet där och alla hade blivit nöjda och glada.

    Mvh Stoffe

  14. #14
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    2 947
    >>Stoffe

    Vi har olika åsikter om detta och jag låter vara vid det... Jag tror egentligen att vi tänker rätt lika men enbart råkar stå på olika sidor om armco-räcket
    Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
    Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.

  15. #15
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 911
    Medlem#
    2959
    Citat Ursprungligen postat av Mats 2720
    >>Stoffe

    Vi har olika åsikter om detta och jag låter vara vid det... Jag tror egentligen att vi tänker rätt lika men enbart råkar stå på olika sidor om armco-räcket
    Ja, jag bråkar inte. Respekterar din åsikt. Men jag står fast vid min "tro".

    Mvh Stoffe

  16. #16
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    2 947
    >>Stoffe

    Vi har olika åsikter om detta och jag låter vara vid det... Jag tror egentligen att vi tänker rätt lika men enbart råkar stå på olika sidor om armco-räcket
    Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
    Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.

  17. #17
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706
    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    Till vilken nytta? Det va absolut ingen som kolla efter min stämpel på handen innan jag körde ut på banan.

    Håller med om att man saknade information. Vet man varför man måste vänta så länge känns det lite lättare och man kan planera annat. T.ex var jag rekordpissnödig och på gränsen till att få insulinkänning då jag satt i depån och väntade. Hade jag vetat vad som var i görningarna hade jag hunnit pissa och äta något snabbt

    Sedan har det ju tidigare varit så på Knutstorp att det har varit skyltat vilket som gällde. Röd, Gul eller Famljekörning. Varför inte i år?
    Håller med om det, fattar inte heller vitsen att kolla kk då det inte kollades vid "line up"?

    Som sagt mer och tydligare info...

    M.v.h. Andreas

  18. #18

  19. #19
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 235
    Jag var förbi på Mantorp idag. Det var www.slc.se

    Där sänder de ut speakerljudet på fm bandet. Bara för alla att ratta in. Skulle det inte gå att ha någonting liknande på träffarna ?

    Det skulle ju gå att köra säkerhetsgenomgången som en slinga på radion. De som sedan skall köra lämnar sin lapp där du har ett par kontrollfrågor som du har löst genom att lyssna = klartecken för start.

    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  20. #20
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona/Skåne
    Inlägg
    2 017
    Medlem#
    4135
    Jag håller med de flesta som talat, lite bättre koll innan man kör in på banan.
    Som nån annan sa bankörning till vänster och familjekörning till höger, funkar utmärkt.

    En megafon att skrika i när inte schemat hålls så alla vet vad som händer.
    Min bil blev inte besiktigad och ingen kollade min stämpel, borde nån kunna kolla när man har linat upp.

    Behövs det mer folk som hjälper till?
    Jag fick frågan om att vara flaggvakt och som så många gånger förr så ställde jag givetvis upp på det.
    Jag ställer gärna upp att hjälpa till bara jag får möjlighet att köra lite oxå, det är ju därför jag är där.

    Har en synpunkt på acckörningen och det är att alla skall ju ha hjälm vid 201m men hälften hade ingen hjälm på huvet (lite dålig koll där kanske).

    Flera körde 201m mer än 2ggr vilket gjorde att det drog ut på tiden och familjekörningen som skulle varit innan kl 12 blev ca 13:30 istället.
    Informationen i turbotrycket säger att man får köra acc och slalom 2ggr per deltagare.

    Inget gnäll från min sida, bara lite synpunkter som kanske kan förbättras till nästa träff.
    Alla som ställer upp och hjälper till skall ha mycket credit för allt slit.

    Tycker oxå att man skulle kunna ha förargenomgång efter välkomsttalet så har alla gått igenom det innan man kör.

    Insläppet tyckte jag funkade utmärkt.

    Mvh Jocke
    Second place is the First loser! SAAB 9000 CDE 2,3t -97, SAAB 99 LE -74, Volvo S60II D3

Liknande ämnen

  1. Stora emty´s nya bil?
    Av Sasse i forum Off Topic
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-07-15, 20:29
  2. Medlemsskap i STCS krav för närvaro på klubbträffar?
    Av tattos1 i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2010-06-14, 13:34
  3. Stora vingen?
    Av diggy i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 20:36
  4. För stora fälgcentrum
    Av johanbostrom i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 01:32
  5. Stora problem med min 900 -94
    Av Goran13194 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-11, 15:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •