Sidan 4 av 11 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 204

Ämne: Eftersnack -Knutstorp-Här "tjötar" vi

  1. #61
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 879
    Citat Ursprungligen postat av Freeboo
    Nä men sasse antydde att det stämde på vissa men inte andra! Att jonas skulle kunna stämma men inte ronny:s tex! Inget annat!

    Mvh Fedrik
    jag har en liten teori som som jag inte får ihop värkar som den näst sista foto cellen har misat fram hjulet och träfft bakhjulet på några bilar då får du kortare strecka mellan fotocellerna och högre slut fart

    men för vissa så stämde det riktigt bra annars hade det ju kunna ha varit att fotocellerna stod för nära varandra men det förklara ju inte dom slutfarterna som stämmde

    Qrille men bilen ser ut att gå för jävla gott nya mappningen va nog inte fel och hårdvaran

    attack attack

  2. #62
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Malmöe
    Inlägg
    1 092
    Citat Ursprungligen postat av Sasse

    Körde du på strippen?

    Mvh Sasse
    Jajamen, blev dock bara två rundor då jag tycker de är roligare o köra bana o konkörning + att det sliter lite mindre på orginalkopplingen

    Jag fick 9,601 144,92km/h o då spann jag mig igenom hela ettan o tvåan

    Fortfarande ca 1,2bar i ladd så ge hit en försträkt fjäder till mig :P

  3. #63
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 998
    Citat Ursprungligen postat av Pershav
    Citat Ursprungligen postat av Erick
    Jo det var fantastiskt roligt idag!

    Saaben höll dit, där och hem!! Vem trodde det?

    Bankörningen var roligast, första passet gick skitbra, men andra passet passade jag på att köra alldeles förfort i samma kurva som pershav och åkte av på ungefär samma sätt rätt hårt, åkte många meter på sidan i gräset/jorden, men allt gick bra.
    Får lacka om framkofångarn där lacken sprack och blev duktigt repig men det e ju bara plast.. så inget att va sur över. E glad att både jag och övriga bilen höll

    Nån som har bilder/film på detta?? Blå 5 dörrars 900:a med airflow!

    Mvh
    Erick
    Haha, jadu Erick. Först står man o snackar skit med dig om hur fin bilen är o hur snygga fälgar du har o så Sen lyckas du förstöra allt på en bråkdel av en sekund

    Fast som det såg ut verkade de ju mest va jord o gräs på fälgarna, hoppas de inte blev repade! O framspoilern fixar du i ett nafs!

    Jag kan inte säga att jag är bättre själv, samma ställe som sagt! Var kul så länge man hade bredsladden uppe men sen när returen kom var de inte lika kul Vi får komma igen med nya krafter, ännu mer effekt o bättre bromsar o däck
    Hehe Man blev väll lite väl ivrig efter att ha stått i kö över en timme för att få ut och köra

    Fälgarna klarade sig utan skador, bara framspoilern som tog stryk. Men det e ju bara plast så det e ju bara å måla om. Får nog beställa en ny regplåt fram också


  4. #64
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    3 752
    Citat Ursprungligen postat av TD04



    / TD
    Stog o kollade på det grenröret en stund och nu så ser jag att det är förutom den externa WG:n identiskt med mitt första extraktorör.
    Sålde det till en kille men kommer inte ihåg vem eller hur det gick med det, kan vel inte vara mitt gamla som sitter där?
    I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
    En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO

  5. #65
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272
    Ingan som har någon film att lägga upp än?

  6. #66
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 009
    Citat Ursprungligen postat av M.L
    Citat Ursprungligen postat av TD04



    / TD
    Stog o kollade på det grenröret en stund och nu så ser jag att det är förutom den externa WG:n identiskt med mitt första extraktorör.
    Sålde det till en kille men kommer inte ihåg vem eller hur det gick med det, kan vel inte vara mitt gamla som sitter där?

    Hej !

    Tänkte också på likheten med ditt gamla rör, ditt gamla rör inkl. turbo sålde du väl till Krantz har jag för mig, fast om han fått på det på sin 9000 eller sålt det vet jag ej.

    Mvh TD
    CH43J6 m.m.

  7. #67
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    3 752
    Citat Ursprungligen postat av TD04
    Citat Ursprungligen postat av M.L
    Citat Ursprungligen postat av TD04



    / TD
    Stog o kollade på det grenröret en stund och nu så ser jag att det är förutom den externa WG:n identiskt med mitt första extraktorör.
    Sålde det till en kille men kommer inte ihåg vem eller hur det gick med det, kan vel inte vara mitt gamla som sitter där?

    Hej !

    Tänkte också på likheten med ditt gamla rör, ditt gamla rör inkl. turbo sålde du väl till Krantz har jag för mig, fast om han fått på det på sin 9000 eller sålt det vet jag ej.

    Mvh TD
    Mjaaaa...

    Jag tänkte på mitt första rör...

    När du säger Krantz så tänker du på mitt andrar rör som jag alltid kommer att få ångra att jag sålde... och vad jag vet har han inte monterat det på sin ännu.
    I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
    En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO

  8. #68
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    gunnilse
    Inlägg
    61
    Citat Ursprungligen postat av Gamedawg
    Då låg vi rätt lika där Fredde , eller ? ,
    Jag fick 9.465-142.49 som bäst
    Har inte nån direkt vana av 201 m , körde 3ggr

    Men karavanen va nice.. eller hur ?
    Vi drog ju hyffsat jämt där me..
    (ojjj.. va inte mätaren graderad efter 250.. "hoppsan")

    nu förstår ja inte va du menar , gick d fort ?



    vi låg på rätt bra påvägen ner , bensinen försvann ganska fort
    gick bra jämt desstuom hehe

    Mycket lyckad dag!
    Dock finns det en sak som ja tyckte va bedrövlig , (ny medlem inte kört där innan) och det var insläppet på banan , gällande familjekörning o banköring , nästa gång är det väl bara o sätta upp en skylt inne i depån med 2 led , 1 för familje körning och 1 för bankörning , hur svårt är det ? istället för att folk skall behöva ställa sig o backa o fippla i depåomrdet..

    håller på o slänger upp bilder dom kommer snart..
    || volvo 740 turbo | Nissan micra | | Saab 9000 aero || http://www.garaget.org/show.php?search_users=wuzz

  9. #69
    Steg 5 RonnyOs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Alafors, GBG
    Inlägg
    5 087
    Sicken härlig racedag!
    Första gången i historien det var sol på Knutan, underbart trotts lite blåst.
    Dagen började kalas med Ett antal körda 201m-repor. Sicken underbar känsla att köra med riktiga däck och diff, även när man jorde en dålig start så sticker det iväg som bara tusan, och nästan inget hjulspnn på tvåan, fräck känsla.

    Var igentligen nöjd med dagen efter några körda repor, och en bästatid på 8,7. Tänkte köra lite konbana. Men fick Höra att Olof var snabbare på 8,6, så hornen växte ut och det vart några repor till Nu blev tiderna bättre men när laddtrycket kom på treans växel i sissta repan så gick treans drev åt skogen gissar jag.

    Magnus99? Var en ängel och bjöd mig på en sightseeing i Helsingborg med omnäjd så vi fick hyrt en biltransport. Senare löste det sig med kompisar som kom ner från Göteborg med en annan biltransport, och ML och hans kompis hjälpte oss att lasta på den. Vi försökte med smått desperata metoder innan dom kom. Notera stenen som står på högkant under dragbilens bakhjul..
    http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... tstorp.JPG
    Tack alla ni som hjälpte mig på ett eller annat sätt!

    För övrigt var det ju helt fantastiskt. Så mycket fina/roliga/snabba saabar har jag aldrig sett förut. Grymt roligt.

    Tack alla ni som gör denna träffen möjlig!
    Medlem #3851 - Ronny Olofsson
    9000 Aero -96 600 hk

  10. #70
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 009
    Citat Ursprungligen postat av M.L

    Mjaaaa...

    Jag tänkte på mitt första rör...

    När du säger Krantz så tänker du på mitt andrar rör som jag alltid kommer att få ångra att jag sålde... och vad jag vet har han inte monterat det på sin ännu.
    Ok, jag som rörde ihop det lite.
    Ditt andra rör kommer jag inte riktigt ihåg hur det såg ut men jag har det på film när Krantz står och poserar med det så jag får väl leta fram den filmen.

    Mvh TD
    CH43J6 m.m.

  11. #71
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    3 752
    Citat Ursprungligen postat av TD04
    Citat Ursprungligen postat av M.L

    Mjaaaa...

    Jag tänkte på mitt första rör...

    När du säger Krantz så tänker du på mitt andrar rör som jag alltid kommer att få ångra att jag sålde... och vad jag vet har han inte monterat det på sin ännu.
    Ok, jag som rörde ihop det lite.
    Ditt andra rör kommer jag inte riktigt ihåg hur det såg ut men jag har det på film när Krantz står och poserar med det så jag får väl leta fram den filmen.

    Mvh TD

    Mitt första...



    Mitt anda...

    I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
    En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO

  12. #72
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Sweden, Markaryd
    Inlägg
    67
    Hejsan...
    Är nog inte ditt gamla rör men förmodligen ett likadant. JK som har gjort dom! Detta är det första han gjorde. Jag hade det till min "brandbil" sen köpte johan det av mig.
    /Martin

    Citat Ursprungligen postat av M.L
    Citat Ursprungligen postat av TD04



    / TD
    Stog o kollade på det grenröret en stund och nu så ser jag att det är förutom den externa WG:n identiskt med mitt första extraktorör.
    Sålde det till en kille men kommer inte ihåg vem eller hur det gick med det, kan vel inte vara mitt gamla som sitter där?

  13. #73
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    1 030
    Citat Ursprungligen postat av Fredde_H
    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    Ja jag misstänker starkt att slutfarterna inte stämmer för dagen, tyvärr missade jag ju kolla min egen mätare vid målgång, men att jag skulle haft 140km/h ser jag som smått otroligt

    Jepp slutfarterna är nog runt 8-10kmh för höga,men tiderna verkar stämma
    Gav mig ut för att testa just detta.
    Passerade fotocellerna med precis över 80 på hastighetsmätaren.
    Citat Ursprungligen postat av tidkortet
    2676 11,405 82,78
    9k A50 med org fälg och org dim på däcken och skuffen full
    Tyckte också att det verkade högt men tji fick jag.
    Stämde "perfekt" med hastighetsmätaren iaf.
    Okej jag accade inte mellan de två punkterna utan höll jämn fart men ändå.

    /Per
    Busbil: 900 Aero -87. , Bruksbil 1: 9-3 SS 1.9 ttid -11
    Bruksbil 2: 9-5 SC 2.3t -05, Bruks/busbil 3: 9-3 Turbo X

  14. #74
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    2 037
    Underbar dag! Första bankörningen för min del å det var riktigt kul även med originalmotor å dålig framvagn. Det där man hört om att ng900 ska ha dålig väghållning håller jag inte med om, iaf inte sett till originalprestanda.

    Riktigt skoj m a o!

    In med fler bilder å lite film nu!
    Gone country....

  15. #75
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 568
    Citat Ursprungligen postat av M frändberg
    Citat Ursprungligen postat av Weggen
    Jag vill också tacka för en riktigt trevlig dag och endel riktigt schyssta typer som man fick snacka med

    Men.. Är de ingen som fick lite kort på en röd 900NG 5dr med solfilm, Knutstorps mattaste? Plågade den lite runt banan vid familjekörningen... Låg bakom Qrille sista gången det var familjekörning...

    Tack för en bra dag kära STCS medlemmar @ RaceCrew

    Mvh
    http://img139.imagevenue.com/img.php?lo ... GP0353.JPG
    Tack frändeberg, kul att se sig själv

    Även om de inte gick så bra..
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  16. #76
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 032
    Tack så mycket för en helt enormt trevlig dag... hade höga förväntningar om dagen, och slutsatsen på dagen blev HÖGRE än vad jag förväntat.. helt enormt roligt!

    Möjligt att någon knäppte en bild på min bil? - og900, vit med aeroplast!?

    Går inte att beskriva med ord faktiskt...

    Min första, och absolut inte sista STCS-träff!

    Tack crew för en skitbra träff!

    och ett litet speciellt tack till den i crew som släppte ut mig och "hugoson93" på två rundor familjekörning efter den sista riktiga bankörningen, ojojoj så kul det var att ha hela banan för sig själv alltså
    Ш E L i П - 9-3 2.0t

  17. #77
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Citat Ursprungligen postat av WELiN
    Tack så mycket för en helt enormt trevlig dag... hade höga förväntningar om dagen, och slutsatsen på dagen blev HÖGRE än vad jag förväntat.. helt enormt roligt!

    Möjligt att någon knäppte en bild på min bil? - og900, vit med aeroplast!?

    Går inte att beskriva med ord faktiskt...

    Min första, och absolut inte sista STCS-träff!

    Tack crew för en skitbra träff!

    och ett litet speciellt tack till den i crew som släppte ut mig och "hugoson93" på två rundor familjekörning efter den sista riktiga bankörningen, ojojoj så kul det var att ha hela banan för sig själv alltså
    Men va fuskigt.....ja som försökte muta petson me ett Fluoriette tuggummi bara för att få jag o danielk skulle få komma först ut på banan under körningen men så icke

    http://hugoson.fluffer.se/Bilder/index. ... CT3318.JPG

    http://hugoson.fluffer.se/Bilder/index. ... CT3320.JPG

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  18. #78
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    1 881
    Medlem#
    891
    Verkligen en helkul dag
    Låg i ledning på 201m rätt så länge tills RonnyO gav sej
    ut en andra gång så jag gjorde 3 sista desperata försök
    men hans tider var för mej övermäktiga vilket jag
    egentligen insåg redan innan jag gav mej ut.

    Jag och grabben fick åka familjekörning med Frändberg
    så vi blev åksjuka båda 2 tack för det

    Fortfarande så stämmer inte slutfarterna
    skulle vara intressant att veta vad felet är.

  19. #79
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 032
    Och det mäktigaste som jag såg under dagen, var de 4-5st og900's som hade ic-böjarna i fronten.. oj så fina...
    Ш E L i П - 9-3 2.0t

  20. #80
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Vettet (Helsingborg)
    Inlägg
    2 121
    Medlem#
    6101
    Såg dom oxo...Helt klart grymma.
    Som sagt så missade jag ganska mycket. Kunde ju faktiskt unnat mig familjekörningen...men nästa år så...
    Målet med resan är just.....Resan
    9³SC M-08. Gamla bilen http://www.garaget.org/?car=17692

Liknande ämnen

  1. Eftersnack Knutstorp 2011
    Av jonTe i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 88
    Senaste inlägg: 2011-05-10, 09:40
  2. [Eftersnack] Knutstorp 11/4 2010
    Av Fredrik / 1941 i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 74
    Senaste inlägg: 2010-04-18, 00:56
  3. Eftersnack: STCS @ knutstorp 2007-04-21
    Av 9-3 Mike i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 219
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 15:09
  4. Bilder / Eftersnack Knutstorp 2005
    Av TD04 i forum Allmänt
    Svar: 260
    Senaste inlägg: 2005-04-15, 16:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •