Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Skillnad mellan LH, 564 och 565??

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Upphärad
    Inlägg
    569

    Skillnad mellan LH, 564 och 565??

    Behöver en LH-box till en 900i 2.0 16v -89. Undrar om det går att ta en box från en 9000i 2.0 -89? Boxarna har följande nummer:
    900: 0 280 000 564
    9000: 0 280 000 565

    Vad skiljer i dessa boxar??
    Tack på förhand!
    /Mikael #3277

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Upphärad
    Inlägg
    569
    Den 900:an ifråga har något el-fel vilket har resulterat i att 3st LH-boxar gått sönder. Med ca 6mån mellanrum. Alla har varit begagnade. Och detta har hänt iaf två gånger då tidigare ägare kört en stund sedan ställt bilen för att koppla på släp och sedan startade den inte efter det. Någon som får nån direkt idé om vad det kan vara? Har 3st boxar som jag tagit isär men kan inte se något synligt fel i dem. Någon som har tips på vad jag kan börja felsöka nånstans? Är det chippen som troligast har gått sönder eller..?
    /Mikael #3277

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Upphärad
    Inlägg
    569
    lyfter
    /Mikael #3277

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Upphärad
    Inlägg
    569
    Har fått lite tips ang. elfelet. Men undrar fortfarande om jag kan använda en box från 9000?? Vad är det som skiljer dem åt??
    /Mikael #3277

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    2 542
    Kommer troligen fungera alldeles utmärkt, förutsatt inga andra fel. Kör själv med en box från en 9000i i min 900i.

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Upphärad
    Inlägg
    569
    Tack för svaret!
    Ok, fungerar säger du, men kommer den gå lika bra som med en 900 box..? Måste väl vara någon skillnad i boxarna då dem har olika nummer?
    /Mikael #3277

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    2 542
    Min 900 går faktiskt bättre med 9000-boxen. Mätte lite grova tider och skillnaden var tillräckligt entydig för att utesluta mätfel.
    Kan inte uttala mig om bränsleförbrukning osv, bilen används för oregelbundet.

    Edit: Därmed inte sagt att det generellt är hejsan-hoppsan bra att byta boxar hit och dit. I just det här fallet verkar det fungera bra för min del, har kört med 9000-boxen i flera år utan några problem som jag kan relatera till just boxen. Inte orkat lägga någon energi på djupare studier dock...

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Upphärad
    Inlägg
    569
    Ok, ska ta och prova med en 9000 box. Dessa växer ju nästan på träd jämfört med 900 boxarna så det gör ju inte så mkt om några sådana går sönder under felsökningen... Men någon annan som vet lite mer om skillnaden på boxarna får gärna tala om det för mig...
    /Mikael #3277

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Upphärad
    Inlägg
    569
    Har provat med 9000 boxen nu och den verkar gå fint. Bara kört nån mil eller så, får se hur den går sen när den är färdig. Men är det ingen som har koll på vad som skiljer 9000 och 900 boxarna åt?
    /Mikael #3277

Liknande ämnen

  1. Skillnad mellan 1,8t och 2,0t
    Av supereldare i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-09-15, 19:56
  2. Skillnad mellan 9-5 2,3t och 2,3T
    Av Gizze i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-26, 22:00
  3. Skillnad mellan 2,3t och 2,3T
    Av danne79 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 11:52
  4. Skillnad mellan CS och CSE
    Av linder i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-06-24, 02:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •