Citat Ursprungligen postat av Musse
Hur kommer det sig förresten att Du kom in på bilmärket Ford Mustang om man får fråga? Det är ju trots allt ganska stor skillnad mellan en Mustang -67:a och en SaabTurbo . Men det ena behöver ju absolut inte utesluta det andra...
Du är inte den enda som frågat det.

Detta är faktiskt min tredje Mustang, en av mina första bilar var en Mustang -76, köpte den när jag var 16år. Sedan har det vart lite annat med, jag var totalt insöad på volvo 240 det första tex, men så insåg jag att den en 900Gli gick att köra MYCKET fortare med i kurvorna och dessutom var bättre acc samt komfort. Då skippade jag volvo, ett tag. Sedan har det vart div olika Saabar, är fortfarande kvar i träsket men på en lägre nivå. Min 900 står och gottar sig i garaget och bara väntar på att jag ska montera det godis jag har liggande. Men så var det ju det där med familj med. En toktrimmad og900/99a är inte familjevänlig tyckte jag. I mustangen får jag lätt in både tant och två ungar samt barnvagn, canpingstolar och grill. Den väcker även mer uppmärksamhet än en Saab. (jag bor i Trollhättan ffs ) Den låter bra och går gött med. Så jag lär inte släppa den i första taget. De blir ju inte billigare med åren heller, det blir Saabarna. (jag klassar bara Saabar äldre än -98 som saab, sedan vart det opel/gm) Men nu har vi en Volvo igen, 855 -95, perfa som slit å släng bil.