är det den som sitter på locket till spjällhuset ellr var sitter den, har fått felkod på den...
är det den som sitter på locket till spjällhuset ellr var sitter den, har fått felkod på den...
900T-94 steg.3
Pontiac transporter 16v-95
Ursprungligen postat av costello
Hej !
Japp.
Mvh TD04
CH43J6 m.m.
snabba svar som alltid tack för det
900T-94 steg.3
nån som vet vad den kostar på saab
900T-94 steg.3
ingen som vet vad givaren kostar
900T-94 steg.3
Har för mig att jag betalade ca. 140-150:- för givaren. detta var för två månader sedan.Ursprungligen postat av costello
var över till saab förra veckan.
trodde det var den som strulade...
men det visade sig vara lambdan sonden som var fel..
tur att ja inte köpte den, men iaf då skulle de ha 483:- för givaren..
åkte till mekonomen, carfix,erlandssons.. ingen annan kunde få fram den. den var patentskyddad av saab.. enligt carfix..?!=
aja hoppas det löser sig..
ja fick felkoden "check engine" och dess blinkningar..
Saab 9-5 Vector Sportkombi -02
Saab 900 Turbo -95
Snackar vi verkligen om samma givare?Ursprungligen postat av RobbanH
Jag betalade som sagt runt 140-150:- för mim insugs temp. givare på Saab. Jag kanske fick ofrivillig rabatt eller nåt
måste vara två olika givare med den pris skillnaden jag får iallafall felkod "3 blinkningar"= insugstempgivare, ska ringa saab och fråga om pris
900T-94 steg.3
Det finns två givare. En är till vattentemperaturen och den andra till insugstempetaturen. Jag hade flekod för tempgivere insug men i slutändan var det termostaten som var kass (hint-hint).Ursprungligen postat av costello
har precis bytt termostaten då jag fått det tipset men det hjälpte inteUrsprungligen postat av jurkko
900T-94 steg.3
a inte omöjligt.. men som sagt den givaren som sitter under kåpan på tryckröret skulle de ha ca 500 för här på saab. men hade tur å bytte lambdan å då slutade den blinka för tempgivaren..
Saab 9-5 Vector Sportkombi -02
Saab 900 Turbo -95
costello>> Om du inte vill ringa till Leif eller någon annan på Motorcentrum Sundsvall och fråga kan du ju alltid "gå över ån efter vatten" genom att kolla här eller här.
Dollarkursen hittar du ju via en annan tråd.
Lycka till!
9000 2.3t A50 -97
.."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."
har nu ringt till motorcentrum i s-vall...fick till svar, hittar inte den som res.del får se om åsnorna hittar den och ringer upp som lovat
LM...tack för länkarna
900T-94 steg.3
Ja men såg du artikelnumret i dessa länkar också? 88 59 886
9000 2.3t A50 -97
.."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."
nu har motorcentrum ringt som lovat 351kr kostar inugstempgivaren
900T-94 steg.3