Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Projekt 900 rwd

  1. #21
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    2 950
    >>Pellefant

    Hjulets vinkel mot marken ändras även med dubbla A-armar - i alla fall om man inte gjort bort sig och byggt med lika långa bärarmar både uppe och nere. Man vill ju helst ha mer camber när hjulet rör sig uppåt och mindre camber när hjulet rör sig neråt för att ha kvar så mycket däckskontakt vid krängning.
    Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
    Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.

  2. #22
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mittre delarna av västsverige
    Inlägg
    41
    Citat Ursprungligen postat av Mats 2720
    >>Pellefant

    Hjulets vinkel mot marken ändras även med dubbla A-armar - i alla fall om man inte gjort bort sig och byggt med lika långa bärarmar både uppe och nere. Man vill ju helst ha mer camber när hjulet rör sig uppåt och mindre camber när hjulet rör sig neråt för att ha kvar så mycket däckskontakt vid krängning.
    Jo okej, det är jag ju med på, men fördelen med dubbla A-armar ligger ju i just det. Att kontakten med vägbanan blir bättre. Med Persson blir det ej lika bra vid fjädringsrörelser. Så att det är en fördel med dubbla A-armar är vi ju överens om. Sedan hur det i detalj fungerar är jag inte så insatt i kan erkännas.
    Världens enda och bästa Pellefant med knakelibraksnabel...

  3. #23
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Sverige."Lilla edet".. Nu australien "Perth"
    Inlägg
    206
    kan inte skriva någon egen projekt tråd ännu.. har inte gjort så mycket... men håller på och kokar ihop något i samma still... men ändå inte.....återkommer

  4. #24
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Säter
    Inlägg
    301
    Kul bygge

    Jag fick även jag frågan om varför jag bygger med fjäderben och inte A-armar. Angav samma anledning som du att det är lättare att justera in. Självklar blir det bra

    Ska bli spännande att följa denna tråden.
    SAAB 9-3 2.0t Vector & 900 T 4wd Min bil på Rejsa

Liknande ämnen

  1. 93 SSR projekt!
    Av Micke i forum Projekt
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2013-04-01, 08:18
  2. Projekt V6 3,0
    Av CosmicAeroWagon i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 13:10
  3. projekt 9-3
    Av fleng i forum Projekt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 22:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •