Det fixar popeye! Ska lämna iväg min bil dit för massageUrsprungligen postat av 900 Power
Har någon bilder på korttoppen utan insug o ett 2,1insug? helst fotat brevid varann?
Det fixar popeye! Ska lämna iväg min bil dit för massageUrsprungligen postat av 900 Power
Har någon bilder på korttoppen utan insug o ett 2,1insug? helst fotat brevid varann?
Saablös.
BMW 335iA Coupé DKG
ingen som har nummer lr forumnick till denna person. tänkte fråga honom lite grejerUrsprungligen postat av M frändberg
Saablös.
BMW 335iA Coupé DKG
Har inga bilder, men kollade på ett 2,3 insug och la dit en trasig korttoppspackning, det skiljer mycket.. Så mycket att jag överväger att skaffa ett kortinsug och kapa sönder..Ursprungligen postat av Lotus
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
Är väl Magnus 99? bil här på forumet om jag inte ser fel...Ursprungligen postat av Lotus
http://forum.saabturboclub.com/profi...wprofile&u=643
/Henrik
[quote=900 Power]Har inga bilder, men kollade på ett 2,3 insug och la dit en trasig korttoppspackning, det skiljer mycket.. Så mycket att jag överväger att skaffa ett kortinsug och kapa sönder..[/quote:3laags3d]Ursprungligen postat av Lotus
räcker det inte med att man gör en adapterplatta? insuget hamnar ju fel i höjdled även?
Saablös.
BMW 335iA Coupé DKG
bilderna funkade inte fota gärna o dela med dig om hur du löser det så är det till stor hjälp för mig.
Saablös.
BMW 335iA Coupé DKG
De funkar för mig?Ursprungligen postat av Lotus
Nåja, ska försöka svetsa lite imorrn..
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
bilderna var låsta i jobbets proxyUrsprungligen postat av 900 Power
ser ut om mycket arbete ja o flöder kommer ju knappast bli optimalt. jag börjar svänga om till 2.3portat långtopp o 2,1insug. finns inga siffror alls på att korttoppen är sååå mycket bättre. allt är snack o snick o inga fakta tydligen när man gräver. jag siktar på 350hästar vilket en långtopp ger. vet inte ens om jag ska ha 2,1insug eller bygga ett helt eget insug. turboinsug finns det ingen bra fakta om heller så det blir la att prova sig fram.
planera ändrade till långtopp nu alltså. satsar pengar på bra sprut istället
Saablös.
BMW 335iA Coupé DKG
Hej!Ursprungligen postat av Lotus
Jag kör med 2,3 långtopp och 2,1 insug. Det lirar bra , men jag märker nu efter jag monterat TD04 18T 7# ´s vinklade att det är lite "segt" på högre varv. Dock har jag inte anpassat bränslet än (ej kopplat in MS) så det kan beror lite på det. Men annars får jag handla värre kammar + porta toppen.
MvH Niklasson
http://www.900aero.com/
Tech-> Cylinderhead->
B202 asymmetric ports
SAAB Part no: 752170
Intake port (height, width): 28 mm,38 mm
Exhaust port (height, width): 27mm,42 mm
Combustion space volume: - cc
Flow intake: - CFM
Flow exhaust: 160* CFM
B202 symmetric ports (old generation, with oil feed pipes)
SAAB Part no:--------
Intake port (height, width): 28 mm,38 mm
Exhaust port (height, width): 27mm,42 mm
Combustion space volume: - cc
Flow intake: 153* CFM
Flow exhaust: 160* CFM
B202 symmetric ports (new generation, no oil feed pipes)
SAAB Part no: 9107376
Intake port (height, width): -- mm,-- mm
Exhaust port (height, width): -- mm,-- mm
Combustion space volume: - cc
Flow intake: 182* CFM
Flow exhaust: 165* CFM
B212 & B234 "longhead"
SAAB Part no: 911535
Intake port (height, width): 31 mm,43 mm
Exhaust port (height, width): 27mm,42 mm
Combustion space volume: - cc
Flow intake: 192* CFM
Flow exhaust: 170* CFM
B204/B234 (T5) "shorthead"
SAAB Part no: --------
Intake port (height, width): -- mm,-- mm
Exhaust port (height, width): -- mm,-- mm
Combustion space volume: - cc
Flow intake: 228* CFM
Flow exhaust: 17x* CFM
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
Jo tack jag prata just med Widde som skrev 900aero och han sa att det inte finns något bevisat att korttoppen skulle ge mer effekt på og900. Allt är ju anpassat gällande insug osv för korttopp o att bygga ett eget insug är en egen vetenskap o 2,1insug moddat är knappast en optimal lösning.Ursprungligen postat av 900 Power
Har även pratat med Jörgen Cox SM mästare i portning och han säger sig veta bestämt att långtoppen portad ger bättre flöde än korttoppen. Oavsett kommer långtoppen räcka till mitt mål på 350hästar. bara overkill att mecka flera tusen för en korttoppslösning som förmodligen inte kommer bli bättre.
Saablös.
BMW 335iA Coupé DKG
jag tänker prova att mosa på ännu lite mer, dock vet jag inte om det kommer att räcka eller om jag lyckas få ut den effekt jag hoppas på.Ursprungligen postat av Lotus
Låter som ett bra konstaterande.Ursprungligen postat av Lotus
Om det nu inte skulle räcka med långtoppen har du ju nästa vinter på dig att fixa en korttopp
9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07
nu har låda gett upp. IGEN
jag tror og900 har problem med för klena lådor...
Saablös.
BMW 335iA Coupé DKG
Har du redan kommit på det?Ursprungligen postat av Lotus
De håller ju inte ens för sugmotorn på 118hk För jag rasade en fempetad här i vintras
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
Äsch bara skit bakom ratten.. Nä men vissa har bara mer otur än andra.. Men og900 vxl är inte den bästa som finns..Ursprungligen postat av Lotus
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Skit bakom ratten vettefan, finns ingen som kan växla fortare än vad gjorde med den Men den användes ganska hårt, så där kanske förklarignen finns Får se i sommar vad den nya og900an tycker om växellådanUrsprungligen postat av Mr_Lööf
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
variator från en RX1 borde ju klara det vridet som behövs. allt som behövs ändras är utväxlingen.. vore kul att få en sån grej att fungera.
det vore en projelktråd värd namnet om jag fick det att fungera
Saablös.
BMW 335iA Coupé DKG
Annars kanske du ska ta upp jakten på en TH425?
Det hade också varit en hedersvärd plats i projekttrådarna
9-3 SC Aero M6 -06
Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen