Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Byta högtalare

  1. #1

    Byta högtalare

    Hej! Hur byter jag smidigast högtalare bak på min 9000 cse? Fått tips om att jag måste dra bort klädseln i bak. Stämmer detta?
    Saab 9-5 01

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    589
    Fäller sätena bak och tar bort pinnarna som låser fast sätena.
    Tar bort golvet, masonit/plywood-skivan eller vad det är.
    Börjar riva lite klädsel på sidorna. Ta bort allt behövs inte, bara vika det åt sidorna gjorde jag sen får man vara lite smidig då det ska dit.

    Inte så jätte svårt ändå Satt mig själv en sommardag med Haynes bok sen bara börja skruva lite här och var och ja det sluttade bra iaf Då var jag tvungen att åka och köpa torx-bits också då jag saknade T-40 som behövdes till pinnarna vid sätena (dock kanske dom var onödiga att ta bort, minns inte riktigt men har för mig det gick lättare om man tog bort dom)

    Tog en dag för mig att byta både fram och bak, köpa bits samt åka till en kompis några timmar. Så ja det var inte allt för effektivt arbetat

  3. #3
    Tack så hemskt mycke!! Skall nog skaffa mig en haynes bok jag med, är dom bra?
    Saab 9-5 01

  4. #4
    Är det svårt att byta dimljus föresten?
    Saab 9-5 01

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    589
    Bra och bra. Den stämmer inte till 100% men gör det iaf lite lättare för mig om jag ska göra något. Den underlättar arbetet och värd de 200-300kr som den kostade iaf
    Byta dimljus menas det med att byta glödlampa i dom? Annars kan jag säga som så att när man väl ligger under bilen ser man vad som måste skruvas på för att komma åt dom. Ska man bort med hela fronten är det lite mer jobb men går fortfarande bra.

  6. #6
    Glödlampa ja, vad är det för lampa?
    Saab 9-5 01

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    589
    Citat Ursprungligen postat av DEsmond_Viez
    Glödlampa ja, vad är det för lampa?
    Har för mig att man bara behöver ta bort plasten under sen sitter det en liten lucka i dimljuset för att kunna byta lampa. Dock vad det är för lampa vet jag inte, borde stå i instruktionsboken

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    149
    Citat Ursprungligen postat av Purre84
    Fäller sätena bak och tar bort pinnarna som låser fast sätena.
    Tar bort golvet, masonit/plywood-skivan eller vad det är.
    Börjar riva lite klädsel på sidorna. Ta bort allt behövs inte, bara vika det åt sidorna gjorde jag sen får man vara lite smidig då det ska dit.

    Inte så jätte svårt ändå Satt mig själv en sommardag med Haynes bok sen bara börja skruva lite här och var och ja det sluttade bra iaf Då var jag tvungen att åka och köpa torx-bits också då jag saknade T-40 som behövdes till pinnarna vid sätena (dock kanske dom var onödiga att ta bort, minns inte riktigt men har för mig det gick lättare om man tog bort dom)

    Tog en dag för mig att byta både fram och bak, köpa bits samt åka till en kompis några timmar. Så ja det var inte allt för effektivt arbetat
    Allt detta för att byta högtalare bak i en 9000??? Eh, ok....

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    589
    Citat Ursprungligen postat av jontebus
    Allt detta för att byta högtalare bak i en 9000??? Eh, ok....
    Jag gjorde så sen har jag säkert gjort en massa onödiga saker. Aja du får göra som du vill om du ska byta. Eftersom dessa sidor i filt är ganska hårda ville jag ta bort lite runt omkring för att kunna böja bort dom mer

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    149
    Ja, vill man inte ha böjd rygg och riv- och klämsår på fingrarna så är väl tillvägagångssättet inte direkt fel! hahahahaha! Fick själv det första, inte såååå bekvämt att ligga som ett u i bagagerummet. Men det gick till slut...

  11. #11
    Jag tog dän allt ibak för å va säker, fick lite rygg böjaront jag med Det får vara loss tills jag lagt ut kablar till resten med så man ser att det går. Tack för hjälpen!
    Saab 9-5 01

Liknande ämnen

  1. Byta ut högtalare
    Av Edbe i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2012-09-24, 18:07
  2. byta högtalare
    Av saab_4ever i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 22:14
  3. Byta högtalare i 9-5
    Av Leify i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-01, 18:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •