Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Motorljud i högtalare

  1. #1
    nejo
    Guest

    Motorljud i högtalare

    Hallå

    kopplade in min Backes lågnivå adapter i stereon (har inte hunnit koppla in stegen), o sen när ja starta stereon så hörde jag motorljud i högtalarna.

    Kan man typ isolera den nya adaptern o dess kablar (antar att problemet ligger där) med typ aluminium folie eller nått??


    tacksam för svar

    //nejo

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    107
    Det bästa är nog att dra lågnivån så långt ifrån ström som möjligt.
    Antar att det är generatorbrus du hör?

  3. #3
    nejo
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av boyinblue
    Det bästa är nog att dra lågnivån så långt ifrån ström som möjligt.
    Antar att det är generatorbrus du hör?
    det låter mer desto högre varv motorn e på... men asså jag har inte dratt lågnivå än.. håller på me elkabeln fortf.

    Ingen lågnivå sladd finns i bilen, bara backes adapter.. o det e där jag tror problemet ligger.

    //nejo

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Linköping/Jönköping
    Inlägg
    70
    Lånar tråden lite, jag har precis samma problem fast bara när ljudet från telefonen går ut i högtalarna via handsfree, vad kan man göra år det? Ljudet i stereon är perfekt när man lyssnar på musik...
    og9-3 cab - Tyvärr såld

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 108
    Hej,

    Jag skulle kolla att alla jordningar är korrekta för det är de som brukar för det mesta orsaka generatorvin i högtalarna, annar så kan man sätta ett filter vid generator som "tar bort" störningarna.

    Mvh
    Johan
    9-3X Hirsch www.garaget.org/?car=268780
    9-5 Aero xwd Biopower Hirsch m/11www.garaget.org/?car=365428

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    978
    Lyfter för jag har fått generatorvin i de högtalarna som drivs på mitt 4 kanals steg men bara om jag har mitt nya 3-vägs delningsfilter inkopplat. Det var inte störngar alls innan jag satte i det

    Filtret är helt nytt, etthttp://www.impact-car-audio.com/ex3.html. Satte det på lådan ca 30 cm från steget, "parallel" kopplade in det på stegets terminaler med ca 40 cm kabel som inte korsar lågnivån eller så, provade en egen jordpunkt och även att bara köra remoten direkt på 12v dvs koppla bort det från stereo remoten men inget har hjälpt. Har läst lite om att steg idag som är hyffsade har "flytande" ingångsjord och tänker att dom kanske gjort en "lågprislösning" på filtret därför fångar det upp ev störningar och då borde det hjälpa om man tex sätter en RCA galvanisk avskilljare på lågnivån eller??
    Andreas Palm / Borås
    X-saabare kör numera något påställd Subaru Impreza Gt

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Annat motorljud på E85? OG9-5 BioPower
    Av pannskötarn i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-01-05, 21:27
  2. Otroligt motorljud
    Av bollman i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-08-27, 01:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •