Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: bredbandslamda

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    701

    bredbandslamda

    Hallå

    Jag behöver en bredbandslamda för att mappa min bil nu. Helst ska det vara med uttag för både PC samt med LCD mätare i bilen. Behöver komplett kitt!

    Har kollat på http://www.wbo2.com/2e0/default.htm

    hittar inga direkta priser men kitten verkar innehålla det jag behöver. Vad finns det för motsvarigheter att köpa i sverige? Så användarvänliga som möjligt vill jag ha.

    Mvh Lotus

    PS. ja jag har läst alla gamla trådar i ämnet DS.
    Saablös.
    BMW 335iA Coupé DKG

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    1 119
    hqtec.se

    Där köpte jag min lc-1 kit.

    Kanonbra svensk beskrivning och en kunnig support att ringa till om man undrar något, jag rekommenderar dem varmt, endast lambdasond räcker inte, man måste ha en signalomvandlare som styr och kalibrerar den samt ställer uppvärmningen, det gör lc-1.

    Den har två analoga utgångar(och några andra) som vag har kopplat en till sprutet och en till lambdamätaren.
    Dennis Mollberg
    Saab 96 -73 b202 turbo

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Småland
    Inlägg
    618
    Vet inte var du kan hitta detta i gamla Sverige, men tryck på stället det står buy på så hittar du priser på uppåt 750 Australiendollar vilket motsvarar styvt 4k svenska.
    "Kan man få lite vanlig allmän lagning"

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    701
    4000 för en lambdasond..

    edit: använda den eminenta sökfunktionen och fick upp högst intressant diskussioner i ämnet.
    Saablös.
    BMW 335iA Coupé DKG

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    1 119
    Ska du ha loggning oxå så får du nog räkna med det, jag skulle i så fall köra på en lm-1 från hqtec men som du märker så är det bättre att satsa på ett riktigt sprut så du löser både tändning laddtryck och bränsle i en smäll utan att bränna horder med chip vilket det kan bli om man ska justera fram och tillbaks, då loggar du ju i styrdonet och mappar i realtid

    problemet är att det är bökigare än det låter men det enda kompromisslösa.

    mvh
    Dennis Mollberg
    Saab 96 -73 b202 turbo

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •