Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Bilen vill inte starta efter byte av box T7

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Gnosjö(småland)
    Inlägg
    149

    Bilen vill inte starta efter byte av box T7

    Som sagt, tänkte skicka i ett steg 1 i bilen för lite extra knuff, men när jag fått dit boxen o skall vrida om nyckeln så vill bilen inte starta, inte ens försöka..

    Lite lagom sur så skickar jag i standard boxen igen och vipps så startar bilen.. Vad kan vara fel? Är det tech II som gäller hos närmaste saab versktad lr?

    Tacksam för svar..

    MVH
    9-5 Aero SC -02

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Nol/Alafors
    Inlägg
    584
    jappz... du måste "gifta in" boxen.
    du lär inte ha rätt Immo i den andra boxen.

    mvh
    Saab 9-5 -00 SC stylad med Barnstol och Biopower.
    Toyota Mr2 Hybrid B204e

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Gnosjö(småland)
    Inlägg
    149
    OK, tackar för svaret! Då blir det verkstan nästa...
    9-5 Aero SC -02

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Hälsingland
    Inlägg
    480
    Vad kan det kosta att "gifta"in en box på verkstad?
    Kör en 9-5 2.0t-03 Vector

    http://www.garaget.org/?car=259074

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Målerås/Växjö
    Inlägg
    689
    Ja du, bara en vild gissning 3-500?

    mvh.
    Återigen Aero ägare i form av 9k!
    Saab 96 V4
    Rallyåkning med VW

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2006
    Inlägg
    45
    Jag gjorde det i dag, dom tog 100:- om jag bytade boxen själv och 500:- om dom skulle montera den nya boxen.

    Dock fick jag problem senare, min ABS och EPS lampa lös och när dom felsökte gav tech2 felmeddelande så jag måste skicka in nytt program Det skulle gå på 700:- men det hade dom inte tid med nu så det e bara att vänta

    Så kolla noga så allt funkar med den nya boxen.

    //Micke

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Borås
    Inlägg
    1 199

    Re: Bilen vill inte starta efter byte av box T7

    Citat Ursprungligen postat av Rainer
    Som sagt, tänkte skicka i ett steg 1 i bilen för lite extra knuff, men när jag fått dit boxen o skall vrida om nyckeln så vill bilen inte starta, inte ens försöka..

    Lite lagom sur så skickar jag i standard boxen igen och vipps så startar bilen.. Vad kan vara fel? Är det tech II som gäller hos närmaste saab versktad lr?

    Tacksam för svar..

    MVH
    Köpte du den beg. eller? för om du har köpt den ifrån en välkänd firma så är det deras problem att den inte fungerar för din del.

    //Rikard

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Gnosjö(småland)
    Inlägg
    149
    Köpt beg.. Skall in nästa vecka till saab verkstad så dom får gifta in den..
    9-5 Aero SC -02

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    180
    om man köper en ny trimbox då direkt från trimfirma måste den fortfarande alltid giftas in??
    e en ng 900 -94

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Borås
    Inlägg
    1 199
    Citat Ursprungligen postat av Tobben86
    om man köper en ny trimbox då direkt från trimfirma måste den fortfarande alltid giftas in??
    e en ng 900 -94
    inte när du uppger en massa nummer som du hittar på din bil är inte helt säker med ja tror det heter "vin" nummer osv.

    Finns säkert någon som kan det bättre än jag här på forumet. annars kan du kolla med någon välkänd trimfirma de vill mer än gärna svara på dina frågor.

    //Rikard

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    3 837
    VIN, Vehicle Identity (eller kanske Identification) Number, är det samma som chassinummer.

    Om du köpt en beg. box måste den innehålla stöd för ESP (om din bil har det), kanske är det det som felar? "Skickar" din Saab-verkstad in nytt program skriver de över ditt trimprogram, hoppas du är medveten om det? Ända sättet att få ditt problem ordnat är att ta kontakt med den firma som tagit fram programmet. Jag tror dock inte de hjälper dig gratis om du köpt "fel" box.

  12. #12
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871
    Citat Ursprungligen postat av petson
    VIN, Vehicle Identity (eller kanske Identification) Number, är det samma som chassinummer.

    Om du köpt en beg. box måste den innehålla stöd för ESP (om din bil har det), kanske är det det som felar? "Skickar" din Saab-verkstad in nytt program skriver de över ditt trimprogram, hoppas du är medveten om det? Ända sättet att få ditt problem ordnat är att ta kontakt med den firma som tagit fram programmet. Jag tror dock inte de hjälper dig gratis om du köpt "fel" box.
    Menar du inte "VSS" Petson? Alltså det elektroniska stöldskyddet?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  13. #13
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    3 837
    Nja...jag syftade på att ABS och ESP-lampan lyser... Att den inte startade från första början beror kanske på VSS

  14. #14
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871
    Citat Ursprungligen postat av petson
    Nja...jag syftade på att ABS och ESP-lampan lyser... Att den inte startade från första början beror kanske på VSS
    Finns det ESP på en OG9-3 -01?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. Saab 9-5, -98. Vill inte starta efter motorbyte
    Av supernaut i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-12-06, 21:21
  2. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 22:34
  3. har ett litet prob.. bilen vill inte starta
    Av Panzare i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-12, 14:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •