Resultat 1 till 20 av 861

Ämne: Växellådsoljor

Trådad visning

  1. #11
    Grundladd skruviss avatar
    Reg.datum
    jul 2016
    Ort
    Lund
    Inlägg
    239
    Medlem#
    Japp!
    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    1. I princip allt underhåll du gör på en bil är "för säkerhets skull".
    2.Du byter olja i lådan för att lådan ska må bra.
    3.Du sköljer lådan med rätt olja för att lådan ska må bra.
    4.Varför göra det ena och skita i det andra?
    1. Nja det var inte det frågan gällde.
    2. Förstår inte alla det?
    3: Gör man? Inte enligt Redline själv utan bara om oljan är svart & sörjig i konsistensen, så att man ska skölja tolkar jag som att man ska få ut eventuell "sörja" men inte för att man byter till en annan olja, men visst det enklaste är att skölja ur lådan då. Iofs. gällde svaret från Redline en 9-5 -02:a, sen "rätt" olja enligt SAAB är MTF0063 i mitt fall men jag förstår att du menar den tilltänkta oljan, eller? För tolkar man Redlines svar så borde man kunna skölja med MTF0063 & sen hälla i Redline oljan.
    Den olja som vi rekommenderar till Din bil är MTL. Du behöver bara skölja växellådan om oljan Du tappar ur är svart och "sörjig" i konsistensen.http://www.redlineoil.se/vaxelladsol...gl-5/mtl-mt-90
    4. Ja det kan man fråga sig man sköljer inte ur motorn när man byter märke etc. mm. på motoroljan (men det finns säkert folk som gör det), iofs. heter det blandbar med andra motoroljor.

    Frågan reste sig iom. att Herman skrev att han tror inte man behöver skölja ur lådan om man byter till Redline, det kan snabbt bli sanning för folk läser inte allt alltid, utan bara det som passar dom. Sen när frågan kommer från en kompis etc. så säger han att han läst på STCS att man inte behöver skölja!
    Senast redigerat av skruvis den 2017-01-19 klockan 13:59.
    9-3 SS 1,8t -04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •