Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 61 till 65 av 65

Ämne: 99 t16 -den efterlängtade premiärturen !

  1. #61
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Borås
    Inlägg
    629
    han kunde inte hitta boken 35 94 97 M94,95- Motorstyrning Trionic på gustaf e bil här i borås !
    kan jag beställa den på något annat ställe ?

  2. #62
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Borås
    Inlägg
    629
    I helgen har det tankats olja i växellåda och motor och endel tillfälliga lösningar har gjorts för att få bilen startklar t.ex inkopplingen av trionic som en kompis hjälpt mig med, tack st !

    Dock så lyckades vi bara få runt motorn ett kvarts varv då batteriet som satt där verkade kasst fast det laddats så ett annat fräscht hivades i 99an och ett nytt försök gjordes men nu var det dött. Och efter det så hanns det inte med mera då det bar iväg, tillbaka till Borås igen.

    får se om man kommer på varför den inte vill gå runt med den nya batteriet .. hade ju hoppats höra ljudet från b202an i helgen men får vänta någon vecka till

    /tobias

  3. #63
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Borås
    Inlägg
    629
    Idag startade äntligen 99an !
    det enda var att den pissat ur sig ~1liter olja som jag märkte efter att ja stängt av bilen.
    kollade vartifrån det runnit och kom fram till att det var hålet från kedjesträckaren som jag tyckte verkade konstigt men allt pekade på det så jag drog till den eftersom den faktiskt satt lite löst, men fortfarande konstigt då det inte skulle komma sådana mängder därifrån.
    jag misstänkte packboxen vid remskivan också så jag gjorde ett startförsök till och nu kom det ingen mer olja. lite skumt det där, kan de verkligen ha kommit så mkt från kedjesträckaren på ca2min då den var monterad med dock inte åtdragen ordentligt ( skummt )

    mvh tobias

  4. #64
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Borås
    Inlägg
    629
    idag så gjordes premiärturen med bilen, -WOHO !
    fortfarande mycket smått som fattas men den tar sig runt kvarteret utan problen =D
    dock läcker den fortfarande liite olja som jag inte kan lokalisera vartifrån det kommer ordentligt. troligen mellan oljefilterhållaren och blocket.

    det blir lite tråkigt här i tråden når man åker och skruvar nån helg åt gången men det händer lite när man väl är i garaget och nu är de krångligare sakerna klara.
    så jag ska jag samla på mig de slutgiltiga delarna till ledigheten som blir under jul då de ska monteras så bilen blir klar för mappning och besiktning.

    dock är det en sak kvar som kan ses som lite krånglig -att få tag på "rätt" fjädrar. jag ska åka och väga bilen så kanske man rentav hittar passande fjädrar i någon butik.

    /tobias

  5. #65
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 258
    Medlem#
    3186
    Rätt fjädrar?
    Funkar det inte med vanliga till en OG900?
    ///Mackanized
    Tillbaka

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •