Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Stereo problem..

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    86

    Stereo problem..

    Det är så här att jag hör inget ljud från högtalarna i dörrarna.. Så mig veteligen har jag AS3 men kanske någon föregående ägare som tog högtalarna eller steget med sig eller nåt..
    Så tänkte höra om man kunde ta bort högtalargallret endast (benda eller nått) eller man måste plocka bort hela dörrsidan för att se om där sitter något innanför.??

    Har även varit o pillat för och se om där sitter något steg men vågade inte riktigt dra i plasten.. Var sitter skruvarna som skall lossas.?. Har lossat en som jag hittade innanför hanskfacket och en längst ner i ena hörnan mot sätet.. Sedan såg jag i en svart plastklump längst in men där passade inte min torx behöver jag även lossa den eller det går utan??har sett bilden här på forumet o där ser det ut som den fortfarande sitter fast i den "svarta klumpen" några fler ställen man behöver lossa eller det ska bara vara o dra nu??

    Det tredje jag kan göra är ju att se om kablen till slutsteget sitter i på stereon.. Någon som har något att rekomendera med att ta ut stereon utan att behöva köra till Saab verkstad.. nån liten spick eller nått?? o när man väl har fått in något skall dom bara (alla fyra spickar eller dylikt) tryckas rakt in och sen dra ut stereon med dom intryckta eller??
    Saab 900, Italiensk Aero -97
    Saab 9-3SC Aero -06

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 230
    du måste bort med hela dörrsidan.

    För att kolla om du har steg så minns jag inte hur många skruvar den satt med, tror det var 2st? när skruvarna är lösa så ska du dra plasten mot motorn.

    För att få ut stereon så kan du ta tex spik och trycka in i alla fyrar hålen och sen dra ut stereon,

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    86
    jag tackar så hemskt mycket för det snabba svaret...får ut o prova det imorgon..
    Saab 900, Italiensk Aero -97
    Saab 9-3SC Aero -06

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    86
    plockade ut stereon idag för att se om slutstegskablen satt i huvudenheten p.g.a att min pappa ansvarade för att byta ut den gamla för att den hade lagt av förra året.. Han kanske missat den kablen..

    Men när jag tog ut stereon så möttes jag av bara cd växlar kablen, antenkabel och dom sockerbitarna.. Tänkte att nu har jag blivit lurad.. Men lite längre in såg jag en lös kabel.. en sån "din" kontakt som troligtvis går ner till slutsteget.. det står inget på den men skulle tro det.. så jag bender lite i plasten vid passagerar fot platsen och där bak sitter ett slutsteg..

    då tittar jag bak på stereon.. under antennen är det märkt sub på stereon.. men där är det en metal platta över.. Tog fram den gamla stereon o det ser likadant ut på den..

    Jag trodde att det var samma huvudenhet vad man en hade AS2 eller AS3.. eller är inte fallet så?? eller är det bara att skruva upp och ta bort metalbiten och så fins kontakten där bakom??
    Saab 900, Italiensk Aero -97
    Saab 9-3SC Aero -06

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    157
    Hej
    den kontakten skall sitta bakom stereon tror jag, cd-växlaren är väl på sidan.
    Saab ng900 SE 2.0T -97

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    86
    aaa...så går det när man inte kollar ordentligt..sitter på ena sidan där ja..nu funkar högtalrna tackar så mycket för hjälpen..
    Saab 900, Italiensk Aero -97
    Saab 9-3SC Aero -06

Liknande ämnen

  1. Ny stereo med problem
    Av mrsniper i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-12-07, 16:18
  2. Problem med stereo
    Av Xrekses i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-26, 12:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •