Namn: Victor W
Bor: Rydboholm
Kör: 9-3 den första generationen från 98 2.0t
Utvändigt:
Tonade rutor
Griffin klistermärke på sidan
svart lackerad grill
svarta emblem fram/bak¨
17" svarta aero fälgar
Invändigt:
mobilhållare
Namn: Victor W
Bor: Rydboholm
Kör: 9-3 den första generationen från 98 2.0t
Utvändigt:
Tonade rutor
Griffin klistermärke på sidan
svart lackerad grill
svarta emblem fram/bak¨
17" svarta aero fälgar
Invändigt:
mobilhållare
Trevligt med lite nytt folk, trimmat bilen än?
///Mackanized
Tillbaka
Ursprungligen postat av Mackan
Nej faktiskt inte är ju sugen såklart!
haha när jag köpte bilen så va 185 hk det snabbaste jag kört, ett ganska stort hopp från min fiat brava med 103hk
är lite inne på att skaffa steg 1
Du vet ingen i Borås trakterna som gör det till ett inte allt för saftig pris ?
Efter att ha lurkat på forumet i ett antal år, flyttat till bilfria stockholm och sedan tillbaka så är det väl dags att presentera sig!
Namn: Christoffer Johansson
Från: Kinna
Äger: 9-3 Aero -01.
Maptun steg 3.
Maptun 330 mm skivor med 4-kolvsok.
eibachfjädrar
koni ställbart chassi runt om.
ferrita 3" rostfritt från turbo.
Alu-intercooler.
med mera med mera.
Skämmer lite liv i denna tråd igen...
Har funnits i forumets utkanter i många år.
Bor i Brämhult. Kör en 9-5 turbo6 (tjänstelok) med hirschprogram. Har några hobbybilar, håller just på att operera en og 9-3:a som ska få en B235R. Har även en TGB 13 brandbil som genomgår en för stunden avstannad renovering.
I garaget ligger en Tech2:a med säkerhetsaccess.
Jobbar med omställning (hjälper arbetssökande), har hus, två barn, en fru, en tarmsjukdom och vill lägga till ytterligare 12 timmar (minst) på varje dygn.
Cyklar i skogarna kring Borås/Dalsjöfors för att kunna äta och dricka gott.
Trevligt med lite fler presentationerUrsprungligen postat av Lostmygun
Håller du till något på de andra trimforumen också?
/Mackan som också cyklar i skogarna runt Borås, ser du en sådan här cykel så är det med största sannolikhet min:
Tar och presenterar min egen bil också, känns som om det är på tiden...
Saab 9-5 2003 2,3t
Aero -06 motorspec + 3" downpipe och 875cc spridare
Aero koppling
Viggen ventilkåpa
2,0t -03 växellåda
Aero -09 chassi med nivåreglering
Körs på E85 för det mesta
Programmerar om Trionic själv och även jag har Tech2 med säkerhetsaccess
///Mackanized
Tillbaka
Ja varför inte göra en lite uppdatering
Cyklar också lite grann fast helst lite utanför skogen,
Så här ser bågen ut, ska moddas åt Cyclocross hållet, saknar min gamla räääser lite för mycket..
.
Bor i skogen utanför Bredared med Sambo och hund samt en kotte på väg.
Har 3st 9-5.
Bil 1: 2,0t kombi Biopower Vector -05.
Aero 04 plast
Aero koppling
Aero bromsar runt om.
Aero 06 turbo med cobra
3" DP
630 spridare
"Polis" chassi med Nivåreglering
Usa blinkers
Griffin inredning
Cadillac BLS 18"
Mackan´s hembrända.
Bil 2: Aero sedan 01.
Aero 04 inredning
Aero 04 fälgar
T5 2,3 block
19T turbo
Mackan´s hembrända.
Denna bil är för tillfället ett ganska stillastående projekt..
Bil 3: 2,0t kombi 03.
05 Vector inredning
Nivåreglering
9-3 Aero fälgar
Nått steg 1 med kärlek för E85.
Programmerar inte om Trionic själv har ingen Tech2 med säkerhetsaccess, men känner nån som har och kan
Namn: Mattias
Bor: Sandared
Kör: 9-5 2.3t kombi -00
Mods:
* Extraljus
* Lite delar på väg från utlandet.
Bilder:
OT:
Någon i Borås eller runt omkring som kan programmera om T7. Känner att bilen kunde varit lite mer spännande.
//Mattias
SAAB 9-5 2.3t -00
Välkommen till forumet, längesedan det hände något nytt här i Boråsdelen
Programmeringskunskaper är det inte brist på
///Mackanized
Tillbaka
Tack för välkomnandet.Ursprungligen postat av Mackan
Har sökt på forumet och även gjort en sökning på sidan via google men haft svårt att hitta relativt ny information om folk som kan programmera. Mest gamla trådar som dyker upp och nya som inte har med Borås att göra.
Du programmera T7 eller? Ska skaffa annat avgas till bilen, efter det kommer det nog vara aktuellt med lite justering av mjukvaran.
//Mattias
SAAB 9-5 2.3t -00
Ojdå en kusn till min 9-5a :-)Ursprungligen postat av m.nowak
9000 CC AERO -91http://www.garaget.org/?car=279293
OG 900 T16 Trionic 5.5 Biopower 4Krafs http://www.garaget.org/?car=32658
Brukis:OG900S T16 Sedan Trionic 5.5///Mackanizedhttp://www.garaget.org/?car=263322
Ursprungligen postat av m.nowak
Kollar du folks signaturer på forumet så kommer du märka att det snart är fler som kör med "///Mackanized" än maptun, bsr, nordic osv Ett BioPower steg 2/3 fixar Mackan på ett par minuter till dig
Namn: D Wästfelt
Bor: Rydal
Yrke: Sjukpensionär
Kör: 900s -90
Mods: Flyttat batteri, 3" batteriböj (lindad), Röd APC med skruvat laddtryck, bortkopplad tryckvakt, Original FTT Intercooler, Bilstein sportstödämpare, Kilenfjädrar, Mätarhus med laddtryckmätare från FTT , Bränslechip & tillhörande BTR , Aero kjolar
Planerade mods: 9000 intercooler , röda spridare för att köra etanol ligger och väntar på tillfälle att monteras lixom 17x7.5" PLÅTfälgar från PEUGOT 3008 till sommardäcken....
Min första SAAB som jag hoppas kunna sätta lite mer personlig prägel på som det så fint heter i alla trådar på G*raget med mera men så är det. Sysslar egentligen med gamla folkvagnar o har under många år byggt på ett riktigt åka-fortbygge på en 1303 från 74 med MASSIVA ombyggnationer för prestandaökning.
Någon form av saab-träff kan man kanske tänka sig att närvara på liktväl. Gillar verkligen de udda lösningarna på bilarna från Trollhättan.
Namn: Nils
Bor: Hillared
Yrke: Tryckeri
Kör: 9-5 2,3t Vector Biopower -08
Mods: Inga än
Tjena,
Nisse heter jag och har blivit med Saab nu äntligen... min första!
Riktig kul med en sådan här klubb med engagerade medlemmar, håller på för fullt med att läsa och försöker lära mig om nya bilen!
Det här ska bli vår familjeracer, så lite trim får det bli så fort det är möjligt... tänkte börja med spridare 630cc och mjukvara, låter det vettigt?
När ekonomin tillåter vore turbobyte och helsats mumma, men det blir lite senare...
Hoppas kunna komma i kontakt med Mackan, det låter väldigt frestande vad jag hunnit läsa
/Nisse
Välkommen hit!
Ett tips är att bli betalande medlem i klubben också, speciellt om du ska köpa lite styling/trimdelar. Det kostar 300 kr/år och det sparar du in på din första beställning i princip om du handlar från t.ex. Maptun eller Speedparts. Utöver det ingår det fyra-fem banträffar om året där du kan prova på att köra lite bana med din bil. Riktigt kul och sanslöst prisvärt iom att det är helt gratis för betalande medlemmar.
Mvh Marcus
Hej Marcus, och tack!
Jo, medlemsavgiften betalade jag in direkt efter registreringen... där är man gärna med
9-5 SC 2,3t Biopower -08
Japp, planerna har blivit ändrade - TD04&kungskobra är på väg, köpt av en trevlig forist i Stockholmstrakterna.
Ferrita 3" downpipe handlar jag nog på skruvat.se, finns det något sätt att få ytterligare rabatt där?
Spridare och monteringssats får jag vackert vänta med tills medlemskortet har kommit... Intercooler köps när det har hamnat lite pengar på kontot...
Någon som har en 2,5" halvsats liggandes!? Vågar inte riktigt 3" hela vägen tror jag. Lär bli original ett tag framöver.
Var det någon som sa trimträsk?!
9-5 SC 2,3t Biopower -08
Lite halvstora planer då alltså. Blir ungefär som det jag kör i min 9-3 fast jag har andra kamaxlar och bränslepump. Då är det definitivt värt att gå på större spridare.
Det finns ingen fördel med 3" i ditt fall. Ett 2,5" Ferrita med tillhörande 3" downpipe kommer fungera bättre, hålla mycket längre, bröla mindre och skönare.
Namn Fia Svensson
BorUlricehamn
Kör Neptun grön 9-5 -98
Om bilen
Mackanized
Coils
Aerobromsar
m.m
Saab 9-5 Neptune Green///Mackanized