Visa resultat för omröstning: Kan du tänka dig att donera pengar via klubben för inköp av 9000 CC Aero att donera till Saabmuseet?

Antal röster
293. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Nej

    45 15,36%
  • Ja, 50 kr

    68 23,21%
  • Ja, 100 kr

    119 40,61%
  • Ja, minst 200 kr

    61 20,82%
Sidan 7 av 13 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Resultat 121 till 140 av 247

Ämne: Hur vi kan "rädda" Sveriges finaste 9000 CC Aero!

  1. #121
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298

    Re: Lösningen...

    Citat Ursprungligen postat av Harri
    Ni som bor i närheten, kom förbi o titta på den innan den lämnas tillbaka till förra ägaren. Jag bor i Enebyberg, söder om Täby (i norra Stockholm).
    Hej,

    Är du hemma nu i helgen? Skulle gärna se den innan den försvinner från trakten...

    mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  2. #122
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    36

    Jag är hemma i helgen...

    Jag är hemma i helgen. Hör av dig så bokar vi en tid så att jag med säkerhet är i hemmet, o jag lovar att får du en upplevelse utöver det vanliga när du tittar närmare på bilen.

    /Harri
    =================================
    Harri Harju
    Möjavägen 32
    182 49 Enebyberg
    hem: 08-768 00 03
    mobil: 070-524 60 04
    =================================

  3. #123
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296

    Re: Lösningen...

    Citat Ursprungligen postat av Harri
    Så, nu ser det ut som om vi har hittat en lösning på problemet.
    Det ser ut som om bilen går tillbaka till förra ägaren!?

    Jag fick ett samtal för ett par dagar sedan från honom. Han hade uppmärksammat att jag hade annons på den.

    Jag tycker att det blir en bra lösning. Om jag skulle ha bilen under sommaren så skulle jag köra mellan 500 och 1000 mil, vilket kanske är för mycket i det långa loppet. Vi har en bruksbil i familjen så det skulle inte bli tal om att köra till o från jobbet med den, det är ju det där nöjeskörandet till saabträffar osv som plockar mil.

    Jag kunde givetvis ringt till den förra ägaren o frågat honom tidigare, men jag tyckte att det var lite pinsamt, först ligga på honom för att han skall sälja bilen till mig, o sen komma fram till att jag inte vill behålla den.
    "Vill" är fel ord, bilen är värd ett mycket bättre liv än att köras 1000 mil per år.

    En kille var förbi i veckan för att titta på bilen, inte spekulant på att köpa den alltså, o han sa att det var det värsta han sett.
    Ni som bor i närheten, kom förbi o titta på den innan den lämnas tillbaka till förra ägaren. Jag bor i Enebyberg, söder om Täby (i norra Stockholm).

    /Harri
    Då kanske det fortfarande finns möjlighet för STCS att köpa bilen och flytta den till Saabmuseet ?
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  4. #124
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    36

    Det går nog...

    Det går nog att prata med den förra ägaren oxo när han fått tillbaka bilen, typ om det skulle bli nåt nästa år eller så.
    Han är intresserad av att se till att den får ett bra liv, och ett museum är säkert en plats som även han ser som en bra lösning.
    /Harri

  5. #125
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    310

    Re: Det går nog...

    Citat Ursprungligen postat av Harri
    Det går nog att prata med den förra ägaren oxo när han fått tillbaka bilen, typ om det skulle bli nåt nästa år eller så.
    Han är intresserad av att se till att den får ett bra liv, och ett museum är säkert en plats som även han ser som en bra lösning.
    /Harri
    Herregud !!!

    Är det nån som vet varför vi (STCS) inte är intresserade ?!?

    Jag menar... 35-40 spänns engångsbelopp som påslag på årssavgiften... Vad kostar en pilsner på krogen ?!? Hur ofta köper STCS bilar och skänker till bilmuseum ?!? Hur mycket pengar lägger man inte på sin egen bil egentligen ?!? 35-40 spänn...

    Är det bara jag som tänker tokigt, eller ?!?

    /Stefan B
    Medlem #2660
    ...som hellre kör om i en ful bil än blir omkörd i en snygg...
    9-3SC2,8T280XWD-09

  6. #126
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071
    Nä du tänker inte tokigt vad som hänt är att KK inte fått någon respons från ledningen, vilket är jäkligt tråkigt. Alla är nog med på det utom ansvariga som kan fixa det. Trevlig helg o ta det lugnt vid lusia.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  7. #127
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296
    Citat Ursprungligen postat av green aero
    Nä du tänker inte tokigt vad som hänt är att KK inte fått någon respons från ledningen, vilket är jäkligt tråkigt. Alla är nog med på det utom ansvariga som kan fixa det. Trevlig helg o ta det lugnt vid lusia.
    Som det ser ut i omröstningen är det nu 23% som är EMOT förslaget.
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  8. #128
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    1 888
    En bil är väl ändå till för att användas, eller hur?
    Tycker jag.

    Ska man se krasst på saken hör det väl knappast till STCS' åtaganden att rädda unika bilar undan "förgängelsen".
    Även om man kan tycka så.
    Kör BMW 330i Touring -02 med Steptronic

  9. #129
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ljungby
    Inlägg
    181
    Som det ser ut i omröstningen är det nu 23% som är EMOT förslaget.[/quote]

    Det är väl bara 12% (23stycken av de röstande)

    Jocke
    #4247
    SAAB 9-5 2,0t Vector -03
    Yamaha XJ900 1983

  10. #130
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    2 947
    >> KK

    Glöm inte att ta med pappersnäsdukar för tårar och saliv - det skall inte bli några saltfläckar på bilen
    Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
    Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.

  11. #131
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 396
    Citat Ursprungligen postat av poh99
    En bil är väl ändå till för att användas, eller hur?
    Tycker jag.

    Ska man se krasst på saken hör det väl knappast till STCS' åtaganden att rädda unika bilar undan "förgängelsen".
    Även om man kan tycka så.
    Bara PR-värdet av att ha en stcs-räddad klassiker-aero utställd hade nog vart mumma för klubben. Och sen så är en bil inte bara en bil...

    En Aero är en...? Själv hör jag till sällskapet som definitivt inte anser att en bil bara är en bil...

    /jn
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  12. #132
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Bara PR-värdet av att ha en stcs-räddad klassiker-aero utställd hade nog vart mumma för klubben. Och sen så är en bil inte bara en bil...

    En Aero är en...? Själv hör jag till sällskapet som definitivt inte anser att en bil bara är en bil...

    /jn
    Aero.

    Jag, som jobbar dagligen med PR och marknadsföring sedan 7,5 år tillbaka, bedömer att PR-värdet av detta långt överskrider insatsen från klubbens sida. Det är ju inte bara frågan om en kortsiktig PR-vinst i form av uppmärksamhet när själva "överlämnandet" sker resp. ev artiklar om bilen. Det är ju även en enorm möjlighet för klubben att kunna marknadsföra sig på själva Saabmuseet. Lägg till det att vi kan använda bilen som reklampelare på bilutställningar m.m.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  13. #133
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296
    Citat Ursprungligen postat av jockenord
    Som det ser ut i omröstningen är det nu 23% som är EMOT förslaget.
    Det är väl bara 12% (23stycken av de röstande)

    Jocke[/quote]

    Sant.
    Ställer mig i skamvrån en stund
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  14. #134
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    36

    Blir nog inte såld just nu i alla fall...

    Förra veckan skrev jag att den förra ägaren till CC Aero'n skulle köpa tillbaka bilen.
    Nu väljer han att avstå affären just nu, vi får se om det blir nåt av lite senare.

    Så bilen är fortfarande till salu.

    /Harri

  15. #135
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378
    Citat Ursprungligen postat av green aero
    Nä du tänker inte tokigt vad som hänt är att KK inte fått någon respons från ledningen, vilket är jäkligt tråkigt. Alla är nog med på det utom ansvariga som kan fixa det. Trevlig helg o ta det lugnt vid lusia.
    En sån här fråga kan man inte ta beslut om i Styrelsen hur som helst. Det gäller en höjning av medlemsavgiften eller en extra avgift för medlemmarna och det måste i de flesta föreningar tas upp på årsmötet.

    Om det ska bli nånting av en sån här grej så krävs i princip att någon medlem tar sig tid att skriva en motion inför nästa årsmöte. Då tas det upp som en punkt på dagordningen och närvarande på mötet får rösta för eller emot förslaget.
    Det behövs ingen lång uppsats utan beskriv idén och fördelarna såsom positiv PR mm. Föreningen är till för dess medlemmar och om medlemmarna i STCS vill köpa en bil att skänka ett museum så gör föreningen det. Svårare än så är det inte.

    Sen är det en annan sak att styrelsen inte ens tar sig tid att svara på mail, pm mm som sänts till dem. Det är naturligtvis dålig stil och på gränsen till oförskämt att inte svara avsändaren. Man kan ju undra om dessa personer gör likadant på jobbet... Det är väl ändå det minsta man kan begära av en förtroendevald styrelse att de svarar på medlemmarnas frågor. Att skylla på tidsbrist är inte ett hållbart argument. Har man inte tid att utföra sitt styrelseuppdrag skall man inte sitta i styrelsen.

    Roger, #2378

  16. #136
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    2 421
    Borde ju gå att kalla till ett extra årsmöte.
    Blir lite bökigt men ändå.
    Skulle få mycket positiva följder detta tror jag.
    Hade varit en kul grej. De som inte vill "rädda" bilen förstår jag inte riktigt heller. Behöver ju inte vara medlemmar som röstat heller för den delen...
    /Henrik

  17. #137
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378
    Citat Ursprungligen postat av Henkeman
    Borde ju gå att kalla till ett extra årsmöte.
    Blir lite bökigt men ändå.
    Skulle få mycket positiva följder detta tror jag.
    Hade varit en kul grej. De som inte vill "rädda" bilen förstår jag inte riktigt heller. Behöver ju inte vara medlemmar som röstat heller för den delen...
    Det spelar egentligen ingen roll vad alla röstat på här i forumet. Det finns stadgar som styr vad som får beslutas direkt av styrelsen och vad som måste tas på årsmötet. Rösterna här ger bara en bild av vad forumanvändarna tycker.

    Jag uppmanar verkligen de som är intresserade att skriva en motion till nästa årsmöte! Tänk på att motionen måste vara styrelsen tillhanda i god tid innan årsmötet så att dagordningen som medföljer kallelsen till årsmötet hinner uppdateras med denna fråga.

  18. #138
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    213
    Hallå där!

    De är väll så att många har mycket att göra nu dagen före dagen, men jag undrar om de är någon som har fått tag på Styrelsen?!

    Tycker absolute vi ska rädda bilen!!! Jag slår vad om att de inte kommer komma en sådan här chans igen.

    Jag tycker vi ska ha ett extra styrelsemöte och rösta igenom en höjning av medlemsavgiften med 50:- i ett år!!


    Var vänliga och ge mig svar. Så ska jag se vad jag kan göra.

    Mvh/ Emil Sjöqvist mrsjoan1979@hotmail.com, eller på mitt PM


    P.S. Jag tror att många skulle ställa upp om de bara fick reda på det. De är ju bara 12% som inte är saabfantaster enligt röstningen.
    Nya tider nya projekt...

  19. #139
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Kalmar/Bergkvara
    Inlägg
    293
    Bilen med det stora B är påväg ut i träsket där den kommer användas kanske...

    Detta förslag är nått av det bästa som tagits upp men var är bilderna på bilen??? o annonserna de är borta :\

    Även om jag inte ÄNNU är medlem så ser jag det som en plikt att lägga en slant... Så få igenom detta förslag!!! hejja hejja
    En bra dräng reder sig själv men ber gärna om råd

  20. #140
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    213

    Har någon reg. numret??

    Hallå där!!

    Finns de någon som har reg. numret på bilen? Eller telefon numret till den första ägaren!?

    Vi måste ju veta hur läget ligger med bilen.

    Har någon fått tag i styrelsen?


    Jag hoppas vi kommer att lösa detta. De handlar ju om vilja.

    God Jul på alla er Saab älskare!
    Nya tider nya projekt...

Liknande ämnen

  1. En av Sveriges finaste Saab 900 Sedan T16 1985??
    Av TurboLamko i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-06-24, 07:05
  2. Sveriges finaste 9000 CC Aero såld ?
    Av -= Marcus =- i forum Allmänt
    Svar: 181
    Senaste inlägg: 2007-03-31, 18:31
  3. Bilhandlaren "Sveriges Billigaste Bilar" Malmö. Br
    Av mps i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-12-11, 17:37
  4. Går denna fälg att rädda??? (aero 16")
    Av the_Mattsson i forum Allmänt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2005-06-08, 23:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •