Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: varm stereo 9-5a

  1. #1

    varm stereo 9-5a

    de e så att stereon blir fruktansvärt varm i min bil. tar jag ut en cd skiva så e den så varm att de går knappt att ta i den. ska de va så?? har en 9-5a -02a de e en orginal stereo

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871
    Hembränd skiva?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Hembränd skiva?
    nej de e de inte

  4. #4
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130
    Samma kan hända i min 9-3a när jag hade CD-spelare i den. Tror inte det är något problem egentligen, även om det är obehagligt.

  5. #5
    På min förra 9-5a satt det AS1 stereo och där kunde skivan bli varm. Kanske för att det satt slutsteg i huvudenheten. Med AS2/3 blir skivorna inte alls så varma.

  6. #6
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 169
    Det är inte ovanligt att aparaterna blir väldigt varma!

  7. #7
    ok då vet jag de. tack för svaren

  8. #8
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 235
    Det är ju bla därför SID:en tappar pixlar. Stereon blir varm och därmed SID displayen.

    Pratade med en farbror som har en 9-5 Aero -00. Han hade klarat displayen. Jag lyssnar bara lite på P1, aldrig skivor var hans svar.

    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    343
    Mycket intressant!
    Min stereo blir också väldigt varm. SID-displayen är bytt så man kanske skulle göra någon förebyggande modifikation för att undvika att den nya också går sönder? Lägga en folie mellan stereo och sid kanske? Sätta en fläkt bakom siden? Någon har någon bra idé?
    2007 9-3 Aero 2,8T

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    jönköping
    Inlägg
    5
    Hmm, Jag har AS1 och döda pixlar i min SID. Ska vi dra slutsatsen att vi med sämre stereo (AS1) betyligt oftare drabbas av döda pixlar än de med bättre stereo (AS2,AS3)?
    Snik saab

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Borås
    Inlägg
    629
    orginalstereon i min 9k blir också väldans het...

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    336
    Nu verkar det vara många som blir väldigt varma så det är säkert ingenfara men vissa stereo aparter blir väldigt varma om man har minusen till högtalarna kopplade genom chassit tillbaka till stereon. Råkade ut för det på mitt sommarjobb förra sommaren i en väghyvel. Lustiga var att det funka utmärkt med den gamla stereon men den nya fixade inte det och blev jätte varm, det hackade och dens tängde av sig själv. Säkringen gick oxå imellan åt.
    CosmoBlå 9-3 Aero -01

  13. #13
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 161
    Citat Ursprungligen postat av aerofred
    Pratade med en farbror som har en 9-5 Aero -00. Han hade klarat displayen. Jag lyssnar bara lite på P1, aldrig skivor var hans svar.
    Farsan köpte en 9-3 för ett antal år sedan och när jag visade honom hur olika prylar funkade i bilen så undrade han "Vad är det får springa? Skall man förvara tankkortet där?"
    Han lär inte heller ha problem med varma skivor...
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  14. #14
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 235
    Citat Ursprungligen postat av TeamKarlsson
    Nu verkar det vara många som blir väldigt varma så det är säkert ingenfara men vissa stereo aparter blir väldigt varma om man har minusen till högtalarna kopplade genom chassit tillbaka till stereon. Råkade ut för det på mitt sommarjobb förra sommaren i en väghyvel. Lustiga var att det funka utmärkt med den gamla stereon men den nya fixade inte det och blev jätte varm, det hackade och dens tängde av sig själv. Säkringen gick oxå imellan åt.
    Beror på att högtalarminus inte har samma potential som chassijord.

    De varma spelare som det pratas om här är orginalmonterade 9-5 eller 9-3

    /F
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

Liknande ämnen

  1. Varm stereo & mittpanel, OG 9-3
    Av Owe_T i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-27, 13:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •