Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Burrande AC mätare (fläkt)

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2006
    Inlägg
    49

    Burrande AC mätare (fläkt)

    Ja den där lilla "fläkt" saken som sitter vid stolsvärmen, blir GALEN. Den dånar och har sig, Slet av ytre plast höljet och skulle till att bända utt resten "försikitigt" .. Men ak fick inte utt den och lyckades bryta det lilla chippet där inne, Så nu funkar det inte att styra värmen (Max eller inget alls )

    What to do? Hur får jag utt den? Skroten och hämta en ny eller Saab?
    Mer turbo till folket!

    Saab 9000cse -97 Tuned by nordic

  2. #2
    Skroten

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    13
    Har också detta problem, blir fanimig tokig på de, går de att göra något åt dedär jäkla ljudet?
    Joakim Lindgren
    Uppsala

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2006
    Inlägg
    49
    Tror inte man kan göra så mycket åt det! själv (iomed fläkten inte har någon "roll" i min AC längre då den alltid går på fullt) Så har jag tryckt i en penna så den inte kan snurra

    Men funkar din AC så gör inte detta

    Hur får man utt den? framåt eller bakåt? och hur kommer man till där bakom? smartast!
    Mer turbo till folket!

    Saab 9000cse -97 Tuned by nordic

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 318
    Citat Ursprungligen postat av mazone
    Tror inte man kan göra så mycket åt det! själv (iomed fläkten inte har någon "roll" i min AC längre då den alltid går på fullt) Så har jag tryckt i en penna så den inte kan snurra

    Men funkar din AC så gör inte detta

    Hur får man utt den? framåt eller bakåt? och hur kommer man till där bakom? smartast!
    Den skall ut bakåt och tar man bort klockan/färdatorn så brukar en person med smala armar kunna komma åt. Annars kan man ta ut kontrollpanelen till acc´n och då har man ju jättehålet att jobba genom. Klockan/färdatorn och acc panelen sitter bara fastklämda framifrån.
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Söderköping
    Inlägg
    66
    Jag har åtgärdat detta problemet på en 9-3cc med acc. Prylen ifråga är ju en givare som ska mäta på coupéluften och därför behöver en liten fläkt för att inte bara ligga och mäta den varmaluften innanför mittkonsolen.

    Man får som sagt plocka bort den bakvägen vilket jag gjorde. Hos saab går endast prylen att köpa som reservdel i sin helhet vilket blir aktuellt om man inte hittar den på skroten förståss. Då kostar den 700-800kr. Men räds ej för är det bara oljudet som bekymmrar er så kan man lösa det på ett mycket enkelt sett. Räknadock emdattommantar bort kabeln till kontrollenheten till acc tar det några minuter innan den fungerar igen (sammlar in data).

    Personligen så tog jag bort den. Plockade isär den(tvådelad). Ren gjorde med tryckluft och smorde med pfte-olja. Den har inte väsnatst på flera månader nu.

    Prylens kvalitet lämnar dock mycket att önska så det är inte konstigt om den går ojämnt och för oljud.
    Saab 9-3 SS 1,9 TTID -10
    Saab 9-5 2,3t -99

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    1 247
    Citat Ursprungligen postat av mazone
    Tror inte man kan göra så mycket åt det! själv (iomed fläkten inte har någon "roll" i min AC längre då den alltid går på fullt) Så har jag tryckt i en penna så den inte kan snurra

    Men funkar din AC så gör inte detta

    Hur får man utt den? framåt eller bakåt? och hur kommer man till där bakom? smartast!
    Så gjorde jag också, fungerar bra så länge men inte ska åka långt då det tenderade till att
    bli dålig värme i bilen efter en stund.
    Jag köpte en på skroten istället som är väldigt tyst, tror den kostade runt 200:-
    Saab 9-5 Sedan 2.0T Maptun Steg1 E85 BioPower
    http://www.garaget.org/?car=302321

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2006
    Inlägg
    49
    Yeaha, skroten i morgon sen sliter jag sönder panelen! Here we go
    Mer turbo till folket!

    Saab 9000cse -97 Tuned by nordic

Liknande ämnen

  1. burrande motor
    Av DanneT16 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-15, 13:44
  2. Burrande ljud från subben (Premium 300)
    Av Tjonge i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-18, 15:05
  3. Ett burrande ljud !
    Av SuperFaCeR i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-05-30, 23:28
  4. "Burrande" ljud från xenonljus?
    Av Haldrik i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-26, 12:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •