Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: 9-5 2,3t snurran?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    malmö
    Inlägg
    895

    9-5 2,3t snurran?

    Har mer eller mindre precis satt i en ny box i min bil som ska sätta bra fart på den vilket den också gör men eftersom det är väldigt svårt att känna på en så pass ny bil med effekt begränsningar i lägre vxl också vidare ( körde en 900s förr och där kände man ju enorm skillnad den var mer aggresiv på nått sätt) så nu till min fråga hur mycket pallar en orginal 2,3 185hk snurra?
    När vi ändå är här kan vi ta lite andra frågor .
    Hur mycket pallaraero snurran ?
    Hur stor stryper orginal avgas jämnfört med 3" från snurran ? (vet att det knappt gör nån skillnad om ej bilen är anpassad för det men låt säga att den är det)


    Är helt grön på dessa nyare bilar därav dessa simpla frågor
    jag försöker i alla fall få fart på min saab

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 856
    Hej !

    Frågan är faktiskt inte dum, ser man till de olika svar du kan få så inser man komplexiteten i den....

    Jag tycker att snurran som sitter i din bil är OK för 200 hkr eller något knappt däröver.
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    malmö
    Inlägg
    895
    det tolkar jag som att den är på tok för liten för det programmet jag har i bilen
    har ett lite hottat aero program i som ska utveckla runt 260hk så jag förmodar att man bör leta efter en aero snurra eller eventuellt lite kraftigare då .
    Då till min andra fråga hur mycket pallar aero snurran td05 om jag inte vill minnas fel och femmans avgashus . skulle den räcka eller den är på gränsen där med?
    jag försöker i alla fall få fart på min saab

Liknande ämnen

  1. Risk för motorras om snurran skurit?
    Av Mangeboy i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-24, 11:17
  2. Va kostar den snurran som sitter i 2,8 Aeron?
    Av Trynet i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-02-26, 15:46
  3. Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-08-19, 09:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •