Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 121

Ämne: Trim Aero SS

  1. #41
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    310
    Medlem#
    6073
    Citat Ursprungligen postat av b10tax
    Selma Hayek har blivit frisk!!!(Om Ni läser hela tråden så fattar Ni)

    Bilen är inte helt klar och inte bromsad ännu men jag har den över helgen för att känna efter om jag är nöjd.

    "Milda makter", vilket drag den drar jämt från 2500 upptill 6500 rpm.
    På 3:an 100-150 5 sek blankt, på 4:an 5,46sek(2ggr). 80-120 på 3:an 3,5 sek, 80-120 på 4:an 4,4 sek. Det finns en bugg vid 3 600 rpm på 4:an och 5:an som måste fixas. Maxladdet ligger f.n. på 1,35 och i loggen så pekar det mot 410-420 Nm. Flyttat varvstopp, (den gör 150 på 3:an vid 6500 rpm)

    Förutom buggen så ska jag prata med Rolf om det går att öka vridet något mellan 3000-4500, det vore kul och komma under 5 sek 100-150 på 3:an.

    P.S Jag är i min födelsestad Eskilstuna och hälsar på släkt och vänner så jag kommer bara sporadiskt att ha till gång till Internet under helgen.D.S

    För Er som bor i Södermanland kan jag berätta att jag slog nytt rekord mellan Äs vägskäl och Hållsta igår. Snacka om gocartkänsla.

    Mvh

    Thomas
    trevligt att den går bra.. så du är i eskilstuna nu?
    skulle vara kul och "se" den.. en oregnig fredag/lördagskväll så brukar det vara en hel drös (30-40 bilar.. och bilar som kommer och går) ute vid volvo med lite kvällsaktiviteter på rakan där.. och bara träffas och snacka skit.. bilar brukar dyka upp efter 2200.. titta gärna ut och rasta din käraste
    sorry för offtopic.

  2. #42
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 876
    Medlem#
    2959
    Citat Ursprungligen postat av nordictuning
    Inte helt missnöjd alltså ?! ;-)
    /r
    Borde inte vara det iaf.
    Inte snällt att du bjöd på åka Rolf. Hur ska jag nu klara budgeten?

    Mvh Mannen med käpparna

  3. #43
    Företagsrepresentant
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    322
    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    Citat Ursprungligen postat av nordictuning
    Inte helt missnöjd alltså ?! ;-)
    /r
    Borde inte vara det iaf.
    Inte snällt att du bjöd på åka Rolf. Hur ska jag nu klara budgeten?

    Mvh Mannen med käpparna
    ;-)....

    Prioritering Stoffe, prioritering!!!
    /R
    Swedish performance

  4. #44
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Född i Eskilstuna bor i Göteborg
    Inlägg
    498
    Citat Ursprungligen postat av Clas.A
    trevligt att den går bra.. så du är i eskilstuna nu?
    skulle vara kul och "se" den.. en oregnig fredag/lördagskväll så brukar det vara en hel drös (30-40 bilar.. och bilar som kommer och går) ute vid volvo med lite kvällsaktiviteter på rakan där.. och bara träffas och snacka skit.. bilar brukar dyka upp efter 2200.. titta gärna ut och rasta din käraste
    sorry för offtopic.
    I kväll fredag är jag tyvärr inte nykter framåt 22.00, på grillfest.

    Jag ska dock bege mig tillbaka mot Göteborg (och Norrköping) redan i morgon eftermiddag. Men jag kan bjuda på en provtur(jag kör) om du kommer till Jet-macken vid Tuna Park i morgon lördag vid 15.00-tiden.

    Mvh

    Thomas

    P.S. Ursäkta moderatorer för dessa off topic inlägg.D.S.
    9-3 ss aero-04, Concept E85 343 hk.
    Livet är för kort för billig whisky och långsamma bilar.
    9-3 SS Aero VADÅ M3!

  5. #45
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 930
    Medlem#
    4706
    Låter bra att den går bra!
    Fy fasen va sugen man är nu, jobbigt att behöva vänta

  6. #46
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    310
    Medlem#
    6073
    b10tax du har PM

  7. #47
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    310
    Medlem#
    6073
    Nyss hemkommen från att ha åkt med b10tax..
    Åh hej va det gick .. bra drag ända upp till varvstoppet!
    framförallt på 3an, vilket drag.
    Tack för åkturen, blev nästan lite ledsen när jag satte mig i min egna efteråt.
    Men det ska nog bli lite fart i min med så småningom..

  8. #48
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Född i Eskilstuna bor i Göteborg
    Inlägg
    498
    Citat Ursprungligen postat av Clas.A
    Nyss hemkommen från att ha åkt med b10tax..
    Åh hej va det gick .. bra drag ända upp till varvstoppet!
    framförallt på 3an, vilket drag.
    Tack för åkturen, blev nästan lite ledsen när jag satte mig i min egna efteråt.
    Men det ska nog bli lite fart i min med så småningom..
    Tack själv, det är alltid kul med folk som har samma intresse, jag bjöd en annan polare på en åktur som inte alls är intresserad av bilar, jag tänkte att jag skulle få nå´n reaktion på accet. Ack vad jag bedrog mig, när jag hade gett fullt på 3:an och 4:an och frågade vad han tyckte så sa han:
    Det var kul men ärligt talat tycker du att jag har valt rätt tapeter i gäststugan? .

    På vägen hem till Göteborg i en känd tjänstebil från Norrköping fick jag lite kul. Jag kom ifatt en ss som det fanns en BSR dekal på. Jag körde om honom i 130 och han lade sig bakom. Jag körde "plattan i mattan" och han bara försvann i backspegeln. Jag kom i fatt några andra bilar och proceduren upprepades med samma resultat. Jag glömde och titta om det var en aero, men var det en aero med BSR steg 1, så hade han inte mycket att hämta. Visserligen var det ett antal personer i bilen men jag väger mer än 2st 18 åringar ihop så det går inte att skylla på det heller.

    Förresten BSR-killarna Ni kanske förekommer här på forumet, kommentera gärna vad Ni har för trim.
    9-3 ss aero-04, Concept E85 343 hk.
    Livet är för kort för billig whisky och långsamma bilar.
    9-3 SS Aero VADÅ M3!

  9. #49
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Munka Ljungby
    Inlägg
    81
    Och med det vill du ha sagt att Nordic e bäst och BSR är skit..eller?

    Christian
    9-3 SC Aero V6 -08

  10. #50
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Född i Eskilstuna bor i Göteborg
    Inlägg
    498
    Citat Ursprungligen postat av Expressoblack
    Och med det vill du ha sagt att Nordic e bäst och BSR är skit..eller?

    Christian
    Nej, verkligen inte. Det kan ju vara en 175 hkr som är trimmad till 210 hkr och då är det ju inte så konstigt. Men eftersom vi alla vet att temperatur och lufttryck har stor betydelse så är det ju onekligen intressant att jämföra under samma förhållanden.

    Om inte BSR-killarna hör av sig "drar jag inga växlar" på dagens äventyr men jag tror många här på forumet är intresserade av lite konsumentinformation

    Thomas
    9-3 ss aero-04, Concept E85 343 hk.
    Livet är för kort för billig whisky och långsamma bilar.
    9-3 SS Aero VADÅ M3!

  11. #51
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Munka Ljungby
    Inlägg
    81
    Konsumentinformationen på detta forum är
    Hade det varit en BSR aero med likvärdigt steg som Nordic hade du aldrig
    kört ifrån dom så mycket som du gjorde(långt bak i backspeglen).
    Så mycket skiljer det inte mellan BSR och Nordic,även om vissa
    tycks tro de.

    Christian
    9-3 SC Aero V6 -08

  12. #52
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 804
    Citat Ursprungligen postat av Expressoblack
    Och med det vill du ha sagt att Nordic e bäst och BSR är skit..eller?

    Christian
    Efter att ha provat både BSR och Nordic-tunade SS så är inte valet så svårt... Det är jobbigt att hamna efter medans det bara tjuter under huven likt en hockeydomare med rabies.. Det skiljer nästan 20hk emellan dem

  13. #53
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 804
    Citat Ursprungligen postat av Expressoblack
    Så mycket skiljer det inte mellan BSR och Nordic,även om vissa
    tycks tro de.

    Christian
    Nää, men ibland skiljer det mer

  14. #54
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Munka Ljungby
    Inlägg
    81
    20 hk skillnad? Nordic steg 1 245 hk/380Nm - BSR steg 1 247 hk/388Nm
    245 hk-247 hk= -2 hk.
    Men Nordic kanske har gjort en ny programvara,vem vet..
    Sen kan jag ju hålla med dig om det här jä.la visslandet Rydde.
    Har du provision från Nordic
    9-3 SC Aero V6 -08

  15. #55
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 804
    Nordic steg1 i min bil igår kl 16.15 255hk/390nm

    På vägen hem fick en BSR steg1 med helsats "ganska jobbigt"

    Men den visslade fint när jag körde om den

  16. #56
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Munka Ljungby
    Inlägg
    81
    E du säker på det inte var steg 3 från BSR 268hk/420Nm du segla
    förbi?Du har ju Nordic trim
    9-3 SC Aero V6 -08

  17. #57
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 804
    Jag känner ägaren.

    Det var en steg1bil med nymonterat avgas på. Får väl stryk med steg3 programvara i den antar jag

  18. #58
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 876
    Medlem#
    2959
    Citat Ursprungligen postat av Expressoblack
    20 hk skillnad? Nordic steg 1 245 hk/380Nm - BSR steg 1 247 hk/388Nm
    245 hk-247 hk= -2 hk.
    Dessa siffror är uppmätta i samma bänk, på samma bil, vid samma tillfälle också förstår jag...
    Så de är jämförbara, menar jag.

    Mvh Stoffe

  19. #59
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 544
    Medlem#
    4936
    Med tanke på mitt val av leveratör behöver jag inte välja sida i den här diskussionen. Längre.

    Måste ändå komma med följande påpekande när det gäller frågan Nordic vs. BSR och Trionic 8. Utan BSR hade inte Nordics produkt funnits. Iaf inte i några styrboxar. Med det vill jag bara säga fram för lite ödmjukhet och öppenhet och insikter om att tingen hänger ihop. Mer än det förefaller.


    När får vi se en projekttråd eller en garagetsida om din nya bil Rydde!?

  20. #60
    Företagsrepresentant
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    322
    Citat Ursprungligen postat av Pelle
    Med tanke på mitt val av leveratör behöver jag inte välja sida i den här diskussionen. Längre.

    Måste ändå komma med följande påpekande när det gäller frågan Nordic vs. BSR och Trionic 8. Utan BSR hade inte Nordics produkt funnits. Iaf inte i några styrboxar. Med det vill jag bara säga fram för lite ödmjukhet och öppenhet och insikter om att tingen hänger ihop. Mer än det förefaller.


    När får vi se en projekttråd eller en garagetsida om din nya bil Rydde!?
    Vettigt inlägg Pelle. Kanske dags att avfärda myten som finns hos många att vi olika tuners skulla vara näst intill fiender. I vår leverantörreskontra finns tex BSR, Hirsch, Speedpart, mfl. Vad som sedan står på ev. följesedel kan vi lämna därhän. Visst är vi konkurenter om kunderna, där i alla fall vi gör allt för att bräda de andra, men vi är också kollegor i en otroligt rolig bransch tack var bl.a några av er kära STCS medlemmar. Ha en fortsatt skön Mors dag,,,,,
    MVH R
    Swedish performance

Liknande ämnen

  1. Trim till 9-3 aero 07??
    Av kite i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-03-21, 17:51
  2. Trim 9-5 AERO -00
    Av TripeE i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-10-07, 19:43
  3. 9-5 aero -03 TRIM
    Av Tryffeln i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 22:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •