Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: ACC problem i 9-5

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    2

    ACC problem i 9-5

    Hej,

    Jag har problem med klimatanläggningen i min 9-5:a. Den fördelar bara luft mot rutan och aldrig någon annan stans oavsett hur man knappar. Har kalibrerat utan felkoder och har kollat att spjällmotor och mekanism rör sig. Så allt verkar funka men spjället rör tydligen inte på sig.

    Nån som haft samma problem eller som vet vad felet kan vara?

    Var sitter spjället någonstans? Nere mot växelspaken till eller uppe mot torpedväggen till innanför spjällmotorn?

    Mvh. MH
    9-5 2,3t -02

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873
    Tror att man ser lite av fördelningsspjäll mm här även om den instrutionen handlar om blandspjället.

    Lycka till!

    PS. Har för mig att jag läst om om just fördelningsproblem i 9-5 som inte är något fel, bara en inställningssak. Testa att söka.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    2

    Problemet löst!

    Tack!

    Jag hittade den tidigare tråden ang. samma problem och allt gick från att vara en mardröm till att vara en dans på rosor.

    Spjällaxelns lagring på förarsidan hade lossnat och axeln vandrat ut tills det tappat drivning. Bara att ta ned panelen på förarsidan och trycka tillbaka axeln och lagringen. Enkelt!

    /MH

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Lås och startproblem NG9-3
    Av Dell-Net i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 22:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •