Sidan 17 av 17 FörstaFörsta ... 7151617
Resultat 321 till 325 av 325

Ämne: Senaste modefiering av oil sludge KLAR!!!!!!

  1. #321
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Bor/pluggar: Göteborg
    Inlägg
    435
    Jag hörde en ganska skön förklaring på varför motorerna i 9-5 rasar av en försäljare på mekonomen. Köpte olja där så han drog en teori i samma veva.

    Det var tydligen grenrörets utformning och placering nära oljetråget som gjorde att oljan blev för varm och koksade. Den har jag aldrig hört förut, men det har ju funnitas andra röster som talat om att katalysatorns placering var en bov i dramat.

    Jag försökte förklara felet men han var inte sugen på att lyssna så jag la ner... köpte min Castrol Edge 0-40 och gick
    9-5 2,3t SE M99 fyller ut GARAGET

    "Are we going to play in a town called She left you? You can't be serious! (lettisk innebandylirare inför VM-match i...Skellefteå)"

  2. #322
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    1 981
    Nja det är ju inte hela sanningen. Hade katalysatorn suttit för nära, så koxar inte oljan, utan den kokar, vilket gör att motorn skär.

  3. #323
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Bor/pluggar: Göteborg
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av gazer3312
    Nja det är ju inte hela sanningen. Hade katalysatorn suttit för nära, så koxar inte oljan, utan den kokar, vilket gör att motorn skär.
    Jag tror väl att dom som disskuterar för detta menar efter att bilen har stängt av kan man tro, för under drift kyls ju den varma luften från katten bort av fartvinden. Men jag vet inte presenterade bara en ny teori om grenröret vilket jag tyckte lät för bra för att vara sant, men men
    9-5 2,3t SE M99 fyller ut GARAGET

    "Are we going to play in a town called She left you? You can't be serious! (lettisk innebandylirare inför VM-match i...Skellefteå)"

  4. #324
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    112
    Så, nu är iaf min bil övergången och allt är i prima skick. När de mätte spännaren där jag lämnade in den för att fixas så sa de att den var ute 16mm och inte 19mm som sades innan. men skit samma. Nu mår han bra igen och inget har tagit skada. Frågade om min upplevda törst för bensin också och de mätte och det var under litern... Så skall nog inte lita så hårt på datorn i bilen även om den visar 2-3l :P

    Passade på att kolla oljetryck, komp osv när allt var klart. Så nu är jag lugn och kan köra vidare och kommer ALDRIG vänta mer än MAX 1000mil innan oljebyte.

  5. #325
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    1 981
    Hej, japp hörde att du drivit det vidare med säljaren av bilen eller något sånt.
    Bara att gratulera till en ny frisk kedjetransmission

Liknande ämnen

  1. Mappad och klar!
    Av BjörnR i forum Allmänt
    Svar: 52
    Senaste inlägg: 2006-10-01, 18:40
  2. Registreringsbesiktning klar!
    Av kgbengt i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-14, 20:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •