Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: kostnad för og9-3 stereo i ng900

  1. #1
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 508
    Medlem#
    9481

    kostnad för og9-3 stereo i ng900

    Har sett en del trådar att man kan få og9-3 stereon att spela i ng900.
    jag har en cdväxlare i min ng900 som snart åker åt helvete, en clarion 9025 eller nått, funkar totalt värdelöst.

    men min fråga är vad man behöver för prylar och vad de grejerna kostar?

    har hört en massa konstiga saker som jag inte fattar för 5 öre vad de är för prylar som behövs utöver stereon...

    någon vänlig själ som kan förklara lite vad de är som behövs, och går det att få siden att visa rätt med og9-3 stereo?

    är så trött på min växlare som ALLDRIG funkar som den ska.
    enda gångerna den funkar är när dne får ligga inne en vecka eller 2, då spelar den någon timme rätt sen går de inte byta låtar och de låter illa.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 548
    Medlem#
    829
    e det inte lättare att skaffa en eftermaknadsstereo ..
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 508
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av Krantz
    e det inte lättare att skaffa en eftermaknadsstereo ..
    nej, de är inte snyggt i hålet + att jag fått nog av folk som ska stjäla bilstereos, har redan haft 2 sönderbrötna dörrar så orginal känns bäst.

    har fattat det som att de inte vore så himla dyrt, stereon finns ju ute för runt 700-800kr sen ska de va någon mer enhet om jag fattat de rätt, kommer dock inte ihåg vad den hette.

    men jag vill ha de så orginal som möjligt, har strävat efter det under hela mitt ljudbygge, men tanken är ju mellan att byta till og9-3 cd istället för en ny cdväxlare, prismässigt vore de ju inte så stor skillnad om jag fattat de rätt.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Nyköpingstrakten
    Inlägg
    438
    Det blir nog himla dyrt tyvärr.

    ng900 och og9-3 har helt olika elsystem och stereo apparaterna pratar med bilen på helt olika sätt.

    Kolla in de här trådarna så förstår du kanske varför det är så svårt.

    http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... dice+twice
    http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... dice+twice
    http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... dice+twice

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 508
    Medlem#
    9481
    jo verkar svårt iaf, ingen verkar ju veta vad twice och dice är för nått och vad enheterna kan kosta.

    cdväxlaren jag har funkar alldrig typ, får man väl igång en skiva så knastrar de som satan, har haft inne den och rengjort 2 gånger värmt upp den flera gånger och inget har hjälp mer än att den funkat första timmen, men man kan ju inte hålla på att bära in cdväxlaren varje dag när man kommer till jobbet för att kunna lyssna när man ska åka hem.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Borensberg
    Inlägg
    1 418
    säljs ju en växlare på pryltorget....

  7. #7
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 508
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av kvistarn
    säljs ju en växlare på pryltorget....
    ja precis 1500kr står det, därför jag undrade om de va billigare att köpa enheterna som behövdes för og9-3 stereon.

    har redan köpt en cdväxlare från en saab 9000 som ungefär funkade 3 dagar så känns lite dumt att köpa växlare på växlare då jag är inne på de andra som inte funkar nu av gamla cdväxlare.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Fors, Dalarna
    Inlägg
    626
    Medlem#
    5772
    Enheterna är inte bara för stereon, i 9-3an sköter de i stortsätt allt från belysning både invändigt och utvändigt till lås och larm. Dessutom måste stereon vara skilld från bilen den satt i från början och sedan giftas in där den hamnar med TechII vilket betyder att de måste gå att komma åt via diagnås uttaget. Tror nog inte att du kommer billigare undan än 1500:- och dessutom är nog bara jobbet så pass stort och invecklat att det inte på långa vägar är värt besväret.

  9. #9
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 508
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av Mr.P
    Enheterna är inte bara för stereon, i 9-3an sköter de i stortsätt allt från belysning både invändigt och utvändigt till lås och larm. Dessutom måste stereon vara skilld från bilen den satt i från början och sedan giftas in där den hamnar med TechII vilket betyder att de måste gå att komma åt via diagnås uttaget. Tror nog inte att du kommer billigare undan än 1500:- och dessutom är nog bara jobbet så pass stort och invecklat att det inte på långa vägar är värt besväret.
    mest att jag läste i en tråd att en hade en og9-3 stereo ihop med siden som radio i köket, därför jag antog att man kanske inte behövde ha så mycket dyra grejer.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

Liknande ämnen

  1. Stereo ng900
    Av Bennet i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 21:23
  2. 2-din stereo i ng900
    Av porsche944 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 22:54
  3. Skicka väg stereo på service kostnad?
    Av chrill3 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 21:57
  4. Kostnad byta vindruta ng900
    Av monty i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 15:43
  5. Kostnad för dörrsida ng900
    Av Pumba i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 15:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •