Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Vart finna "nyckelkoden" för att göra reservnyckla

  1. #1
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 275

    Vart finna "nyckelkoden" för att göra reservnyckla

    Vart finns den s.k. "Key Code" på ng900? Har ingen kliserlapp på min nyckel... Hade tänkt att skaffa reservnyckel..

    Och sitter startspärren i nyckeln eller i larmdosan? Visst går larmdosan att programmera om?

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 004
    Har du ingen cod får du vända dig till din Saab-åf.
    Startspärren sitter i larmdosan som går att programmera om.

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 139
    Medlem#
    8758
    Citat Ursprungligen postat av Bengt Jönsson
    Har du ingen cod får du vända dig till din Saab-åf.
    Startspärren sitter i larmdosan som går att programmera om.
    ... eller ta loss en låskolv och titta, det borde vara instansatt där.
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 531
    Medlem#
    9481

    Re: Vart finna "nyckelkoden" för att göra reservny

    Citat Ursprungligen postat av EXD
    Vart finns den s.k. "Key Code" på ng900? Har ingen kliserlapp på min nyckel... Hade tänkt att skaffa reservnyckel..

    Och sitter startspärren i nyckeln eller i larmdosan? Visst går larmdosan att programmera om?
    du kan åka till saab och få nycklar, jag fick det till min importbil,de fick ringa ner till tyskland och krångla lite, tog en stund extra men de fick fram nyckelnumret utan att behöva plocka ner tändningslåset.

    larmdosan borde väl gå att göra om, har svårt att se att de skulle ha specifika nycklar till varje enskild bil, skulle va ganska dyrt att ha det så iaf.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  5. #5
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 275

    Re: Vart finna "nyckelkoden" för att göra reservny

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Citat Ursprungligen postat av EXD
    Vart finns den s.k. "Key Code" på ng900? Har ingen kliserlapp på min nyckel... Hade tänkt att skaffa reservnyckel..

    Och sitter startspärren i nyckeln eller i larmdosan? Visst går larmdosan att programmera om?
    du kan åka till saab och få nycklar, jag fick det till min importbil,de fick ringa ner till tyskland och krångla lite, tog en stund extra men de fick fram nyckelnumret utan att behöva plocka ner tändningslåset.

    larmdosan borde väl gå att göra om, har svårt att se att de skulle ha specifika nycklar till varje enskild bil, skulle va ganska dyrt att ha det så iaf.
    Ok, men kostar det något att bara få fram koden måntro? Kan nämnligen få nya tillverkade för 200 kr, det tror jag inte Saab slår

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 004

    Re: Vart finna "nyckelkoden" för att göra reservny

    Citat Ursprungligen postat av EXD
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Citat Ursprungligen postat av EXD
    Vart finns den s.k. "Key Code" på ng900? Har ingen kliserlapp på min nyckel... Hade tänkt att skaffa reservnyckel..

    Och sitter startspärren i nyckeln eller i larmdosan? Visst går larmdosan att programmera om?
    du kan åka till saab och få nycklar, jag fick det till min importbil,de fick ringa ner till tyskland och krångla lite, tog en stund extra men de fick fram nyckelnumret utan att behöva plocka ner tändningslåset.

    larmdosan borde väl gå att göra om, har svårt att se att de skulle ha specifika nycklar till varje enskild bil, skulle va ganska dyrt att ha det så iaf.

    Ok, men kostar det något att bara få fram koden måntro? Kan nämnligen få nya tillverkade för 200 kr, det tror jag inte Saab slår
    Kostnad för coden skiljer nog från åf till åf, vissa tar betalt. Sen kan det väl vara lite beroende på kundens relation till handlaren.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-04, 23:27
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-16, 01:19
  3. Runda ändrör "9-3 SS/SC V6-Style", Vart finna?
    Av Weggen i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 17:11
  4. Bytt från 17" till 18" däck. Bör man göra hjulinst
    Av matte_linear i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-06-23, 00:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •